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市場調査レポート

消費者向けデバイス市場の調査 (パート1):米国のPC関連製品の調査結果

IDC's 2015 Consumer Devices Survey, Part 1: U.S. PC-Related Results

発行 IDC 商品コード 334133
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
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消費者向けデバイス市場の調査 (パート1):米国のPC関連製品の調査結果 IDC's 2015 Consumer Devices Survey, Part 1: U.S. PC-Related Results
出版日: 2015年06月30日 ページ情報: 英文 25 Pages
概要

PCは現在でも米国の過程で重要な役割を果たしており、その普及率はスマートフォンよりも高くなっています。その一方で、PC所有者はPCを耐久消費財と同列に考えており、PCのブランドについては以前ほど重要視していません。

当レポートでは、米国国内および世界各国 (全26ヶ国、合計50,244人) の消費者調査の結果に基づいて、PC関連製品 (PC・タブレット・スマートフォン) に対する考え方や所有状況、今後の購入意志などについて分析すると共に、米国と世界全体とのPC購入意志・行動およびブランド選択の違いについて考察しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

将来の展望

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

表の一覧

  • 消費者向けデバイスの保有台数と利用頻度
  • 消費者向けデバイスの保有台数と利用頻度:年齢層別
  • PCおよびその他のデバイスの保有台数:所得階層別
  • 最近、PCを購入した場所
  • 最近購入したデスクトップPCのブランド名
  • 最近購入した一体型PCのブランド名
  • 最近購入したポータブルPCのブランド名
  • PCの購入意思決定時に考慮した、PCの様々な機能の重要性

図の一覧

  • 標準型デスクトップPCの所有率
  • 一体型 (オールインワン) PCの所有率
  • ラップトップPCの所有率
  • 一体型PCの総所有率
  • 標準型デスクトップPCの所有率
  • 標準型デスクトップPCの所有率
  • 前回のデバイス購入からの時間
  • 直近に購入したPCの種類
  • 所有しているポータブルPCの種類
  • 直近に購入したPCのOS
  • ポータブルPCの画面サイズ
  • デスクトップPC・一体型PCの画面サイズ
  • PCに対する満足度
  • 同一ブランドのPCを再度購入する可能性
  • 親戚・有人に特定ブランドの購入を勧める可能性
  • 各デバイスの利用期間見込み
  • 次の購入機会の見通し
目次
Product Code: 256857

This IDC study looks at the U.S. PC-related results of IDC's 2015 Consumer Devices Survey. Fielded online in April 2015, the survey asked participants about their attitudes toward and ownership of a variety of consumer devices, including PCs, tablets, and smartphones. Respondents were additionally queried regarding their future purchase intentions for the device categories. We conducted the survey across 26 countries and received a total of 50,244 respondents. Each country had a minimum sample size of 1,000. This document discusses U.S. results around the ownership of PCs as well as the purchase intentions and considerations of respondents shopping for PCs.

"PCs remain a critical part of the U.S. household, with higher penetration among consumer electronics owners than even smartphones. But while PCs are key parts of the home, PC owners see them as long-lasting devices and PC owners no longer value the vendor brand as much as they once did," says Jonathan Gaw, IDC's research manager, Connected Home.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

Future Outlook

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Frequently Used Consumer Devices and Devices Owned
  • Table: Frequently Used Consumer Devices and Devices Owned by Age Group (% of Respondents)
  • Table: PC and Other Device Ownership by Income Group (% of Respondents)
  • Table: Location of Most Recent PC Purchase (% of Respondents)
  • Table: Recently Purchased Brand of Desktop PC
  • Table: Recently Purchased Brand of All-in-One PC
  • Table: Recently Purchased Brand of Portable PC
  • Table: Importance of Various PC Attributes in Purchase Decision (% of Respondents)

List of Figures

  • Figure: Ownership Rate of Standard Desktop PCs
  • Figure: Ownership Rate of All-in-One PCs
  • Figure: Ownership Rate of Laptop PCs
  • Figure: Combined Ownership Rate of All PCs
  • Figure: Recency of Device Purchase
  • Figure: Type of Most Recent PC Purchase
  • Figure: Type of Portable PC Owned
  • Figure: Operating System Used by Most Recently Acquired PC
  • Figure: Portable PC Screen Size
  • Figure: Desktop PC and All-in-One Monitor Screen Size
  • Figure: Satisfaction Level with PC
  • Figure: Likelihood to Purchase Same Brand of PC
  • Figure: Likelihood to Recommend Brand to Friend or Relative
  • Figure: Anticipated Usage Duration of Each Device
  • Figure: Anticipated Date of Next Purchase
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