市場調査レポート
商品コード
1110074
IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) ユースケースの分類法(2022年):体験型ホスピタリティ、食事、旅行IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2022: Experiential Hospitality, Dining, and Travel |
IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) ユースケースの分類法(2022年):体験型ホスピタリティ、食事、旅行 |
出版日: 2022年08月02日
発行: IDC
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即納可能
|
ホスピタリティおよび旅行組織は、デジタルトランスフォーメーションによって顧客体験を改善しながら効率性を高めることに焦点を当てています。労働力の問題やサプライチェーンの課題が利益に対する新たな障害となる一方で、組織はビジネスの回復力を養うためのエコシステムの構築に重点を置き、デジタル化と没入化が進む世界で変化する市場状況や顧客の需要に適応するための機敏性を高めています。
当レポートでは、テクノロジーを効果的かつ効率的に活用し、業務と顧客対応の目標を達成するための戦略的優先事項のロードマップを提供することを目的としています。実施する戦略、プログラム、使用事例を定義し、現在のプロセスからデジタルトランスフォーメーションされたプロセスへの移行によるメリット、および必要となる技術を強調しています。
This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, research manager, Hospitality and Travel Digital Transformation Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality and travel organizations are focusing on driving efficiencies while improving customer experience through digital transformation. Workforce issues and supply chain challenges create new obstacles for profit while organizations place hyper-focus on building ecosystems to foster business resiliency and be nimble enough to adapt to changing market conditions and customer demands in an increasingly digital and immersive world. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver on operational and customer-facing objectives."