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市場調査レポート

西欧の中小企業におけるソーシャルメディア:デジタル化による事業目的の達成と顧客需要の充足

Social Media in Western European SMBs: Meeting Business Objectives and Customer Demands Through Digitalization

発行 IDC 商品コード 332025
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
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価格
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西欧の中小企業におけるソーシャルメディア:デジタル化による事業目的の達成と顧客需要の充足 Social Media in Western European SMBs: Meeting Business Objectives and Customer Demands Through Digitalization
出版日: 2015年05月20日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

デジタル技術により消費者の行動は大幅に変化し、企業の顧客へのアプローチの仕方も変わりました。新技術との接触により、企業側の顧客との関わり方も変わりつつあり、その結果、直接的な接触方法の実現や、意思決定サイクルの改善、ソーシャルプラットフォームを用いた情報収集など、様々な現象が新たに派生しつつあります。中小企業では、社内用 (社内情報共有など向け) に、また意思決定用 (キャンペーン展開、フィードバック回収など) にソーシャルメディア戦略の展開を進めています。ソーシャルメディアは驚異的な速度で成長しているため、西欧の中小企業では、ソーシャルメディア戦略を自社の新技術の普及状況や顧客側の反応をさぐる手段として捕らえ直しています。

当レポートでは、西欧の中小企業 (SMB) におけるソーシャルメディアの導入状況について分析し、西欧諸国 (フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国) の中小企業 (従業員10人以上) 1,588社におけるソーシャルメディアの導入状況や今後の見通し、企業規模別・業種別の詳細動向などを調査しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
  • 定義

概況

  • イントロダクション
  • 西欧の中小企業における現在の導入率
    • 企業規模別の導入率
    • 産業別の導入率

将来の展望

  • ソーシャルメディアへの投資計画
    • 企業規模別
    • 産業別
  • ソーシャルメディアの導入:促進要因
    • 企業規模別
    • 産業別
  • ソーシャルメディアの導入:昨今の導入状況

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

表の一覧

  • 市場予測の3つの大きな前提条件
  •    市場:予測の主な前提条件
  • 以前の予測結果との比較

図の一覧

  • 西欧の中小企業のソーシャルメディア導入率/未導入率:企業規模別
  • 西欧の中小企業のソーシャルメディア導入率:産業別
  • 西欧の中小企業のソーシャルメディア未導入率:産業別
  • 西欧の中小企業のソーシャルメディア利用見通し:企業規模別
  • 西欧の中小企業のソーシャルメディア導入見通し:企業規模別
  • 西欧の中小企業での事業用ソーシャルメディアの導入理由:企業規模別
  • 各種産業でソーシャルメディアを導入する/導入しない理由
  • 西欧の中小企業での事業用ソーシャルメディアの導入理由:産業別
  • 西欧の中小企業での事業用ソーシャルメディア導入状況:前回の調査結果との比較
  • 事業用ソーシャルメディアの現在の導入状況と今後の予定:企業規模別
  • 事業用ソーシャルメディアの現在の導入状況と今後の予定:産業別
目次
Product Code: M04X

This IDC study examines how social media is employed in Western European small and medium-sized businesses (SMBs), drawing on the results of the IDC European Vertical Markets Survey carried out between August and October 2014 in France, Germany, Italy, Spain, and the U.K. among 1,588 companies with more than 10 employees. Results provided in this study are exclusively for SMBs, with a total sample of 751 companies.

"Digital technologies have sharply changed consumer behavior and the way businesses approach customers. The exposure to new technologies is revolutionizing how firms communicate with clients, facilitating a more direct contact and an improved decision-making cycle, by gathering information from social platforms. SMBs have embraced social media strategies both for internal purposes (such as sharing knowledge within the company) and marketing decisions (such as running campaigns or gaining feedback). Social media growth is surprising, showing that many Western European SMBs are turning to social strategies as a response to the wide adoption of new technologies from the consumer world," said Andrea Minonne, research analyst, IDC European Industry Solutions.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Definitions
    • Business Size
    • Vertical Markets
    • Social Platforms

Situation Overview

  • Introduction
  • Western European SMBs Current Adoption Rate
    • Adoption by Business Size
    • Adoption by Vertical Market

Future Outlook

  • Investments Plans in Social Media
    • Investments by Business Size
    • Investments by Vertical Market
  • Social Media Adoption: Drivers
    • Adoption Drivers by Business Size
    • Adoption Drivers by Vertical Market
  • Social Media Adoption: 2014 versus 2013

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Figures

  • Figure: Western Europe SMBs Percentage of Companies Adopting and Not Adopting Social Media by Business Size
  • Figure: Western Europe Percentage of SMBs Adopting Social Media by Vertical Market
  • Figure: Western Europe Percentage of SMBs Not Adopting Social Media by Vertical Market
  • Figure: Western Europe Percentage of SMBs Expected to Use Social Media by Business Size
  • Figure: Western Europe Percentage of SMBs Expected to Adopt Social Media by Vertical Market
  • Figure: Western Europe SMBs' Reasons for Adopting Social Media for Business Purposes by Business Size (%)
  • Figure: Most and Least Recurrent Reasons for Social Media Adoption Across Vertical Markets
  • Figure: Western Europe SMBs' Reasons for Adopting Social Media for Business Purposes by Vertical Market (%)
  • Figure: Western Europe SMBs Social Media for Business Purposes: Comparison of 2014 and 2013 Surveys
  • Figure: Western Europe SMBs Social Media for Business Purposes: Current Adoption and Adoption Plans by Business Size
  • Figure: Western Europe SMBs Social Media for Business Purposes: Current Adoption and Adoption Plans by Vertical Market
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