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市場調査レポート
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1107726

カスタマーエクスペリエンス(CX)の将来:プロフェッショナルサービスがCXに不可欠な理由

Future of Customer Experience: Why Professional Services Are Critical to CX

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 13 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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カスタマーエクスペリエンス(CX)の将来:プロフェッショナルサービスがCXに不可欠な理由
出版日: 2022年07月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

CXサービスのベンダーにはさまざまな形態や規模があり、適切なベンダーを見つけるには、価格だけでなく、ベンダーの能力、人材の質、企業の戦略に注目する必要があります。ビジネス環境は、現実世界の劇的な変化に対応して急速に進化しており、現状に満足している余裕はありません。

当レポートでは、プロフェッショナルサービスがCXに不可欠な理由について説明しています。

エグゼクティブスナップショット

概況

  • 顧客満足は、現在の企業にとって重要なビジネス上の優先事項である…
  • IDCによるカスタマーエクスペリエンス(CX)モデルの将来
    • データ・プロフェッショナル/テクノロジーサービスが企業の重要な優先事項
    • 背景:さまざまな側面で不穏な変化を遂げる世界
    • プロフェッショナルサービスに対する需要が高まっている
    • プロフェッショナルサービスはビジネスの成果を提供する
    • CXのトランスフォーメーションはテクノロジーに支えられながら、ビジネスが主導
    • CXサービスのサプライヤーは、クライアントのリーダーシップの「スイートスポット」に向かう
    • 組織は、ビジネススキルとテクノロジースキル、イノベーションと創造性を兼ね備えたコンサルティング/実装パートナーを求めている
    • イノベーションは、CX改善の成功の重要な促進要因であり、企業にとって大きな焦点だが、プロフェッショナルサービスのバイヤーが最も満足していない分野である
    • 価格を重視するのは得策ではない

テクノロジーバイヤーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US49424922

This IDC Perspective discusses why professional services are critical to customer experience (CX). Customer experience-related professional services play an important role in helping organizations position their brand and design, create, market, and sell new products and services. By providing critical advice on consumer and business dynamics, CX services vendors also help organizations navigate a world of increasingly fast-paced social, political, and economic change. "CX services vendors come in all shapes and sizes and finding the right one means looking beyond price and focusing instead on the vendor's capabilities, its people quality, and its strategy for your enterprise," says Douglas Hayward, research director, Worldwide Digital Strategy and Agency Services at IDC. "Look for a vendor that has a broad mix of services and is willing to constructively challenge you - even to the point where you start to feel uncomfortable," Hayward added. "The business environment is evolving fast in response to dramatic real-world changes, and there's no room for complacency."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Customer Satisfaction Is a Key Business Priority for Enterprises Today …
  • IDC's Future of Customer Experience Model
    • Data and Professional/Technology Services Are Key Enterprise Priorities
    • The Context: A World Going Through Disconcerting Change in Several Dimensions
    • Demand for Professional Services Is Rising
    • Professional Services Are Delivering Business Results
    • CX Transformation Is Tech Enabled, But Business Led
    • CX Services Suppliers Are Heading for the Clients' Leadership "Sweet Spot"
    • Organizations Look for Consulting/Implementing Partners with a Mixture of Business and Technology Skills - and Innovation and Creativity
    • Innovation Is an Important Driver of CX Improvement Success, and a Major Focus for Enterprises, Yet It's an Area Where Buyers of Professional Services Are Least Happy
    • Focusing on Price Is Not a Good Idea

Advice for the Technology Buyer

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  • Synopsis