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市場調査レポート
商品コード
1027727

世界のデジタルトランスフォーメーションのユースケース分類法(2021年):調達

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2021: Banking

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 60 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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世界のデジタルトランスフォーメーションのユースケース分類法(2021年):調達
出版日: 2021年11月11日
発行: IDC
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

バイヤーとサプライヤーの間、そして組織全体のワークフローがデジタル化されることで、調達はより大きな洞察力を得て、リアルタイムでより良い意思決定を行い、全体としてより良いパフォーマンスを実現することができると考えられています。

当レポートは、世界のデジタルトランスフォーメーションのユースケース分類法における調達分野に焦点を当てて書かれており、概要や定義、分類法および変更点などの情報を掲載しています。

IDCの世界のデジタルトランスフォーメーション分類法

2021年のデジタルトランスフォーメーション分類法の変更

分類法の概要

  • IDCのデジタルトランスフォーメーション分類法の理解と使用

定義

  • 調達
    • 戦略的優先事項:デジタル調達とパートナーシップ
    • インテリジェントソーシング
    • ジェネレーティブサプライヤーリレーションシップマネジメント
    • 認知リスクと品質管理
    • 反復的なイノベーション
    • インテリジェントなコスト最適化
    • インテリジェントなコントラクト
    • インテリジェントな調達および供給計画

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US44302320

This IDC study discusses how the banking industry is accelerating its recovery from, and overcoming of, the disruptions in 2020 through the digital mission of "accelerated banking." The taxonomy defines six strategic priorities to accomplish the industry's digital mission of accelerating the pace of transformation to get back to an environment of innovation. It defines separate programs that support each strategic priority. Under each program are a set of use cases, which are discretely funded efforts supporting a program objective."The disruption in 2020 put the banking industry on its heels, forcing it to focus on immediate resolution to weaknesses in resiliency and scalability," said Jerry Silva, vice president, IDC Financial Insights. "But as the industry comes back from a significant disruption, the focus is turning on the acceleration of transformation to quickly get back to an environment of innovation."

IDC's Worldwide DIGITAL TRANSFORMATION Taxonomy

DIGITAL TRANSFORMATION Taxonomy Changes for 2021

Taxonomy overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Banking
  • Digital Mission: Accelerated Banking
    • Strategic Priority: Customer Engagement
      • Customer Engagement Program: Assisted Channels
      • Customer Engagement Program: Digital Channels
      • Customer Engagement Program: Customer Intelligence
      • Customer Engagement Program: Product Innovation
    • Strategic Priority: Digital Trust and Stewardship
      • Digital Trust and Stewardship Program: Consumer Identity Management
      • Digital Trust and Stewardship Program: Regulatory Compliance
      • Digital Trust and Stewardship Program: Fraud Management
      • Digital Trust and Stewardship Program: Cybersecurity
      • Digital Trust and Stewardship Program: Risk Management
    • Strategic Priority: Resilient Infrastructure
      • Resilient Infrastructure Program: Platform Modernization
      • Resilient Infrastructure Program: Self-Healing Infrastructure
      • Resilient Infrastructure Program: Data Mastery
    • Strategic Priority: Operational Efficiency
      • Operational Efficiency Program: Workflow Automation
      • Operational Efficiency Program: Digital Workforce
      • Operational Efficiency Program: DevOps Modernization
    • Strategic Priority: Open Banking
      • Open Banking Program: Connectivity Infrastructure
      • Open Banking Program: Business Model Innovation
      • Open Banking Program: API and Data Monetization
    • Strategic Priority: Sustainability
      • Sustainability Program: Green Finance
      • Sustainability Program: ESG Risk Management
      • Sustainability Program: Sustainable Enterprise

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  • Appendix
    • IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis