市場調査レポート

業務用デバイスの分析:PC編(パート1)−−米国での調査結果

IDC's Fall 2014 Commercial Devices Survey, PCs Part 1: U.S. Results

発行 IDC 商品コード 322769
出版日 ページ情報 英文 32 Pages
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業務用デバイスの分析:PC編(パート1)−−米国での調査結果 IDC's Fall 2014 Commercial Devices Survey, PCs Part 1: U.S. Results
出版日: 2014年12月09日 ページ情報: 英文 32 Pages
概要

PCは現在でも企業の主力デバイスですが、その重要度は小さくなってきています。デスクトップPCもノートブックPCも、より小さいサイズへと徐々に移行しつつあります。これは、各企業がPC購入に際して、性能やデバイス独自の機能ではなく、形態性やサイズを重要視していることを意味します。また、PCの保有構造の段階的変化に合わせられる柔軟性・開放性があるデバイスなら、より多額の費用を支出しても良い、とも考えています。一方で、PC関連の支出総額を徐々に減らしていきたい、とも考えています。

当レポートでは、米国の各種企業500社へのアンケート調査(2014年10月に実施)に基づき、米国企業の業務用PCの購入実績・予定について分析し、デスクトップ/ノートブックPCの購入予定や利用予定年数(予想寿命)、OSの選択状況(Windows XPの更新予定など)、ディスプレイの購入実績・予定といった情報を取りまとめてお届けいたします。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
  • 調査回答者のプロファイル

概況

  • PCの購入実績・予定・方法
  • PCの寿命(ライフスパン)
  • PC購入に際しての考え方
  • OS別の選択・購入状況

将来の展望

  • 市場予測の前提条件
  • 市場の背景

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

表の一覧

  • 調査回答者の産業別分布
  • デスクトップPCブランドの購入意思決定に際しての考慮事項とその重要度
  • ノートブックPCブランドの購入意思決定に際しての考慮事項とその重要度
  • デスクトップPCの新規購入時に従業員に提供した周辺機器
  • ノートブックPCの新規購入時に従業員に提供した周辺機器
  • ノートブックPCの購入実績・予定:種類別
  • デスクトップPCの購入実績・予定:種類別
  • タッチパネル式ノートブックPC購入(予定)の理由
  • コンバーチブル式ノートブックPC購入(予定)の理由
  • ノートブックPCの購入実績・予定:流通チャネル別・スクリーンサイズ別
  • PC用OSの比率(予測値)

図の一覧

  • 調査回答者:企業規模別
  • 調査回答者:役職別
  • 調査回答者:IT意志決定者の種類別
  • 各種デバイスの購入実績・予定
  • デスクトップPCの平均価格(実績値・予測値)
  • ノートブックPCの平均価格(実績値・予測値)
  • デスクトップPCの購入チャネルの選好(過去・将来)
  • ノートブックPCの購入チャネルの選好(過去・将来)
  • デスクトップPCの寿命見通し(過去の購入分/今後の購入予定分)
  • ノートブックPCの寿命見通し(過去の購入分/今後の購入予定分)
  • 既存のデスクトップPCの買い替え・更新見通し
  • 既存のノートブックPCの買い替え・更新見通し
  • 従業員用モニターの更新頻度
  • タッチパネル式ノートブックPCの購入実績/予定
  • 既存PCのシンクライアント型への交換実績(過去12ヶ月間)
  • 既存PCのシンクライアント型への交換予定(今後12ヶ月間)
  • 企業保有PC(デスクトップ/ノートブック)のOS別内訳
  • Windows XP搭載PCの更新/買い替え予定
  • 各企業のPC用OSの更新方法
  • Chrome OSを導入する理由
  • Chrome OSの導入に関心がない理由
目次
Product Code: 253200

This IDC study examines the U.S. results of IDC's fall 2014 Commercial PC Buyer Survey. To participate in our survey, respondents had to confirm that they make PC purchasing decisions for their company. Conducted online in October 2014, the survey polled participants about their companies' current commercial PC use and future plans. Using a Web hosting firm, we surveyed 2,509 respondents worldwide, of which 500 of them are from the United States.

"PCs continue to be a mainstay device of enterprises, but their power is diminishing. Companies are moving incrementally toward smaller form factors for both desktops and PCs, indicating that enterprises are placing a greater value on portability and size, rather than incrementally more power and device-resident capabilities. IT purchasers also have expressed a willingness to pay more for devices that offer flexibility and an openness to consider incremental changes in their PC device mix. However, they also signaled a continued move away from PCs in terms of overall spending," said Jonathan Gaw, IDC's research manager, Connected Home covering devices, displays, and connected consumer applications.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Respondent Profile

Situation Overview

  • The PC Purchase
  • Life Spans of PCs
  • PC Sentiment
  • Operating Systems

Future Outlook

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Respondents by Company Industry Sector (% of Respondents)
  • Table: Importance of Various Attributes on the Desktop PC Brand Purchase Decisions (% of Respondents)
  • Table: Importance of Various Attributes on the Notebook PC Brand Purchase Decisions (% of Respondents)
  • Table: Accessories Provided to Employees with Each New Desktop PC (% of Respondents)
  • Table: Accessories Provided to Employees with Each New Notebook PC (% of Respondents)
  • Table: Previous and Future Mix of Types of Notebook Purchases (% of Respondents)
  • Table: Previous and Future Mix of Types of Desktop PC Purchases (% of Respondents)
  • Table: Reason for Previous and Future Touch-Enabled Notebook PC Purchases (% of Respondents)
  • Table: Reason for Previous and Future Convertible Notebook PC Purchases (% of Respondents)
  • Table: Previous and Future Notebook PC Purchases in terms of Distribution of Screen Sizes (% of Respondents)
  • Table: Expected Mix of PC Operating Systems (% of Respondents)

List of Figures

  • Figure: Respondents by Company Size
  • Figure: Respondents by Role in the Organization
  • Figure: Respondents by IT Decision Makers
  • Figure: Previous and Future Purchase of Different Devices
  • Figure: Previous and Future Average Price for Desktop PCs
  • Figure: Previous and Future Average Price for Notebook PCs
  • Figure: Previous and Future Desktop PC Purchase Channel Preferences
  • Figure: Previous and Future Notebook PC Purchase Channel Preferences
  • Figure: Desktop PC Life Expectancy for Previous and Future Purchases
  • Figure: Notebook PC Life Expectancy for Previous and Future Purchases
  • Figure: Expected Age of Retirement/Replacement of Installed Desktop PCs
  • Figure: Expected Age of Retirement/Replacement of Installed Notebook PCs
  • Figure: Frequency of Replacing Employee's Monitors
  • Figure: Previous and Future Touch-Enabled Notebook PC Purchases
  • Figure: Replacement of Existing PCs with Thin Clients in the Previous 12 Months
  • Figure: Replacement of Existing PCs with Thin Clients in the Next 12 Months
  • Figure: Operating Systems on Company-Owned Desktop PCs and Notebook PCs
  • Figure: Timetable for Updating/Replacing Windows XP PCs
  • Figure: Practices Followed by Companies for Updating PC Operating Systems
  • Figure: Reasons for Chrome OS Deployment
  • Figure: Reasons for Lack of Interest in Chrome OS Deployment
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