表紙
市場調査レポート

カナダの消費者の3Dプリンティングに対する認識

Canadian Consumer Perceptions of 3D Printing

発行 IDC 商品コード 327480
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
Back to Top
カナダの消費者の3Dプリンティングに対する認識 Canadian Consumer Perceptions of 3D Printing
出版日: 2015年03月26日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

カナダの消費者は3Dプリンティングについて相対的に高い認識を抱いており、積極的に情報収集にも乗り出していますが、実際に購入した人々は現段階ではごく少数に留まっています。消費者の大半はまだ価格低下を待っている状態にあり、今すぐにでも購入したいという訳ではありませんが、将来的には市場機会を最初に購入したホビーイストの他にも広げていくのは十分可能だと言えます。

当レポートでは、カナダの消費者が3Dプリンティング技術に対して抱いている認識や知識、技術利用・デバイス購入の意志について調査すると共に、関連知識の情報源、3Dプリンターの評価基準、利用する素材の種類、希望価格などの情報や、適切なマーケティング手段に関する提言などを盛り込んでお届けいたします。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
    • 調査回答者の構成

概況

  • 3Dプリンティングに対する認知度と知識
  • 認知度・知識の情報源
  • 3Dプリンティングを始める意志
  • 利用行動
  • 主な結論

将来の展望

  • 3Dプリンティングの手法
  • 3Dプリンターの購入計画
  • 価格
  • 利用法の種類
  • 素材・デザイン
  • 主な結論

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表一覧

目次
Product Code: CA2C3D15

This IDC study explores Canadian consumer perceptions and adoption of 3D printing technology. The survey, which was fielded in November 2014, asked respondents about their current knowledge and usage of 3D printing, as well as their purchase and usage intentions. The study focuses on active versus passive sources of information, means of accessing a 3D printer, types of materials used, and price expectations. The Essential Guidance section recommends appropriate marketing strategies.

"While there is a relatively high level of awareness of 3D printing among consumers, with many proactively seeking out information on their own, very few are currently utilizing the technology. Although intent to purchase may not be imminent as consumers are waiting for prices to drop, 3D printers nevertheless represent a market opportunity beyond hobbyists who are the early adopters," said George Bulat, research director, IDC Canada's Client Hardware Research.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
    • Respondent Demographics

Situation Overview

  • 3D Printing Awareness and Knowledge
  • Source of Awareness or Knowledge
  • Intent to Start 3D Printing
  • Usage Behavior
  • Key Takeaways

Future Outlook

  • Method of 3D Printing
  • Plans to Purchase 3D Printer
  • Price
  • Types of Usage
  • Materials and Designs
  • Key Takeaways

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Categorization of Active Versus Passive Source

List of Figures

  • Figure: Respondents by Gender
  • Figure: Respondents by Age Group
  • Figure: Respondents by Household Income
  • Figure: Awareness of 3D Printing
  • Figure: Awareness Versus Household Income
  • Figure: 3D Printing Research
  • Figure: Active Source Versus Passive Source Usage for Research
  • Figure: 3D Printing Intent
  • Figure: Current Use of 3D Printing
  • Figure: Current Purchase Activity by Age Group
  • Figure: Key Takeaways - Situation Overview
  • Figure: 3D Printing Methods
  • Figure: 3D Printer Purchasing Intentions
  • Figure: 3D Printers: Price Threshold
  • Figure: 3D Printing Purposes
  • Figure: 3D Printing Interests
  • Figure: 3D Printing Material Preferences
  • Figure: 3D Printing Design Sources
  • Figure: Key Takeaways - Future Outlook
  • Figure: Suggested 4Ps Marketing Strategy
Back to Top