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市場調査レポート
商品コード
1107715
ユーティリティ向けスマートカスタマーオペレーション(四半期アップデート):2022年4月~6月Utilities Smart Customer Operations Quarterly Update: April-June 2022 |
ユーティリティ向けスマートカスタマーオペレーション(四半期アップデート):2022年4月~6月 |
出版日: 2022年07月29日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能
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2021年には、パンデミック後の新たな常態が確立され、多くのユーティリティ企業が再生可能エネルギーの設置と業績の面で記録を更新しましたが、2022年初頭のロシアのウクライナ侵攻により、2050年の持続可能性目標が危うくなりました。エネルギー供給のセキュリティを優先する欧州の必要性は、EUブロックがその気候変動アジェンダで後退しなければならないリスクを冒しています。それにもかかわらず、ユーティリティ企業は、脱炭素化、電化、レジリエンスのための柔軟性、新しいビジネスモデルを優先する旅を続けると予想されます。
当レポートでは、世界のエネルギー部門におけるスマートカスタマーオペレーションについて調査分析し、2022年第2四半期における、M&A、契約、組織再編、主要事業開発、カスタマーケアと課金、カスタマーエンゲージメント、スマートメータリング、デジタルトランスフォーメーション、Eモビリティ開発、スマートホーム、スマートビルディング、スマートシティの開発などについて、最新の情報を提供しています。
This IDC Market Perspective analyzes worldwide smart customer operations in the energy sector. It outlines M&As, agreements, reorganizations, and major business developments; customer care and billing events; customer engagement, smart metering, digital transformation, and emobility developments; and developments in smart homes, smart buildings, and smart cities in 2Q22."While 2021 established a new post-pandemic normal and many utility companies broke records in terms of renewable capacity installed and business performance, the Russian invasion of Ukraine at the beginning of 2022 is jeopardizing sustainability targets for 2050. Europe's need to prioritize security of energy supply risks the EU bloc having to step backward on its climate change agenda. We expect utility companies to nonetheless continue on their journeys prioritizing decarbonization, electrification, flexibility for resilience, and new business models," said Gaia Gallotti, associate research director, IDC Energy Insights.