市場調査レポート
商品コード
1110076
eスポーツ市場の最新情報:インフルエンサー・マーケターの新たなつながりeSports Market Update: The Emerging Influencer Marketer Connection |
eスポーツ市場の最新情報:インフルエンサー・マーケターの新たなつながり |
出版日: 2022年08月04日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能
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当社の調査によると、eスポーツ関連の総収入は、2019年の約17億米ドルから今年は22億米ドル超に増加することが分かっています。最も急成長する2つのセグメントは、競合ゲームの現金自己賭けと競合ゲームのインフルエンサーマーケティングです。
当レポートでは、eスポーツ市場の2つの中核要素であるプロトーナメントとリーグ、プロチームと企業に関する最近のニュースや動向をレビューしています。また、eスポーツに隣接する3つの市場セグメント(合法的なトーナメント現金ベッティング、競技用ゲーム現金自己賭け、競技用ゲームインフルエンサーマーケティング)についても検証しています。これら5つの市場セグメントに直接または主に関わる企業への収益も、2022年まで世界的に予測しています。
This IDC Market Perspective reviews recent news and trends relating to the two core elements of the esports market: pro tournaments and leagues and pro teams and companies. It also examines three esports-adjacent market segments: legal tournament cash betting, competitive game cash self-wagering, and competitive game influencer marketing. Revenue going to companies directly or primarily in these five market segments is also forecast through 2022 worldwide."Our research shows that total esports-related revenue will rise from about $1.7 billion in 2019 to over $2.2 billion this year. The two fastest-growing segments should be competitive game cash self-wagering and competitive game influencer marketing." - Lewis Ward, IDC's director of Gaming, eSports, and VR/AR