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市場調査レポート

ソーシャルと労働力:HRではまだ孤立使用

Social and the Workforce: Still Isolated Use in HR

発行 IDC 商品コード 322004
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
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価格
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ソーシャルと労働力:HRではまだ孤立使用 Social and the Workforce: Still Isolated Use in HR
出版日: 2014年12月23日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

当レポートでは、米国を拠点とする503社のHR幹部への調査結果に基づき、HR機能に対するソーシャル技術の応用への考え方と行動に焦点を当てて、HRにおけるソーシャル技術の導入について検証し、体系的な情報を提供しています。

IDCの見解

調査概要

概況

  • 全体的な重要性
    • ソーシャルの機会
      • 総数
        • 中小企業
        • 中堅企業
        • 大企業
  • コラボレーションにおけるHRの役割

将来の展望

  • 先導か負けるか

主な提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

  • HR機能に対するソーシャル技術の重要性
  • ソーシャル使用可能性 vs. ソーシャルソリューションの満足度の重要性:全回答企業(従業員100人以上)
  • ソーシャル使用可能性 vs. ソーシャルソリューションの満足度の重要性:中小企業(従業員100〜999人)
  • ソーシャル使用可能性 vs. ソーシャルソリューションの満足度の重要性:中堅企業(従業員1,000〜4,999人)
  • ソーシャル使用可能性 vs. ソーシャルソリューションの満足度の重要性:大企業(従業員5,000人以上)
  • ソーシャルコラボレーションにおけるHRの役割
目次
Product Code: 253159

This IDC study explores the results of IDC's 2014 survey of 503 United States-based HR executives on their attitudes and actions on the application of social technology to HR functions. The survey was completed in February 2014. The results point to slow adoption of social technology in HR. With the broad use of social technology in consumer-facing functions, HR needs to consider stepping up support for and the use of social technology for HR-related functions.

"This study examines the results and offers suggestions for HR executives on ways in which social technologies can be successfully deployed to improve the employee experience and to HR solutions providers on what to focus on with buyers," says Lisa Rowan, research vice president, HR and Talent Management Services.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

Situation Overview

  • Overall Importance
    • Social Opportunities
      • Aggregate
        • Small and Medium-Sized Businesses
        • Midsize Companies
        • Large Companies
  • The Role of HR in Collaboration

Future Outlook

  • Lead or Lose

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Figures

  • Figure: Importance of Social Technology to HR Functions
  • Figure: Importance of Social Enablement Versus Satisfaction with Social Solutions: All Respondents (100+ Employees)
  • Figure: Importance of Social Enablement Versus Satisfaction with Social Solutions: SMB Firms (100-999 Employees)
  • Figure: Importance of Social Enablement Versus Satisfaction with Social Solutions: Midsize Firms (1,000-4,999 Employees)
  • Figure: Importance of Social Enablement Versus Satisfaction with Social Solutions: Large Firms (5,000+ Employees)
  • Figure: HR's Role in Social Collaboration, 2013 and 2014
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