市場調査レポート

労働力の転換:ソーシャル技術を超えて - IDCのSocial Business Surveyの結果より

Workforce Transformation: Beyond Social Technologies - IDC's Social Business Survey, 2014

発行 IDC 商品コード 320636
出版日 ページ情報 英文 26 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
労働力の転換:ソーシャル技術を超えて - IDCのSocial Business Surveyの結果より Workforce Transformation: Beyond Social Technologies - IDC's Social Business Survey, 2014
出版日: 2014年12月07日 ページ情報: 英文 26 Pages
概要

IT技術の主な撹乱要因−−モバイル、クラウド、データ通信、IoTなど−−により、社会のワークフローやコミュニケーションはより複雑に絡み合うようになりました。今後もこの傾向は続き、従業員・顧客・パートナー・サプライヤーをも巻き込んだ劇的な変化が生じるものと思われます。

当レポートでは、2014年2月に国の役員クラスの意志決定者700名を対象に実施した「ソーシャルビジネス調査(Social Business Survey)」の分析結果を踏まえて、米国企業が直面している技術面・ビジネス面の課題や、今後の技術開発・事業展開計画、ビジネス目的でのソーシャルメディア/ネットワーキング利用に関する考え方、企業内・スポンサー付ソーシャルネットワークの是非といった情報を取りまとめてお届けいたします。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • 分析結果
    • ソフトウェアベースのコラボレーションへの注力
    • 企業内ソーシャルネットワーキングへの注力

将来の展望

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 調査手法詳細
    • 調査回答者の構成:企業規模別
    • 調査回答者の構成:産業別
    • 調査回答者の構成:職位別
    • 調査回答者の構成:勤務部門別
    • ソーシャルソフトウェア/ソーシャルメディア戦略への関与
  • 要約

図表一覧

目次
Product Code: 252511

This IDC study provides an overview of IDC's Social Business Survey conducted in February 2014. The survey polled 700 senior executive-level decision makers in the United States on their current and future technology and business plans, perceptions, and experiences related to the use of social media/networking for business purposes and corporate-sponsored enterprise social networks.

"The major technology disruptors - mobile, cloud, data, and the Internet of Things - have become intertwined with social workflow and communications," says Vanessa Thompson, research director, Enterprise Social Networks and Collaborative Technologies at IDC. "This will continue to have a dramatic impact on the way we get work done and ultimately how we connect with employees, customers, partners, and suppliers."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

  • Survey Findings
    • Focus on Software-Based Collaboration
    • Focus on Enterprise Social Networks

Future Outlook

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Methodology
    • Respondent Demographics
    • Respondent Industry Sectors
    • Respondent Job Titles
    • Respondent Department of Work
    • Involvement in Social Software/Social Media Strategy
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Respondents by Company Size
  • Table: Respondents by Industry Vertical (% of Respondents)
  • Table: Respondents by Job Title
  • Table: Respondents by Department of Work
  • Table: Involvement in Social Software/Social Media Strategy

List of Figures

  • Figure: Important Business Priorities in the Next 12 Months
  • Figure: Reasons to Conduct Social Media/Networking Initiatives for Business Purposes
  • Figure: Specific Initiatives Planned Using Social Software for Business Purposes in the Next 12 Months
  • Figure: Challenges in Tasks Related to Daily Job Responsibilities
  • Figure: Top Tasks Executed for Work-Related Activities
  • Figure: Top Drivers for the Next Major Change with Software-Based Collaboration Environment
  • Figure: Time Spent Contributing, Monitoring, or Participating in Collaboration Initiatives
  • Figure: Annual Budget for Social Initiatives/Enterprise Social Networks
  • Figure: Top Drivers for the Next Major Change with Enterprise Social Network Applications
  • Figure: Top Important Characteristics of an Enterprise Social Network That Would Influence a Solution Purchasing Decision
  • Figure: Important Functionalities in Enterprise Social Networks
  • Figure: Dedicated Resources for Managing and Executing the Social Business/Software Initiatives
  • Figure: Annual Budget for Social Initiatives/Enterprise Social Networks
Back to Top