市場調査レポート

CRM志向のモバイルアプリへのフォーカス:顧客エクスペリエンスの向上は従業員の生産性の副産物か?

Focus on CRM-Oriented Mobile Applications: Customer Experience Improvement a By-Product of Employee Productivity?

発行 IDC 商品コード 322288
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
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CRM志向のモバイルアプリへのフォーカス:顧客エクスペリエンスの向上は従業員の生産性の副産物か? Focus on CRM-Oriented Mobile Applications: Customer Experience Improvement a By-Product of Employee Productivity?
出版日: 2014年12月31日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

米国の企業は従業員の生産性や企業の実績のためにモバイル・エンタープライズ・アプリケーション(MEA)を導入しています。しかし、MEAの利用を通じ、顧客エクスペリエンスの向上に対してもはっきりとしたメリットを期待しています。

当レポートでは、特に販売会社におけるモバイル・エンタープライズ・アプリケーションの導入に焦点を当て、導入企業の概況や今後の計画などについて取り上げています。

IDCの見解

本調査について

  • 調査手法
  • モバイル・エンタープライズ・アプリケーションの定義
  • 回答者統計
    • モバイル・エンタープライズ・アプリケーションに対する責任度別
    • 肩書き別
    • 企業規模別
    • 産業別

概況

  • 生産性と事業の向上を求める企業―副次的に顧客エクスペリエンスの向上も
    • 従業員の生産性は顧客エクスペリエンスと連続しているか
    • CRMはモバイル・エンタープライズ・アプリケーションの実装において主導力とならない

今後の展望

  • 導入すべきかせざるべきか
  • 決定と費用

主な提言

参考資料

目次
Product Code: 253207

This IDC study focuses on mobile enterprise applications deployed specifically within sales organizations. Companies are profiled regarding implementations and future plans, including purchase plans. This study is based on our Mobile Enterprise Applications Survey conducted in February 2014.

"Our study results attest that U.S. companies are deploying mobile enterprise applications for employee productivity and corporate performance reasons ($)," reports Mary Wardley, vice president of CRM Applications and Customer Experience for IDC. "However, they expect a tangible benefit in terms of improving the customer experience through the use of MEAs."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Mobile Enterprise Applications Definition
  • Respondent Demographics
    • By Responsibility for Mobile Enterprise Applications
    • By Job Title
    • By Company Size
    • By Industry

Situation Overview

  • Organizations Seeking Productivity and Business Improvement - With a Side Order of Customer Experience
    • Employee Productivity a Continuum to Customer Experience?
    • CRM Doesn't Lead the Way in Mobile Enterprise Applications Implementations

Future Outlook

  • To Adopt or Not Too Adopt
  • The Decision and the Money

Essential Guidance

  • End Users
  • CRM-Centric Mobile Enterprise Applications Suppliers

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Level of Involvement with Mobile Technology at Organization (% of Respondents)
  • Table: Respondents by Company Size and Job Title (% of Respondents)
  • Table: Organizations Having Deployed CRM-Oriented Mobile Applications by Industry Sector (% of Respondents)

List of Figures

  • Figure: Expected Benefits to Organization for Adopting Mobile CRM-Oriented Enterprise Applications
  • Figure: Ability of Mobile Enterprise Applications to Effectively Execute
  • Figure: Mobile Enterprise Applications Adoption by Application Type
  • Figure: Number of Mobile Applications Deployed
  • Figure: Mobile Operating Systems Platforms Deployed
  • Figure: Mobile Applications Deployment by Worker Type
  • Figure: Factors Impacting Adoption of Mobile CRM-Oriented Enterprise Applications
  • Figure: Factors Impacting Non-Adoption of Mobile CRM-Oriented Enterprise Applications
  • Figure: Decision-Making Process for Selecting CRM-Oriented Mobile Enterprise Applications
  • Figure: Budget Responsibility for Mobile Enterprise Applications
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