市場調査レポート
商品コード
1095887
欧州のCRMアプリケーション市場予測(2022年~2026年)European CRM Applications Forecast, 2022-2026 |
欧州のCRMアプリケーション市場予測(2022年~2026年) |
出版日: 2022年06月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 21 Pages
納期: 即納可能
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欧州のCRMアプリケーション市場は、2022年以降もプラス成長の軌道を維持しています。市場は成熟の兆しを見せていますが、5年間のCAGRは10%をわずかに下回ると予測されます。顧客サービスおよびマーケティングアプリケーションのセグメントは特に好調で、顧客リスニングや顧客エンゲージメント、基盤となる顧客分析に関連する顧客中心主義の戦略が、これら2つの機能市場への投資を誘発します。
当レポートは、2021年の欧州のCRMアプリケーション市場を分析、規模決定し、2022年~2026年の予測を提供しています。IDCでは、CRMアプリケーション市場を広告、コンタクトセンター、カスタマーサービス、デジタルコマース、マーケティング、セールスアプリケーションの6つの機能市場と欧州の国/地域別に分けています。
This IDC study analyzes and sizes the European CRM applications market for 2021 and provides forecasts for 2022-2026. IDC divides the CRM applications market into the six functional markets - advertising, contact center, customer service, digital commerce, marketing, and sales applications - and by European country/region. "The European CRM applications market is continuing its positive growth trajectory into 2022 and beyond. While the market is showing signs of maturing, IDC still expects a five-year CAGR just shy of 10%. The customer service and marketing applications segments are particularly buoyant, as customer-centricity initiatives related to customer listening and engagement and the underlying customer analytics trigger investments in these two functional markets," said Van Valdez, associate research director, European Customer Experience, IDC.