株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

世界・米国のビジネス・プロセス・アウトソーシング・サービス市場の予測

Worldwide and U.S. Business Process Outsourcing Services Forecast, 2017-2021

発行 IDC 商品コード 240680
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.47円で換算しております。
Back to Top
世界・米国のビジネス・プロセス・アウトソーシング・サービス市場の予測 Worldwide and U.S. Business Process Outsourcing Services Forecast, 2017-2021
出版日: 2017年05月03日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

ビジネス・プロセス・アウトソーシング(以下BPO)サービスの市場では現在、「第三のプラットフォーム」の各要素が浸透すると共に、市場構造を自動化やビッグデータ/解析機能、クラウドプラットフォームに対応したものへと変容させつつあります。バイヤー側では、莫大な量のデータが生成されている状況でBPOサービスを活用すれば、自社の経営状況についてより深く理解し、以前よりもスマートに意思決定を下すことができます。特に、予測的分析機能は、各企業が今後の新たな市場機会や市場参入意思を検討するためのツールとして、今まで以上の関心を集めるものと思われます。

当レポートでは、全世界および米国におけるBPOサービスの世界市場について分析し、市場規模・支出額の動向予測 (今後5年間分) や、以前の市場動向との比較、主な市場促進・抑制要因、近年の市場の主な動きなどを調査・推計しております。

IDCによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブ・サマリー

技術サプライヤー向け提言

市場予測

  • 世界のBPOサービス支出額の予測:地域別
    • 地域別の収益額と成長率
  • 米国のBPOサービス支出額の予測
  • 世界のBPOサービス支出額の予測:主要産業別
  • 米国のBPOサービス支出額の予測:主要産業別
    • 米国のBPOサービス市場の主な傾向:主要産業別
      • 財務・会計分野でのBPO調達の傾向
      • バイヤー側の目標と課題
      • バイヤー側の選好

市場の背景事情

  • 市場促進・阻害要因
    • 促進要因
      • 財務管理の最適化
        • ビジネスの速度 (アジリティ)・経営効率のの改善
        • クラウドの登場
    • 阻害要因
      • 情報セキュリティ
  • 市場の主な動向
    • SaaS型 (As a Service) のビジネスモデル
    • コグニティブ (認識型) プラットフォームの登場
  • 前回の予測結果からの変更点

市場の定義

  • ビジネス・プロセス・アウトソーシング(BPO)サービス
    • BPOサービスの主要部門
      • 人事BPOサービス
        • 人事 (HR) BPOサービスとHR処理サービスとの違い
      • 調達BPOサービス
        • 財務・会計BPOサービス
        • 例外事項
      • 顧客対応BPOサービス
        • その他のサービス提供モデル

調査手法

関連調査

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: US41237817
This IDC study updates the analysis presented in Worldwide and U.S. Business Process Outsourcing Services Forecast, 2016-2020 (IDC #US41194616, April 2016) and provides a forecast of spending (customer expenditures) for the 2017-2021 period as well as key changes from the prior forecast, an analysis of industry and market trends, key market drivers and inhibitors, and significant market developments."The U.S. finance and accounting BPO services market is a highly mature market and continues to see a strong impact from automation and analytics, with the expectation from buyers to drive digital transformation quickly," says Alison Close, senior analyst, Worldwide Finance, Accounting and Procurement BPO Services.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Worldwide BPO Services Spending Forecast by Region
  • U.S. BPO Services Revenue and Growth, 2013-2021
  • Worldwide BPO Services Spending Forecast by Key Horizontal
  • U.S. BPO Services Spending Forecast by Key Horizontal

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Operational Efficiencies
      • Greater Visibility and Transparency
    • Inhibitors
      • Regulatory Compliance
      • Data Privacy and Integrity
  • Significant Market Developments
    • 3rd Platform Technologies Continue to Drive Transformation in BPO
      • Shift from Transactional Automation to Cognitive Automation
      • Investments in Automation
    • Emergence of Blockchain
    • Market Consolidation
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • Business Process Outsourcing Services
    • Key Horizontal Business Process Outsourcing Services
      • Human Resources Business Process Outsourcing Services
        • Distinction Between HR Business Process Outsourcing and HR Processing Services
      • Procurement Business Process Outsourcing Services
      • Finance and Accounting Business Process Outsourcing Services
        • Exceptions and Exclusions
      • Customer Care Business Process Outsourcing Services
        • Other Delivery Models

Methodology

Related Research

Back to Top