市場調査レポート
商品コード
1079526
世界のスマートテレビデバイス市場シェア(2021年):Samsung、LG、TCLが市場全体の半分を獲得Worldwide Smart TV Device Market Shares, 2021: Samsung, LG, and TCL Capture Half of the Total Market Volume |
世界のスマートテレビデバイス市場シェア(2021年):Samsung、LG、TCLが市場全体の半分を獲得 |
出版日: 2022年05月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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当レポートは、世界のスマートテレビデバイス市場における主要ベンダーの2021年の市場シェアを調査しています。COVID-19の大流行は、2020年と2021年の米国のスマートホーム市場にとって純然たる恩恵として機能しました。消費者が支出の優先順位を家庭内にシフトして大流行の制約の多くを克服したからです。スマートテレビはここ数年で急速に普及しましたが、市場が飽和状態に達し、サプライチェーンが緊張を続ける中、多くの地域で成長が鈍化しています。長期的には、既存の機能がほとんどの消費者に十分に活用されず、補助的なストリーミングプレイヤーが同時に役割を開拓し続けるため、スマートテレビは価値を示すためのさらなる圧力に直面します。
This IDC study examines the 2021 market shares of the major vendors in the worldwide smart TV device market."The COVID-19 pandemic served as a net boon to the U.S. smart home market in 2020 and 2021 as consumers shifted their spending priorities in-house to overcome many of the pandemic's restrictions," says Adam Wright, senior research analyst for IDC's Smart Home and Office Devices research program. "Smart TVs have proliferated in the past few years, but growth is slowing in many regions as markets reach saturation point and supply chains continue to be strained. Long term, smart TVs face additional pressure to demonstrate value as existing capabilities are underutilized by most consumers and ancillary streaming players continue to carve out a role concurrently."