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市場調査レポート

IDCの成熟化モデルの比較:マーケティング技術

IDC MaturityScape: Marketing Technology

発行 IDC 商品コード 321022
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
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IDCの成熟化モデルの比較:マーケティング技術 IDC MaturityScape: Marketing Technology
出版日: 2014年12月08日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

デジタル/モバイル経路が最優先となる関係性モデルに顧客側が移行しているのに伴い、マーケティング技術の導入がどの企業にとっても事業成長の促進要因となってきています。マーケティング部門の指導者は、マーケティング技術を単に取得するだけでなく、顧客に本当の意味での付加価値を提供するために、運用・解析スキルや協力的な文化、創造的な問題解決能力などを積極的に発展させる必要があります。

当レポートでは、各企業が自社のマーケティング技術を効果的に高めるために必要な段階・評価基準・成果・行動について分析し、IDCが独自に開発した成熟化モデルを適応して、マーケティング技術の成熟度・競争力や、短期的・長期的な目標設定、技術的な優先事項、必要な人材、関連投資への意思決定の過程、企業内の組織間の技術的成熟度のギャップなどの評価方法について考察しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • マーケティング技術の定義
  • IDCによるマーケティング技術の成熟化モデルの各段階
    • ステージ1:アドホックな段階
    • ステージ2:機会主義的な段階
    • ステージ3:反復的な段階
    • ステージ4:管理された段階
    • ステージ5:最適化された段階
  • マーケティング技術の成熟化モデル:評価基準

将来の展望

IDCの提言

  • マーケティング技術の成熟化モデルの活用

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

表の一覧

  • IDCによるマーケティング技術の成熟化モデル:各段階・評価基準(概略/詳細)の概要
  • IDCによるマーケティング技術の成熟化モデル:各段階での成熟化の過程

図の一覧

  • IDCによるマーケティング技術の成熟化モデル:各段階の概要
  • IDCによるマーケティング技術の戦略フレームワーク
目次
Product Code: 252793

This IDC study presents IDC's Marketing Technology MaturityScape, which identifies the stages, critical measures, outcomes, and actions required for companies to effectively develop marketing technology competency. This maturity model enables an organization to assess its competency and maturity with respect to marketing technology; define short-term and long-term goals; prioritize technology, staffing, and other related investment decisions; and uncover maturity gaps among business units.

"Marketing technology adoption is a driving force for all companies as customers move to digital and mobile-first relationship models," says Gerry Murray, research manager with IDC's CMO Advisory. "While it is critical to get marketing technology right, marketing leaders should aggressively develop the necessary operational and analytic skills, collaborative cultures, and creative problem solving needed to truly add value to the customer relationship."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Executive Summary

Situation Overview

  • Marketing Technology Definition
  • Stages of IDC's Marketing Technology MaturityScape
    • Stage 1: Ad Hoc
    • Stage 2: Opportunistic
    • Stage 3: Repeatable
    • Stage 4: Managed
    • Stage 5: Optimized
  • Dimensions of IDC's Marketing Technology MaturityScape

Future Outlook

Essential Guidance

  • Driving Marketing Technology MaturityScape

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: IDC MaturityScape: Marketing Technology - Overview of Stages, Dimensions, and Subdimensions
  • Table: IDC MaturityScape: Marketing Technology - Progressing Through the Stages

List of Figures

  • Figure: IDC's Marketing Technology MaturityScape Stage Overview
  • Figure: IDC's 2014 Strategic Framework for Marketing Technology, Version 2.0
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