市場調査レポート

世界のマーケティング・ソフトウェア市場の将来予測:200億米ドルの市場規模と急激な成長

Worldwide Marketing Software Forecast 2014-2018: $20 Billion and Growing Fast

発行 IDC 商品コード 316846
出版日 ページ情報 英文 29 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
世界のマーケティング・ソフトウェア市場の将来予測:200億米ドルの市場規模と急激な成長 Worldwide Marketing Software Forecast 2014-2018: $20 Billion and Growing Fast
出版日: 2014年10月16日 ページ情報: 英文 29 Pages
概要

各企業のマーケティング部門では、顧客へのより良いサービス提供や、効率性の向上、計測可能な事業実績の改善などを目標に、新技術を導入する動きが急速に広がっています。その結果、サプライヤーには巨大な市場機会がもたらされています。ただし、マーケティング・ソフトウェア市場はいま、「一地点でのソリューション」から「"サービスとしてのマーケティング"向けプラットフォーム」へと進化する途中にあります。この市場の潜在的可能性を十分に発揮するためには、技術と創造性と技術サービスとが一体となる必要があります。その実現の有無に市場での成否がかかっています。

当レポートでは、全世界のマーケティング・ソフトウェア市場の規模と将来展望について分析し、現段階でのマーケティング・ソフトウェアへの総支出額や、カテゴリー別(全4種類)の詳細、今後5年間の市場動向の見通しなどを調査・推計しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
  • マーケティング・ソフトウェア市場の定義

概況

将来の展望

  • 市場予測の前提条件
    • 世界のマーケティング・ソフトウェア市場の予測
    • 前提条件
  • 市場の背景

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

表の一覧

  • 世界のマーケティング・ソフトウェア市場の支出額:カテゴリー別(今後5年間分)
  • 市場予測の3つの大きな前提条件
  • 世界のマーケティング・ソフトウェア市場:予測の主な前提条件

図の一覧

  • マーケティング・ソフトウェアへの支出額(全世界、今後5年間分)
  • IDCによるマーケティング技術の分析フレームワーク
  • 世界のマーケティング・ソフトウェアの市場規模(カテゴリー別、今後5年間分)
目次
Product Code: 251902

This IDC study contains IDC's worldwide market sizing and forecast for spending on marketing software from 2014 to 2018. The market is examined comprehensively and in terms of how funding is expected to break down between marketing budgets and enterprise IT budgets, and four broad solution categories as defined by IDC's Strategic Framework for Marketing Technology - interaction management, content production and management, data and analytics, and marketing management and administration.

"Marketing organizations are rapidly adopting new technology to better serve their customers, increase efficiency, and drive measurable business performance," says Gerry Murray, research analyst with IDC's CMO Advisory. "As a result, there is enormous market opportunity for suppliers. However, the market will see a number of transformations as it evolves from point solutions to platforms to marketing as a service. The full potential of this market will be realized only when technology, creative, and technical services come together. How that happens will determine the winners and losers."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Marketing Software Market Definitions

Situation Overview

Future Outlook

  • Forecast and Assumptions
    • Worldwide Marketing Software Market Forecast
    • Assumptions
  • Market Context

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Worldwide Marketing Software Spending by Category, 2014-2018 ($M)
  • Table: Top 3 Assumptions for the Worldwide Marketing Software Market, 2014-2018
  • Table: Key Forecast Assumptions for the Worldwide Marketing Software Market, 2014-2018

List of Figures

  • Figure: Worldwide Marketing Software Spending, 2014-2018
  • Figure: IDC's 2014 Strategic Framework for Marketing Technology, Version 2.0
  • Figure: Worldwide Marketing Software Spending by Category, 2014-2018
Back to Top