株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

西欧の産業別市場におけるビジネス・IT面での優先事項:データ保護・生産性・顧客中心主義が中心的課題となり、IT・ビジネス両面での目標となる

Western Europe Vertical Market Business and IT Priorities, 2014: Data Protection, Productivity, and Customer Centricity Lead the Way - Where IT Meets Business Goals

発行 IDC 商品コード 296931
出版日 ページ情報 英文 23 Pages
即納可能
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
西欧の産業別市場におけるビジネス・IT面での優先事項:データ保護・生産性・顧客中心主義が中心的課題となり、IT・ビジネス両面での目標となる Western Europe Vertical Market Business and IT Priorities, 2014: Data Protection, Productivity, and Customer Centricity Lead the Way - Where IT Meets Business Goals
出版日: 2014年02月21日 ページ情報: 英文 23 Pages

当商品の販売は、2016年04月01日を持ちまして終了しました。

概要

近年、各種企業のIT部門は、単に技術的問題を解決するのみならず、企業全体の生産性向上やビジネス面での優先的課題の解決を求められるようになってきました。IT企業は、各社の事業部門(LOB)とIT部門とを橋渡しし、例えば高レベルの訓練プログラムを提案したり、ICT技術をビジネス上の目標達成に役立つように作りこんだりして、事業部門とIT部門とが同じ言葉・意識に立脚できるようにする必要があります。

当レポートでは、IDCが西欧主要5ヶ国(フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国)の従業員10名以上の企業1,651社を対象に実施した調査(2013年9月)に基づいて、西欧諸国の各企業のIT部門にとっての事業面・IT面での優先的課題について分析し、その結果を産業ごと(計9産業)に整理して、概略以下の構成でお届けします。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
  • 定義
    • 産業別市場

概況

将来の展望

  • ビジネス面での優先事項
    • 顧客対応・規制対応に留意しながら、データ保護・生産性向上を追及する
      • 最初のアプローチ:優先順位の平均点での評価
      • 二番目のアプローチ:優先順位の、「最も重要」「重要」の比率での評価
    • 優先順位の変化(2013〜2014年):顧客対応・規制対応が中心的課題となる
  • IT面での優先事項
    • データのアクセス・保護が最優先課題となるが、規制対応の導入速度・コストにも留意する
      • 最初のアプローチ:優先順位の平均点での評価
      • 二番目のアプローチ:優先順位の、「最も重要」「重要」の比率での評価
    • 優先順位の変化(2013〜2014年):規制対応の導入速度・コストが最優先課題となる

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表一覧

目次
Product Code: M03W

This IDC study presents Western European vertical market companies' business priorities and the leading objectives for IT organizations in 2014. Our investigation discusses the results of the IDC European Vertical Market Survey, carried out between August and September 2013 in the top 5 Western European countries (France, Germany, Italy, Spain, and the U.K.) among 1,651 companies with more than 10 employees. The vertical markets covered include financial services, process manufacturing, discrete manufacturing, healthcare, telecom/media, utilities/oil and gas, retail/wholesale, professional services/transport, and government/education.

"In recent years, the challenge for IT is to not remain a self-contained compartment that is only involved in company activities to solve technical issues and problems, but to become a main character in improving company efficiency and meeting business priorities to reach global goals and success," said Andrea Siviero, research analyst, IDC European Industry Solutions. "IT players should act as a bridge between the LOB and IT units, for example by proposing eleadership trainings to develop high-level skills that translate ICT technologies into effective business use or actions that can help IT managers and LOB speak the same language."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Definitions
    • Vertical Markets

Situation Overview

Future Outlook

  • Business Priorities
    • Looking for Data Protection and Improving Productivity, While Glancing at Customer Care and Regulatory Compliance
      • First Approach: Business Priorities by Mean Score
      • Second Approach: Business Priorities by Percentage of "Most Important" and "Important" Scores
    • Business Priorities Change Between 2013 and 2014: Customer Care and Regulatory Compliance Are Center Stage
  • IT Priorities
    • Data Access and Protection at the Top, While Glancing at Speed and Cost of Regulatory Compliance Adaptation
      • First Approach: IT Priorities by Mean Score
      • Second Approach: IT Priorities by Percentage of "Most Important" and "Important" Scores
    • Changes in IT Priorities Between 2013 and 2014: Speed and Cost of Regulatory Compliance Adaptation Takes the Lead

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Western Europe, Business Initiatives in 2014 by Vertical Market (Ranking Based on Mean Scores)
  • Table: Western Europe IT Initiatives by Vertical Market, 2014 (Ranking Based on Mean Scores)

List of Figures

  • Figure: Western Europe Business Priorities by Vertical Market, 2014 (Mean Scores)
  • Figure: Western Europe Top 3 Business Priorities by Vertical Market, 2014 (Percentage Scored 4 or 5)
  • Figure: Western Europe Business Priorities, 2013 vs. 2014 (Based on Mean Scores)
  • Figure: Western Europe Business Initiative Priority Rank Ladder by Vertical Market: 2013 vs. 2014 (Based on Mean Scores)
  • Figure: Western Europe IT Priorities by Vertical Market, 2014 (Mean Scores)
  • Figure: Western Europe Top 3 IT Priorities by Vertical Market, 2014 (Percentage Scored 4 or 5)
  • Figure: Western Europe IT Priorities, 2013 vs. 2014
  • Figure: Western Europe IT Initiatives Priority Rank Ladder by Vertical Market, 2013 vs. 2014
Back to Top