表紙
市場調査レポート

欧州・中東・アフリカのエンタープライズコミュニケーション・コラボレーション市場:10大予測 (2016年)

EMEA Enterprise Communications and Collaboration 2016 Top 10 Predictions: Connecting the Dots for Digital Transformation

発行 IDC 商品コード 324780
出版日 ページ情報 英文 11 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
欧州・中東・アフリカのエンタープライズコミュニケーション・コラボレーション市場:10大予測 (2016年) EMEA Enterprise Communications and Collaboration 2016 Top 10 Predictions: Connecting the Dots for Digital Transformation
出版日: 2016年01月18日 ページ情報: 英文 11 Pages
概要

当レポートでは、欧州・中東・アフリカのエンタープライズコミュニケーション・コラボレーション市場について調査分析し、固定データ、従来の固定音声、IP音声、ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) 、関連技術 (コンタクトセンター、IP電話、ビデオ会議、テレプレゼンス機器など) に関する最新の10大予測について、体系的な情報を提供しています。

予測

調査概要

概況

将来の展望

  • 予測1:エンタープライズはコミュニケーション用「aaS」(as a Service) モデルを活用する
  • 予測2:クラウドコネクティビティサービスの導入が加速する
  • 予測3:モバイルアプリ開発は小規模コールセンターへ移行する
  • 予測4:カスタマーインティマシー (顧客との親密さ) が聞き上手から始まる
  • 予測5:WebRTCが促進要因に
  • 予測6:ソフトウェアベースのビデオプラットフォームがビデオの全ポートフォリオで不可欠になる
  • 予測7:ソフトウェア定義のWANがハイブリッドネットワークの発展を促進する
  • 予測8:TDM音声の限界点を超えていることを通信事業者が理解する
  • 予測9:顧客がネットワークを導く
  • 予測10:コミュニケーションソリューション全体が次のレベルの競走に加わる

主な提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: EMEA40882815

This IDC study provides IDC's predictions for the enterprise communications and collaboration market in Europe, the Middle East, and Africa (EMEA), which includes fixed data, traditional fixed voice, IP voice, unified communications and collaboration, and related technologies such as contact center, IP telephony, videoconferencing, and telepresence equipment. They present the collective views of IDC analysts on key trends and developments impacting this space in the coming year, and the implications they have for end users and providers."Organizations will be looking for enterprise communications and collaboration providers that can help them connect all the dots," said Jan Hein Bakkers, senior research manager, IDC European Telecommunications and Networking team. "Connectivity, communication, and collaboration between sites, datacenters, cloud providers, employees, customers, and partners will be critical enablers of successful digital transformation strategies."

Predictions

In This Study

Situation Overview

Future Outlook

  • Prediction #1: Enterprises Will Embrace As-a-Service Models for Communications
  • Prediction #2: Adoption of Cloud Connectivity Services Will Accelerate
  • Prediction #3: Mobile App Developments Will Move to Smaller Call Centers
  • Prediction #4: Customer Intimacy Will Begin with Better Listening
  • Prediction #5: WebRTC Will See More Traction
  • Prediction #6: Software-Based Video Platforms Will Be Essential in All Video Portfolios
  • Prediction #7: Software-Defined WANs Will Drive the Development of Hybrid Networks
  • Prediction #8: Telcos Will Understand They Are Beyond the Breaking Point with TDM Voice
  • Prediction #9: Customers Will Helm the Network
  • Prediction #10: Total Communications Solutions Will Take Competition to the Next Level

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top