市場調査レポート

世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の予測:音声・SMSの復活

Worldwide Cloud Communications Platforms 2014-2018 Forecast: The Resurgence of Voice and SMS

発行 IDC 商品コード 311535
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
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世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の予測:音声・SMSの復活 Worldwide Cloud Communications Platforms 2014-2018 Forecast: The Resurgence of Voice and SMS
出版日: 2014年08月25日 ページ情報: 英文 28 Pages
概要

世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の収益は、2013年の1億2,300万米ドルから、2018年には75億米ドルまで増加し、CAGRで127%の成長が予測されています。

当レポートでは、世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場について調査分析し、市場の現状・促進要因、将来の展望などについて、体系的な情報を提供しています。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • 市場促進要因とアプリケーション
    • コストと従来のテレフォニーシステムの硬直性を克服
    • クラウドコミュニケーションのアプリケーションと使用事例
      • クラウドコミュニケーションプラットフォームのユーザー
    • WebRTC
    • クラウドコミュニケーションのベンダー情勢
    • クラウドコミュニケーションプラットフォームのプロバイダー
      • Twilio
      • Nexmo

将来の展望

  • 予測と前提条件
    • APIトランザクションモデルの劇的な価格優位性
    • 前提条件
  • 市場の背景

主な提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

  • 世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の収益:モデル別
  • 世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の数量:モデル別
  • 世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の平均収益:モデル別
  • 固定回線電話音声料金:キャリア・地域別
  • メッセージ価格設定:キャリア・地域別
  • 世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の3大前提条件
  • 世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の主な予測の前提条件

  • クラウドコミュニケーション情勢
  • 世界のクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の数量シェア:モデル別
目次
Product Code: 250224

This IDC study analyzes the global demand for cloud communications platforms. The communications market is undergoing a seismic shift. After decades of declining revenue and stagnant innovation, a new market is ascendant driven by cloud communications platform providers. According to Mark Winther, group VP, Telecommunications Consulting, "Cloud communications platform providers are leveraging cloud economics and open source software like WebRTC to create low-cost and richly contextualized IP communications." IDC forecasts the market will grow from global revenue of $123 million in 2013 to reach $7.5 billion in 2018 at a 127% CAGR.

Companies such as Twilio, Nexmo, Plivo, and Tropo offer cloud communications platforms that are being rapidly adopted by Internet start-ups and Fortune 500 enterprises. The appeal is an ability to prototype an application in a day and bring an application to production scale in a few weeks as well as do this for a fraction of the cost of traditional telephony systems. Further, by leveraging a global carrier interconnect model, cloud communications platforms deliver voice minutes and text messages at wholesale rates of 60-70% below traditional carrier retail rates.

Cloud communications platforms are on a course to undermine telephony system equipment markets and to significantly devalue traditional carrier voice and messaging markets.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

  • Market Drivers and Applications
    • Overcoming the Cost and Rigidity of Traditional Telephony Systems
    • Cloud Communications Applications and Use Cases
      • Users of Cloud Communications Platforms
    • WebRTC
    • Cloud Communications Vendor Landscape
    • Providers of Cloud Communications Platforms
      • Twilio
      • Nexmo

Future Outlook

  • Forecast and Assumptions
    • Dramatic Price Advantage of the API Transaction Model
    • Assumptions
  • Market Context

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Worldwide Cloud Communications Platform Revenue by Models, 2013-2018 ($M)
  • Table: Worldwide Cloud Communications Platform Volume by Models, 2013-2018 (M)
  • Table: Worldwide Cloud Communications Platform Average Revenue Per Unit by Models, 2013-2018 (U.S. Cents)
  • Table: Fixed Line Phone Voice Pricing by Carrier and Region (U.S. Cents)
  • Table: Messaging Pricing by Carrier and Region (U.S. Cents)
  • Table: Top 3 Assumptions for the Worldwide Cloud Communications Platforms Market, 2014-2018
  • Table: Key Forecast Assumptions for the Worldwide Cloud Communications Platforms Market, 2014-2018

List of Figures

  • Figure: Cloud Communications Landscape
  • Figure: Worldwide Cloud Communications Platform Volume Share by Models, 2013 and 2018
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