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市場調査レポート

米国の携帯電話・スマートフォンのインストールベースの予測 (2015〜2019年)

U.S. Mobile Phone and Smartphone Installed Base Forecast, 2015-2019

発行 IDC 商品コード 269029
出版日 ページ情報 英文 13 Pages
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米国の携帯電話・スマートフォンのインストールベースの予測 (2015〜2019年) U.S. Mobile Phone and Smartphone Installed Base Forecast, 2015-2019
出版日: 2015年11月10日 ページ情報: 英文 13 Pages
概要

米国におけるスマートフォンの普及率は、2015年末には85.8%に達する見通しです。移動体通信事業者 (MNO) としては、まだ3G回線を使用している利用者にスマートフォンやLTE回線へと移行してもらうことが、次に解決すべき課題となっています。また、比較的安価なデバイスの普及が、どのOSにおいても進行しています。

当レポートでは、米国における携帯電話 (フィーチャーフォン・スマートフォン共) のユーザーのインストールベース (今後5年間分) をOS別に調査・予測すると共に、市場の主な促進・阻害要因や、業界関係者への提言といった情報を取りまとめてお届けいたします。

IDCによる市場規模予測 (図表)

エグゼクティブ・サマリー

技術サプライヤー向け提言

  • 市場の飽和化・スマートフォンの普及・デバイスのライフサイクルの実体
  • 最新のハンドセットの諸機能
  • ローエンド製品の持続的成長

市場予測

  • スマートフォン市場の予測:OS別

市場の背景事情

  • 市場促進・阻害要因
    • 促進要因
      • 特別サービスとプロモーション:早期更新プラン
      • デバイス:技術進歩と新規機能
      • 中級モデルの機能のハイエンド化
    • 阻害要因
      • 特別サービスとプロモーション:機器設置プラン
      • ハードウェア開発の減速
  • 市場の主な動き
  • 前回の予測からの変更点

市場の定義

  • フィーチャーフォン
  • スマートフォン

調査手法

関連調査

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目次
Product Code: 259747

This IDC study analyzes the installed base of smartphone users in the United States by operating system (OS). It combines IDC's extensive knowledge of smartphones, smartphone users, subscribers, subscriber growth, and challenges and opportunities for different operating systems. Findings in this document are based on information gathered from primary and secondary sources during the past six months.Mobile network operators continue to see substantial smartphone growth and sales as subscribers continue to transition from feature phones and current smartphone subscribers upgrade to newer devices, via either early upgrade plans or the traditional two-year route. IDC estimates smartphone penetration to reach 85.8% of the overall U.S. subscriber base by the end of 2015, reflective of the increasing value of smartphones relative to feature phones in a market where it is becoming easier for subscribers to get their hands on a smartphone device. While at one time smartphones required a sizable down payment, there are now a number of relatively inexpensive devices available from a number of different manufacturers for all operating systems.

"Smartphones continue to penetrate the market, with approximately 85.8% of the U.S. subscriber base with a device at the end of 2015," says Brian Haven, senior research analyst with IDC's U.S. Mobile Consumer Services team. "The challenge for mobile network operators is converting the rest of the addressable market on to smartphone devices and moving older 3G smartphone subscribers to LTE devices. This transition will not only drive sales but also positively impact data revenue from LTE traffic."

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

  • The Realities of Market Saturation, Smartphone Penetration, and Device Life Cycles
  • Emerging Handset Capabilities
  • Continued Growth at the Low End

Market Forecast

  • Smartphone Forecast by Operating System

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Special Offers and Promotions: Early Upgrade Plans
      • Devices: Technological Advancement and New Features
      • Midrange Models Now Offer High-End Specs
    • Inhibitors
      • Special Offers and Promotions: Equipment Installment Plans
      • Slowdown of Hardware Innovation
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • Feature Phone
  • Smartphone

Methodology

  • Primary Data Sources
  • Secondary Data Sources
    • IDC's Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker

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