デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1110074

IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) ユースケースの分類法(2022年):体験型ホスピタリティ、食事、旅行

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2022: Experiential Hospitality, Dining, and Travel

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 69 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.85円
IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) ユースケースの分類法(2022年):体験型ホスピタリティ、食事、旅行
出版日: 2022年08月02日
発行: IDC
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ホスピタリティおよび旅行組織は、デジタルトランスフォーメーションによって顧客体験を改善しながら効率性を高めることに焦点を当てています。労働力の問題やサプライチェーンの課題が利益に対する新たな障害となる一方で、組織はビジネスの回復力を養うためのエコシステムの構築に重点を置き、デジタル化と没入化が進む世界で変化する市場状況や顧客の需要に適応するための機敏性を高めています。

当レポートでは、テクノロジーを効果的かつ効率的に活用し、業務と顧客対応の目標を達成するための戦略的優先事項のロードマップを提供することを目的としています。実施する戦略、プログラム、使用事例を定義し、現在のプロセスからデジタルトランスフォーメーションされたプロセスへの移行によるメリット、および必要となる技術を強調しています。

IDCの世界のデジタルトランスフォーメーション分類法

2022年のデジタルトランスフォーメーションの分類法の変更点

分類の概要

定義

  • ホスピタリティ、食事、旅行
    • 旅行
    • 宿泊
    • イベント管理
    • 食品・飲料
    • レクリエーションと娯楽
  • デジタルミッション:体験型ホスピタリティ、食事、旅行
    • 戦略的優先事項:オムニチャネルの注文・流通
      • オムニチャネル注文・流通プログラム:最適化された注文と支払い
      • オムニチャネル注文・流通プログラム:摩擦のないフルフィルメント
      • オムニチャネル注文・流通プログラム:安全なオムニチャネル運用
      • オムニチャネル注文・流通プログラム:直感的で最適化された予約
    • 戦略的優先事項:コネクテッドジャーニーとエクスペリエンス
      • コネクテッドジャーニーと体験プログラム:体験型サービスのエコシステム
      • コネクテッドジャーニーと体験プログラム:コネクテッドなゲスト/旅行者体験
      • コネクテッドジャーニーと体験プログラム:次世代のゲスト/旅行者ケア
    • 戦略的優先事項:デジタルゲストエンゲージメント
      • デジタルゲストエンゲージメントプログラム:ゲストエンゲージメント分析
      • デジタルゲストエンゲージメントプログラム:ハイパーパーソナライズされたエンゲージメント
      • デジタルカスタマーエンゲージメントプログラム:次世代のロイヤルティと報酬
    • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーンの最適化
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化されたサプライネットワーク
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化されたフルフィルメントオペレーション
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:サプライチェーンの透明性
    • 戦略的優先事項:運用効率とアジリティ
      • 運用効率とアジリティプログラム:モバイルエンタープライズと運用
      • 運用効率とアジリティプログラム:コネクテッドワークフォース
      • 運用効率とアジリティプログラム:収益性の最適化
      • 運用効率とアジリティプログラム:アジャイルインフラストラクチャ
    • 戦略的優先事項:ビジネスモデルの革新
      • ビジネスモデル革新プログラム:テクノロジー主導の収益
      • ビジネスモデル革新プログラム:プロセスの最適化
      • ビジネスモデル革新プログラム:データ主導の収益

参考資料

  • 付録
    • IDCのデジタルトランスフォーメーション支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US49228922

This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, research manager, Hospitality and Travel Digital Transformation Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality and travel organizations are focusing on driving efficiencies while improving customer experience through digital transformation. Workforce issues and supply chain challenges create new obstacles for profit while organizations place hyper-focus on building ecosystems to foster business resiliency and be nimble enough to adapt to changing market conditions and customer demands in an increasingly digital and immersive world. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver on operational and customer-facing objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2022

Taxonomy Overview

Definitions

  • Hospitality, Dining, and Travel
    • Travel
    • Lodging
    • Event Management
    • Food and Beverage
    • Recreation and Entertainment
  • Digital Mission: Experiential Hospitality, Dining, and Travel
    • Strategic Priority: Omni-Channel Ordering and Distribution
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Optimized Ordering and Payment
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Frictionless Fulfillment
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Secure Omni-Channel Operations
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Intuitive and Optimized Reservations
    • Strategic Priority: Connected Journey and Experience
      • Connected Journey and Experience Program: Experiential Service Ecosystem
      • Connected Journey and Experience Program: Connected Guest/Traveler Experience
      • Connected Journey and Experience Program: Next-Generation Guest/Traveler Care
    • Strategic Priority: Digital Guest Engagement
      • Digital Guest Engagement Program: Guest Engagement Analytics
      • Digital Guest Engagement Program: Hyper-Personalized Engagement
      • Digital Customer Engagement Program: Next-Generation Loyalty and Rewards
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain Optimization
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Supply Network
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Fulfillment Operations
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Supply Chain Transparency
    • Strategic Priority: Operational Efficiency and Agility
      • Operational Efficiency and Agility Program: Mobile Enterprise and Operations
      • Operational Efficiency and Agility Program: Connected Workforce
      • Operational Efficiency and Agility Program: Profitability Optimization
      • Operational Efficiency and Agility Program: Agile Infrastructure
    • Strategic Priority: Business Model Innovation
      • Business Model Innovation Program: Technology-Driven Revenue
      • Business Model Innovation Program: Process Optimization
      • Business Model Innovation Program: Data-Driven Revenue

Learn More

  • Appendix
    • IDC'S Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis