市場調査レポート

IDCの成熟化モデル:アカウント・ベース・マーケティング(ABM)

IDC MaturityScape: Account-Based Marketing

発行 IDC 商品コード 306930
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
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IDCの成熟化モデル:アカウント・ベース・マーケティング(ABM) IDC MaturityScape: Account-Based Marketing
出版日: 2014年06月27日 ページ情報: 英文 16 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

アカウント・ベース・マーケティング(ABM)は、小売業者が最も収益性・戦略性の高い顧客との関係を維持・構築するためのベストプラクティスです。ABMプログラムがより一般的となり、より洗練されるにつれて、このような顧客を維持するための障壁はより高くなってきています。顧客側の期待を引き出せているベンダーには、内在的な競争優位性があります。そのため、IDCでは各企業に、そのABM対応力を強化して、最も収益性の高い顧客との関係性を構築・維持するように提言しています。

当レポートでは、全世界のアカウント・ベース・マーケティング(ABM)市場における最新動向とイノベーション(革新的手法)について分析し、IDCが独自に開発した成熟化モデルを適応して、ABMの開始・管理・成熟化の方法を例示すると共に、各企業でのABMの段階・成果・課題、今後取り組むべき活動などを考察しております。

IDCの見解

調査概要

  • エグゼクティブ・サマリー

概況

  • アカウント・ベース・マーケティング(ABM)
    • ABM vs. 需要創出
      • アカウントの選定
      • ABMプログラムの構成要素
      • ABMの戦略的目標
      • ABMプログラムの構成要素:顧客向け
      • ABMプログラムの構成要素:販売活動向け
      • ABM向け人材採用
      • ABMの市場規模の推計
    • ABM成熟化モデルの各段階
      • ステージ1:アドホックな段階
      • ステージ2:機会主義的な段階
      • ステージ3:反復的な段階
      • ステージ4:管理された段階
      • ステージ5:最適化された段階
  • ABM成熟化モデルの方向性

将来の展望

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

表の一覧

  • ABM vs. 需要創出
  • ABCプログラム構成要素の拡張可能性
  • IDCの成熟化モデル:ABM−−各段階・対象群(サブグループを含む)の概要
  • IDCの成熟化モデル:ABM−−各段階を踏まえての成熟化

図の一覧

  • IDCによるABM市場の成熟化モデルの概要
  • ABMの5つの主な構成要素
  • ABMの戦略的目的
目次
Product Code: 249436

This IDC study describes recent trends and innovations in the practice of account-based marketing. This study covers a number of key topics such as how to initiate, manage, and mature an account-based marketing program. This study features IDC's Account-Based Marketing MaturityScape, which identifies the stages, critical measures, outcomes, and actions required for companies to effectively develop their competency in account-based marketing.

"Account-based marketing is a best practice for retaining and developing relationships with the highest revenue-generating and most strategic accounts," says Gerry Murray, research analyst with IDC's CMO Advisory service. "As ABM programs become more common and more sophisticated, the bar to keep those customers will rise. Vendors that drive customer expectations will have an inherent competitive advantage. Therefore, IDC strongly recommends companies to ramp up their ABM capabilities to attract and retain the most lucrative customer relationships."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Executive Summary

Situation Overview

  • Account-Based Marketing Definition
    • ABM Versus Demand Generation
      • Account Selection
      • ABM Program Components
      • Strategic Goals of ABM
      • ABM Program Components for Customers
      • ABM Program Components for Sales
      • Staffing ABM
      • Measuring ABM
    • Stages of IDC's ABM MaturityScape
      • Stage 1: Ad Hoc
      • Stage 2: Opportunistic
      • Stage 3: Repeatable
      • Stage 4: Managed
      • Stage 5: Optimized
  • Dimensions of IDC's ABM MaturityScape

Future Outlook

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: ABM Versus Demand Generation
  • Table: Scalability of ABM Program Components
  • Table: IDC MaturityScape: ABM - Overview of Stages, Dimensions, and Sub-Dimensions
  • Table: IDC MaturityScape: ABM - Progressing Through the Stages

List of Figures

  • Figure: IDC's ABM MaturityScape Stage Overview
  • Figure: Five Key Components of ABM
  • Figure: Strategic Objectives for ABM
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