市場調査レポート

米国のモバイルオンライン広告市場:市場規模とベンダーシェア

Revised 2013 U.S. Mobile Online Advertising Market Sizing and Vendor Shares

発行 IDC 商品コード 305239
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
即納可能
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
米国のモバイルオンライン広告市場:市場規模とベンダーシェア Revised 2013 U.S. Mobile Online Advertising Market Sizing and Vendor Shares
出版日: 2014年05月29日 ページ情報: 英文 12 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、米国のモバイルオンライン広告市場について調査分析し、検索 vs. ディスプレイ広告の収益について検証するほか、総収益のベンダー市場シェア、モバイル広告部門での主要動向などについて、体系的な情報を提供しています。

IDCの見解

調査概要

概況

  • モバイル検索・モバイルディスプレイ広告
  • モバイルディスプレイ出版社 vs. 広告ネットワーク
  • モバイルディスプレイ出版社
  • モバイルディスプレイ広告ネットワーク
  • モバイル検索広告ベンダー

将来の展望

  • 米国のモバイルデジタル広告市場の収益
  • 米国のモバイルディスプレイ広告市場の収益
  • 米国のモバイル検索広告市場の収益

  • 米国のモバイルデジタル広告市場の収益
  • 米国のモバイルデジタル広告市場の収益シェア:形態別
  • 米国のモバイルディスプレイ広告市場の収益
  • 米国のモバイル検索広告市場の収益
  • 米国の広告ネットワーク vs. 出版社ディスプレイ広告の市場シェア
  • 米国のモバイルディスプレイ出版社市場の純収益:ベンダー別
  • 米国のモバイルディスプレイ出版社市場の純収益シェア:ベンダー別
  • 米国のモバイルディスプレイ広告ネットワーク市場の総収益:ベンダー別
  • 米国のモバイルディスプレイ広告ネットワーク市場の純収益シェア:ベンダー別
  • 米国のモバイル検索市場の総収益:ベンダー別
  • 米国のモバイル検索市場の純収益シェア:ベンダー別
目次
Product Code: 248943

This IDC Insight sizes the 2013 mobile online advertising market in the United States, breaks out search versus display advertising revenue, estimates gross revenue vendor market shares, and highlights the most important trends in the mobile ad segment. Follow analyst Karsten Weide on Twitter at @karstenw.

In this document, the following changes have been made:

  • For some vendors, as the availability and reliability of data improve, we have slightly restated current and historical numbers.
  • In 2012 U.S. Mobile Online Advertising Sizing and Vendor Market Shares (IDC #240311, April 2013), we counted Twitter's ad sales as display ad revenue. We have decided it is more accurate to count this revenue under search (keyword) ads. This has changed the relative weight of the search and display advertising formats for the past couple of years.
  • We previously assumed that Google only had network-based display ad sales but now also recognize sales of inventory on Google's own properties, for which reason Google now shows mobile display advertising revenue numbers as both a publisher and a network (the ad network numbers for Google are lower in this document than in 2012 U.S. Mobile Online Advertising Sizing and Vendor Market Shares, IDC #240311, April 2013).

Table of Contents

IDC Opinion

In This Insight

Situation Overview

  • Mobile Search and Mobile Display Advertising
  • Mobile Display Publishers Versus Ad Networks
  • Mobile Display Publishers
  • Mobile Display Ad Networks
  • Mobile Search Advertising Vendors

Future Outlook

List of Tables

  • Table: U.S. Mobile Digital Advertising Revenue, 2009-2013
  • Table: U.S. Mobile Display Advertising Revenue, 2009-2013
  • Table: U.S. Mobile Search Advertising Revenue, 2009-2013

List of Figures

  • Figure: U.S. Mobile Digital Advertising Revenue, 2009-2013
  • Figure: U.S. Mobile Digital Advertising Revenue Share by Format, 2009-2013
  • Figure: U.S. Mobile Display Advertising Revenue, 2009-2013
  • Figure: U.S. Mobile Search Advertising Revenue, 2009-2013
  • Figure: U.S. Ad Network Versus Publisher Display Ad Market Share, 2009-2013
  • Figure: U.S. Mobile Display Publisher Net Revenue by Vendor, 2013
  • Figure: U.S. Mobile Display Publisher Net Revenue Share by Vendor, 2013
  • Figure: U.S. Mobile Display Ad Network Gross Revenue by Vendor, 2013
  • Figure: U.S. Mobile Display Ad Network Net Revenue Share by Vendor, 2013
  • Figure: U.S. Mobile Search Gross Revenue by Vendor, 2013
  • Figure: U.S. Mobile Search Net Revenue Share by Vendor, 2013
Back to Top