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市場調査レポート

西欧におけるカスタマーエクスペリエンスのIT調査:モビリティ

Western Europe Customer Experience IT Survey, 2014: Mobility Seen as Strategic, but Practice is Lagging Aspiration

発行 IDC 商品コード 312161
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
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西欧におけるカスタマーエクスペリエンスのIT調査:モビリティ Western Europe Customer Experience IT Survey, 2014: Mobility Seen as Strategic, but Practice is Lagging Aspiration
出版日: 2014年07月04日 ページ情報: 英文 15 Pages

当商品の販売は、2016年10月03日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、西欧におけるカスタマーエクスペリエンスのIT戦略・計画・考え方に関する調査結果に基づき、カスタマーエクスペリエンス関連のモバイルチャネルに対する組織の利用や見解について、体系的な情報を提供しています。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • イントロダクション
    • カスタマーエクスペリエンスのITの定義
  • 調査結果

将来の展望

  • モバイルのカスタマーエクスペリエンスの支出

主な提言

  • カスタマーエクスペリエンスのITバイヤー向け
  • カスタマーエクスペリエンスのITサプライヤー向け

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

  • 西欧におけるカスタマーエクスペリエンス調査回答者:タイプ別
  • 西欧におけるカスタマーエクスペリエンス調査回答者:国別
  • 西欧におけるカスタマーエクスペリエンス調査回答者:産業別
  • モビリティ:カスタマーエクスペリエンスの向上に最も重要な技術
  • モビリティの影響:産業別
  • カスタマーエクスペリエンスの向上にモビリティを使用する現実性
  • カスタマーエクスペリエンスのITイニシアチブにおけるモビリティの重要性のランキング:国別
  • カスタマーエクスペリエンスのITイニシアチブにおけるモビリティの重要性のランキング:産業別
  • モビリティ:全組織/産業における3大カスタマーエクスペリエンスのイニシアチブ
  • モバイルのカスタマーエクスペリエンスのイニシアチブの優先順位(今後12ヶ月):産業別
  • モバイルのカスタマーエクスペリエンスのイニシアチブの優先順位(今後12ヶ月):国別
  • カスタマーエクスペリエンスのITイニシアチブの評価と選択責任
目次
Product Code: CC01W

IDC's 2014 survey of customer experience IT strategies, plans, and attitudes in Western Europe included several questions that directly or indirectly reflected organizations' use and views on mobile channels relating to customer experience. IDC used an online panel survey to collect data from 482 European organizations in March and April 2014. We surveyed organizations with at least 50 employees across private and public sector verticals. Respondents were all customer experience decision makers and drawn from the different lines of business: finance, sales, marketing, as well as IT. The surveyed organizations were located across seven European countries in a balanced sample (see Figures 1-3).

"This study highlights that mobile technologies are known to play a key role in driving improvements in customer experience, but it also shows that there is a big gap between today's reality and aspirations for customer experience," said Philip Carnelley, Software Research Director for Western Europe and co-lead of IDC's European Enterprise Mobility practice. "Mobile is such an important channel for organizations to reach their customers. Today, I believe they should be prioritizing their mobility initiatives even more. The study also underscores that implementation and readiness is not uniform across Europe; certain countries and industries are ahead, while others are lagging."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

  • Introduction
    • Customer Experience IT Defined
  • Survey Findings
    • Today's Reality Lags Aspiration in Using Mobility to Improve Customer Experience

Future Outlook

  • Mobile CX Spending: Not Just IT's Decision, But IT Holds Much of the Budget

Essential Guidance

  • Essential Guidance for CXIT buyers
  • Essential Guidance for CXIT suppliers

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Figures

  • Figure: Western Europe Customer Experience Survey Respondents by Type, 2014
  • Figure: Western Europe Customer Experience Survey Respondents by Country, 2014
  • Figure: Western Europe Customer Experience Survey Respondents by Industry, 2014
  • Figure: Mobility as the Most Important Technology for Improving Customer Experience
  • Figure: Effect of Mobility: Industry View
  • Figure: Today's Reality Lags Aspiration in Using Mobility to Improve Customer Experience
  • Figure: Ranking of Mobility's Importance in CXIT Initiatives by Country
  • Figure: Ranking of Mobility's Importance in CXIT Initiatives by Industry
  • Figure: Mobility is a Top 3 CX Initiative in Almost All Organizations and Industries
  • Figure: Prioritization of Mobile CX Initiatives in the Next 12 Months by Industry
  • Figure: Prioritization of Mobile CX Initiatives in the Next 12 Months by Country
  • Figure: CXIT Evaluation and Selection Responsibility
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