表紙
市場調査レポート

Ciscoのマネージド/クラウドサービス戦略:Intercloudの役割とパートナーへの権限付与

Cisco's Managed and Cloud Services Strategy: The Role of Intercloud and Partner Enablement

発行 IDC 商品コード 333700
出版日 ページ情報 英文 11 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
Ciscoのマネージド/クラウドサービス戦略:Intercloudの役割とパートナーへの権限付与 Cisco's Managed and Cloud Services Strategy: The Role of Intercloud and Partner Enablement
出版日: 2015年06月24日 ページ情報: 英文 11 Pages
概要

当レポートでは、Ciscoによるマネージド/クラウドサービス戦略について分析し、同社の経営陣へのインタビューやパートナー向け会議の討議内容などに基づいて、同社が展開しているIntercloudサービスの概要や、マネージド/クラウドサービス戦略が同社とその顧客にもたらす影響、パートナー向けの各種の支援策/戦略、ベンダー側/パートナー側にとっての教訓などを調査すると共に、Ciscoが「第三のプラットフォーム」ソリューションのプロバイダーとなるまでに直面する課題と機会について考察しております。

IDCの見解

調査概要

概況

  • 企業概要
  • 企業戦略
    • マネージド/クラウドサービス戦略
      • サービスプロバイダーの役割
      • Intercloud Marketplaceの立ち上げ
  • パートナー戦略
    • パートナープログラム
    • Intercloudにおけるパートナーの役割
    • パートナープログラムの水準
    • パートナープログラムのリワード (報酬)
      • 業績に応じたリワード
      • 業界向けブランディング
      • 市場参入の支援
      • 最新プログラムによる競争力強化

将来の展望

  • 課題
  • 機会

IDCの提言

  • Cisco向け提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表一覧

目次
Product Code: PM58X

This IDC Vendor Profile reviews the managed and cloud services strategy of Cisco. It is based on an interview with Cisco's Chief of Partner Strategy for Cloud and Managed Services Surinder Brar in March 2015, discussions at the past two Cisco Partner Summits, and IDC's market expertise. It also looks at Cisco's concept of Intercloud and the impact of the company's managed and cloud services strategy, as well as its plans to provide guidance for partners and customers. Furthermore, it presents the challenges and opportunities vendors might face on their journey toward becoming 3rd Platform solutions providers.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Vendor Profile

Situation Overview

  • Company Overview
  • Company Strategy
    • Managed and Cloud Services Strategy
      • The Role of Service Providers
      • The Launch of the Intercloud Marketplace
  • Partner Strategy
    • Partner Program
    • Partner Roles in Intercloud
    • Partner Program Levels
    • Partner Program Rewards
      • Global Financial Rewards
      • Industry Branding
      • Go-to-Market Support
      • Latest Program Enhancements

Future Outlook

  • Challenges
  • Opportunities

Essential Guidance

  • Advice for Cisco

Learn More

  • Related Research
  • Further Reading
Back to Top