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市場調査レポート
商品コード
1095887

欧州のCRMアプリケーション市場予測(2022年~2026年)

European CRM Applications Forecast, 2022-2026

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 21 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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欧州のCRMアプリケーション市場予測(2022年~2026年)
出版日: 2022年06月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 21 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

欧州のCRMアプリケーション市場は、2022年以降もプラス成長の軌道を維持しています。市場は成熟の兆しを見せていますが、5年間のCAGRは10%をわずかに下回ると予測されます。顧客サービスおよびマーケティングアプリケーションのセグメントは特に好調で、顧客リスニングや顧客エンゲージメント、基盤となる顧客分析に関連する顧客中心主義の戦略が、これら2つの機能市場への投資を誘発します。

当レポートは、2021年の欧州のCRMアプリケーション市場を分析、規模決定し、2022年~2026年の予測を提供しています。IDCでは、CRMアプリケーション市場を広告、コンタクトセンター、カスタマーサービス、デジタルコマース、マーケティング、セールスアプリケーションの6つの機能市場と欧州の国/地域別に分けています。

IDC市場予測図表

エグゼクティブサマリー

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

  • 自動化は、セルフサービスチャネルとアシストチャネルの両方をサポートする必要がある
  • 内部および外部の経験に対応するソリューションを提供する
  • Cookieなしの将来に運用するために提供物を配置する準備をする

市場予測

市場の状況

  • 促進要因と抑制要因
    • 促進要因
      • サービス化
      • 物理的経験の台頭
      • インフレの増加
    • 抑制要因
      • 市場の成熟度
      • データプライバシーコンプライアンス
  • 重要な市場の発展
    • デフォルトの最初の選択肢としてのセルフサービス
    • 従業員の経験は、新しい顧客体験の一部
    • サードパーティのCookieなしの世界におけるファーストパーティのデータ戦略
  • 以前の予測からの変更

市場の定義

調査手法

  • 予測情報源
  • 予測プロセス
  • 会社レベルのデータ収集
  • 為替相場

関連調査

目次
Product Code: EUR147887422

This IDC study analyzes and sizes the European CRM applications market for 2021 and provides forecasts for 2022-2026. IDC divides the CRM applications market into the six functional markets - advertising, contact center, customer service, digital commerce, marketing, and sales applications - and by European country/region. "The European CRM applications market is continuing its positive growth trajectory into 2022 and beyond. While the market is showing signs of maturing, IDC still expects a five-year CAGR just shy of 10%. The customer service and marketing applications segments are particularly buoyant, as customer-centricity initiatives related to customer listening and engagement and the underlying customer analytics trigger investments in these two functional markets," said Van Valdez, associate research director, European Customer Experience, IDC.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

  • Automation Must Support Both Self-Service and Assisted Channels
  • Offer Solutions That Address Internal and External Experiences
  • Prepare to Position Your Offerings to Operate in the Cookieless Future

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Servitization
      • The Rise of Phygital Experiences
      • Increasing Inflation
    • Inhibitors
      • Market Maturity
      • Data Privacy Compliance
  • Significant Market Developments
    • Self-Service as the Default First Choice
    • Employee Experience is Part of the New Customer Experience
    • First-Party Data Strategy in a Third-Party Cookieless World
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

  • Forecast Information Sources
  • Forecasting Process
  • Company-Level Data Collection
  • Exchange Rates

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