株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

中国のソーシャルビジネス市場:機会と課題

China Social Business Market: Opportunities and Challenges

発行 IDC 商品コード 294026
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
即納可能
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
中国のソーシャルビジネス市場:機会と課題 China Social Business Market: Opportunities and Challenges
出版日: 2014年01月15日 ページ情報: 英文 21 Pages

当商品の販売は、2016年04月01日を持ちまして終了しました。

概要

ソーシャルビジネスの概念には、企業内外の社会的相互作用(交流)によるワークフローが含まれています。様々な業種で、従業員がソーシャルツールの優位性を得ることを必要としています。

当レポートでは、中国の企業によるソーシャルツールの現状について取り上げ、市場の発展を促進するためにITベンダーが行っている具体的な取り組みについて検証して、概略以下の構成でお届けいたします。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • 企業に対するソーシャルビジネスの影響
  • ソーシャルビジネスの成熟度モデル
    • 段階 1:実験
    • 段階 2:区画化
    • 段階 3:統合
    • 段階 4:運用化
    • 段階 5:最適化
  • 中国のソーシャルビジネスの現状
  • 鍵は「ビジネス」にある
  • ソフトウェア市場の機会
  • 競合情勢
    • IBM
    • Microsoft
    • SAP
    • Kingdee
    • Mingdao
    • Facishare Technology
    • TiTa

将来の展望

主な提言

  • エンドユーザー向け
  • ベンダー向け

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表

目次
Product Code: CN245387

This IDC study is intended to look at the current situation of China enterprises' social tools and the specific efforts made by IT vendors to boost market development. Although the size of the market and forecasts are not given, information on both vendors and users has been collected to objectively describe the emerging markets from all perspectives.

"Social business has provided enterprises with a new means of collaboration, driving enterprises into an era of comprehensive collaboration but also bringing about challenges to corporate cultures and organization structures. While social business has brought new business opportunities and new points of growth to vendors, it also brought forward higher demands for vendors in terms of abilities of platform architecture and application development," says Toby Chen, senior analyst, IDC China Enterprise Software Research Department.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

  • The Influence of Social Business on Enterprises
  • Social Business Maturity Model
    • Stage 1: Experimentation
      • Characteristics
    • Stage 2: Compartmentalization
      • Characteristics
    • Stage 3: Integration
      • Characteristics
    • Stage 4: Operationalization
      • Characteristics
    • Stage 5: Optimization
      • Characteristics
  • The Current Development State of China's Social Business
  • The Key Lies in "Business"
  • Software Market Opportunities
  • Competitive Landscape
    • IBM
    • Microsoft
    • SAP
    • Kingdee
    • Mingdao
    • Facishare Technology
    • TiTa

Future Outlook

Essential Guidance

  • Advice for End Users
  • Advice for Vendors

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: IDC's Social Business Maturity Model

List of Figures

  • Figure: The Influence of Social Business on Enterprises
  • Figure: IDC's Social Business Maturity Model
  • Figure: China IT Budget on Social Media and Collaboration in 2013
  • Figure: China Software-as-a-Service Solutions Adoption
  • Figure: Three Key Factors That ERP Should Have or Improve On
  • Figure: Social Business Technology Markets
Back to Top