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市場調査レポート
商品コード
1245142

コンテンツマーケティングとカスタマーエクスペリエンスにおける顧客データの影響

Customer Data Influences on Content Marketing and the Customer Experience


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 12 Pages
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コンテンツマーケティングとカスタマーエクスペリエンスにおける顧客データの影響
出版日: 2023年03月21日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、コンテンツマーケティング戦略における顧客データの収集・使用・共有の課題と機会を調査し、市場の現況、技術バイヤーへの提言への提言などをまとめています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • マーケティング&クリエイティブチームのデジタルトランスフォーメーション
    • カスタマーエクスペリエンスの優先事項
    • コンテンツマーケティング戦略
    • コンテンツの進化
    • 顧客データプラットフォーム
    • B2CエクスペリエンスとB2Bコンテンツ
  • データ駆動型コンテンツ
    • 収集と保護
    • データの接続と共有
    • コンテンツ戦略へのデータの適用
      • パーソナライゼーション向けCDP
      • データプライバシーとブランドの信頼性
    • ショッパブルコンテンツとインフルエンサーコンテンツ
      • ソーシャルコマースとショッパブルコンテンツマーケティング
      • インフルエンサーマーケティング
    • 大規模コンテンツ
    • ダイナミックコンテンツの顧客データのアクティブ化

技術バイヤーへの提言

参考資料

目次
Product Code: US50455223

This IDC Perspective explores the challenges and opportunities in collecting, using, and sharing customer data within the context of a content marketing strategy. Customer data platforms offer a central location to house and manage all data types that go into the unified customer profile. It allows marketing teams to align personalized content with the customer journey and have a direct impact on improving the customer experience."Direct consumer data sharing with the business is about providing a secure experience with a brand they trust and establishing a value exchange for the privilege of using their digital identity to create a positive experience," states Marci Maddox, research vice president of Persuasive Content and Digital Experience Strategies at IDC. "Managing first-party data effectively in a scalable way requires the right tools, like a CDP, and a content marketing strategy that becomes more than just managing the customer relationship - it becomes a way of managing the customer data relationship at scale."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Digital Transformation for Marketing and Creative Teams
    • Customer Experience Priorities
    • Content Marketing Strategy
    • Content Evolution
    • Customer Data Platforms
    • B2B Content with B2C Experiences
  • Data-Driven Content
    • Collection and Protection
    • Connecting and Sharing Data
    • Applying Data to Content Strategies
      • CDPs for Personalization
      • Data Privacy and Brand Trust
    • Shoppable and Influencer Content
      • Social Commerce and Shoppable Content Marketing
      • Influencer Marketing
    • Content at Scale
    • Activating Customer Data for Dynamic Content

Advice for the Technology Buyer

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  • Synopsis