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市場調査レポート

ソーシャルメディアの西欧市場 (産業別):現在/将来の導入状況の分析

Social Media in Western European Vertical Markets: Analysis of Current and Projected Adoption

発行 IDC 商品コード 329001
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
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ソーシャルメディアの西欧市場 (産業別):現在/将来の導入状況の分析 Social Media in Western European Vertical Markets: Analysis of Current and Projected Adoption
出版日: 2015年04月21日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

グローバル化が高度に進展した現在、イノベーションは企業の成長や競争力の基盤として重要視されるようになってきました。ソーシャルメディアは企業・個人間のコミュニケーション促進だけでなく、ブランドの認知度の上昇、消費者の期待度の推定、ロイヤルティの高い顧客ベースの構築などにも活用されています。一部ではまだ導入段階に留まっている産業もありますが、近い将来にはソーシャルメディア・ツールがどの産業でも広く普及するものと思われます。ただし、どの市場も一律に発展しているわけではないので、普及が遅れがちな産業・部門では何らかのてこ入れ策が必要となるでしょう。

当レポートでは、西欧諸国の各種企業 (従業員10名以上) におけるビジネス目的でのソーシャルメディア導入状況を分析し、フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国の5カ国の計1,588名へのアンケート調査に基づいて、全体的な市場傾向 (ソーシャルメディア導入状況) や今後の見通し、産業別 (金融、ディスクリート製造業、プロセス製造業、通信/メディア、ユーティリティ/石油・ガス、小売業/卸売業、専門サービス/交通、医療、政府/教育機関) の詳細動向などを調査・推計しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
  • 定義
    • 産業別市場
    • ソーシャル・プラットフォーム

概況

  • イントロダクション
  • ソーシャルメディアの導入率

将来の展望

  • ソーシャルメディアへの投資計画
  • 市場の背景

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査

図の一覧

  • 西欧のソーシャルメディア導入企業の比率:産業別
  • 西欧でソーシャルメディアを導入していない企業の比率:産業別
  • 西欧でソーシャルメディアを1年以内に導入する予定の企業の比率:産業別
  • 西欧のソーシャルメディア導入済み/導入予定企業の比率:産業別
  • ビジネス目的でソーシャルメディアを導入する理由
  • 西欧企業におけるビジネス目的のソーシャルメディア・ツール:前年度との比較
  • 西欧企業におけるビジネス目的のソーシャルメディア・ツール:現在・将来の導入計画
目次
Product Code: M01X

This IDC study focuses on social media tools used for business purposes across vertical markets, drawing on the results of IDC's European Vertical Markets Survey carried out between August and October 2014 in France, Germany, Italy, Spain, and the U.K. among 1.588 companies with more than 10 employees. Results provided are for finance, discrete manufacturing, process manufacturing, telecom/media, utilities/oil and gas, retail/wholesale, professional services/transport, healthcare, and government/education sectors.

"In a highly globalized context, innovation is a critical factor of success for businesses and the basis of growth and competitiveness. Social media is not only a way to facilitate communication between corporations and individuals but also an opportunity to enhance internal procedures, increase brand awareness, estimate consumer perception, and build a loyal customer base. It is still developing in some vertical markets, which will soon leverage such tools to become more advanced and competitive. But not all these markets share the same perspective and vendors should tailor their value propositions accordingly, focusing on improvement for more mature markets and education of those reluctant to go social," said Andrea Minonne, research analyst, IDC European Industry Solutions.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Definitions
    • Vertical Markets
    • Social Platforms

Situation Overview

  • Introduction
  • Social Media Adoption Rates

Future Outlook

  • Investment Plans in Social Media
  • Social Media Adoption Drivers

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research

Synopsis

List of Figures

  • Figure: Western Europe Percentage of Companies Adopting Social Media by Vertical Market, 2014
  • Figure: Western Europe Percentage of Companies Not Adopting Social Media by Vertical Market, 2014
  • Figure: Western Europe Percentage of Companies Planning to Adopt Social Media in One Year by Vertical Market, 2014
  • Figure: Western Europe Social Media Projected Adoption by Vertical Market, 2014
  • Figure: Reasons to Adopt Social Media Tools for Business Purposes (%)
  • Figure: Western Europe Social Media Tools for Business Purposes: Comparison of 2013 and 2014 Surveys
  • Figure: Western Europe Social Media Tools for Business Purposes: Current and Projected Adoption Plans
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