株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

マレーシアにおけるインターネット利用・eコマース:分析・予測

Malaysia Internet Usage and eCommerce 2014-2017 Analysis and Forecast

発行 IDC 商品コード 304879
出版日 ページ情報 英文 36 Pages
即納可能
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
マレーシアにおけるインターネット利用・eコマース:分析・予測 Malaysia Internet Usage and eCommerce 2014-2017 Analysis and Forecast
出版日: 2014年05月27日 ページ情報: 英文 36 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、マレーシアにおける現在のインターネットユーザープロファイルおよびeコマースの利用について分析し、予測期間中のIDCの分析を示しています。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • インターネットの導入
  • インターネットの利用
  • eコマース

将来の展望

  • 予測と前提条件
  • 市場の背景

主な提言

  • 検討すべき行動
    • 政府へのアドバイス
    • 小売り業者へのアドバイス
    • 通信サービスプロバイダーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表

  • マレーシアにおけるインターネット活動:ユーザー別
  • マレーシアにおけるB2C eコマース支出
  • マレーシアにおけるインターネット・eコマース市場の主な予測の前提条件トップ3
  • マレーシアのeコマース支出:予測の比較
  • マレーシアにおける固定回線ブロードバンド接続
  • マレーシアにおけるモバイルデータ接続
  • マレーシアにおけるインターネットデバイス:タイプ別
  • マレーシアにおけるインターネットユーザー:セグメント別
  • マレーシアにおけるインターネット活動トップ5:ユーザー別
  • マレーシアにおけるeコマース支出トップ5:製品またはサービス別
  • マレーシアにおけるeコマース支出トップ5:製品またはサービス別の固定回線別
  • マレーシアにおけるeコマース支出トップ5:製品またはサービスのモバイル別、ほか
目次
Product Code: MY246067

The IDC study provides an analysis of Malaysia's current Internet user profiles and ecommerce usage and presents IDC's insights into the forecast period.

"The growth of Internet users is indicating a significant change in user behavior, including how people shop for and buy products and services. Businesses from all verticals are adapting ecommerce, abreast with consumers. Driven by both public and private sectors, all the required components for ecommerce - platform, secured payment channel, connectivity, and postal system - are already in place and will continue to advance. With the right strategy to connect and leverage all these components, IDC forecasts ecommerce industry in Malaysia will continue to grow steadily and contribute to the national economic growth," says Alfie Amir, research manager, Telecommunications, IDC Malaysia.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

  • Internet Adoption
  • Internet Usage
  • eCommerce

Future Outlook

  • Forecast and Assumptions
  • Market Context

Essential Guidance

  • Actions to Consider
    • Advice for Government
    • Advice for Retailers
    • Advice for Telecom Service Providers

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Malaysia Internet Activity by User, 2013
  • Table: Malaysia B2C eCommerce Spending 2013 (RM Million)
  • Table: Malaysia Internet Activity by User, 2013 and 2017
  • Table: Malaysia B2C eCommerce Spending, 2013 and 2017
  • Table: Top 3 Assumptions for the Malaysia Internet and eCommerce Market, 2014-2017
  • Table: Key Forecast Assumptions for the Malaysia Internet and eCommerce Market, 2013-2017
  • Table: Malaysia eCommerce Spending: Comparison of 2012 and 2013 Forecasts (RM Billion)

List of Figures

  • Figure: Malaysia Fixed Line Broadband Connection, 1H11-1H13
  • Figure: Malaysia Mobile Data Connection, 1H11-1H13
  • Figure: Malaysia Internet Devices by Type, 2011 and 2013
  • Figure: Malaysia Internet Users by Segment, 2013
  • Figure: Malaysia Top 5 Internet Activities by Users, 2013 and 2011
  • Figure: Malaysia eCommerce Spending by User Type, 2013
  • Figure: Malaysia B2C eCommerce Spending by Access Mode, 2013
  • Figure: Malaysia Top 5 B2C eCommerce Spending by Products or Services, 2013
  • Figure: Malaysia Top 5 B2C eCommerce Spending by Fixed Line by Products or Services, 2013
  • Figure: Malaysia Top 5 B2C eCommerce Spending by Mobile by Products or Services, 2013
  • Figure: Malaysia Internet Users by Segment, 2013-2017
  • Figure: Malaysia Internet Devices by Type, 2013-2017
  • Figure: Malaysia Top 5 Internet Activities by Users, 2013-2017
  • Figure: Malaysia eCommerce Spending by User Type, 2013-2017
  • Figure: Malaysia Top 5 B2C eCommerce Spending by Category, 2013-2017
  • Figure: Malaysia eCommerce Spending: Comparison of 2012 and 2013 Forecasts (RM Billion)
Back to Top