市場調査レポート

企業向けソーシャル/コラボラティブ技術:カナダにおけるプロセスの購入の外部ビジネスの利用

Enterprise Social and Collaborative Technologies: Canadian Purchasing Process and External Business Usage

発行 IDC 商品コード 307412
出版日 ページ情報 英文 13 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
企業向けソーシャル/コラボラティブ技術:カナダにおけるプロセスの購入の外部ビジネスの利用 Enterprise Social and Collaborative Technologies: Canadian Purchasing Process and External Business Usage
出版日: 2014年07月03日 ページ情報: 英文 13 Pages
概要

カナダでは、慎重なペースではありますが、ソーシャル/コラボラティブ技術の導入が進んでいます。実験的・試験的なプログラムが依然として大半ですが、調査結果によると組織全体にわたる包括的なイニシアティブへのゆっくりとした動きが見えてきています。さらに多くの企業が自社の投資回収の数値化に成功すれば、ソリューションの導入は加速すると予想されます。

当レポートでは、カナダ市場における外部と向き合うソーシャルおよびコラボラティブ技術の利用動向などについて取り上げています。

IDCの見解

本調査について

概況

  • イントロダクション:企業向けソーシャル/コラボラティブ技術市場
  • ソーシャル/コラボラティブ技術のビジネス利用
  • 組織の構造
    • 意思決定:戦略と技術の選択
    • ソーシャル/コラボラティブ・イニシアティブへの人員配置
    • 外部ソーシャル/コラボラティブ・プログラムへの資源供給
    • 外部ソーシャル・イニシアティブ実行のための活用または計画
  • カナダ企業によるソーシャル/コラボラティブ技術の導入
    • ブログおよび一般向けマイクロブログの導入
    • 外部のディスカッション・フォーラム:機会の損失
    • 一般のソーシャル・ネットワーク:ソーシャル化ツール
    • ジオソーシャル・ネットワーク:未開の領域
    • アイディアの収集と管理:ファイアウォール外で動く収集とクラウドソーシング
    • ソーシャル分析(ソーシャリティクス):活用されていない知識
    • 外部のゲームフィケーション
    • 従業員の雇用
  • ソーシャル/コラボラティブ技術によるエクスペリエンス
    • ソーシャル/コラボラティブ技術利用のメリット
    • 外部のソーシャル・イニシアティブ導入に関する課題

今後の展望

主な提言

参考資料

目次
Product Code: CA6ECA14

This IDC study provides an overview of Canadian usage of external-facing social and collaborative technologies in the context of the Canadian market. The content of this document is derived largely from IDC's social and collaborative applications survey included in the 2014 BITAP n1 survey. Insights and recommended actions for customers and vendors are included to help businesses implement successful social initiatives.

"Canadian adoption of social and collaborative technologies continues to ramp up, albeit at a cautious rate. Experiments and pilot programs still dominate; however, survey results indicate a slow movement to organizationwide comprehensive initiatives. As more and more companies successfully quantify the ROI on their investments, IDC expects solution adoption to accelerate," says Mira V. Perry, research manager, Canadian Enterprise Applications.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

Situation Overview

  • Introduction: Enterprise Social and Collaborative Technologies Market
  • Business Use of Social and Collaborative Technologies
  • Organization Structure
    • Decision Making: Strategy and Technology Selection
    • Staffing for Social and Collaborative Initiatives
    • Funding Sources for External Social/Collaborative Programs
    • Leveraging or Planning to Implement External Social Initiatives
  • Social and Collaborative Technology Adoption by Canadian Businesses
    • Blog and Public Microblog Adoption
      • Blog Use Remains Steady
      • Microblog Use Growing
    • External Discussion Forums: A Missed Opportunity
    • Public Social Networks: The Go-To Social Tool
    • Geosocial Networking: Unexplored Territory
    • Idea Collection and Management: Moving Collection and Crowdsourcing Outside the Firewall
    • Social Analytics/Socialytics: Underutilized Sophistication
    • External Gamification
    • Recruiting Employees
  • Experiences with Social and Collaborative Technologies
    • The Benefits of Using Social and Collaborative Technologies
    • Challenges Associated with Adopting External Social Initiatives

Future Outlook

Essential Guidance

  • Customers
  • Vendors

Learn More

  • Related Research
  • Methodology
  • Synopsis
Back to Top