市場調査レポート
商品コード
1299973
世界のコンタクトセンター・アプリケーション・ソフトウェア市場シェア、2022年:CCaaSがヒートアップWorldwide Contact Center Applications Software Market Shares, 2022: CCaaS Turns the Heat Up |
世界のコンタクトセンター・アプリケーション・ソフトウェア市場シェア、2022年:CCaaSがヒートアップ |
出版日: 2023年06月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能
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IDCのカスタマーケア&CRM担当プログラムバイスプレジデントであるメアリー・ウォードリーは、次のように述べています。「コンタクトセンター市場のうち、パブリッククラウド(CCaaS)の部分が、初めて正式にオンプレミス/その他を上回る規模になっています。実現には時間がかかりましたが、これは組織が急成長するジェネレーティブAIの世界を活用し、これらの新しい機能をクラウド中心の環境に統合することを可能にする重要な基礎的要素です」
This IDC study presents the worldwide contact center applications software market size and 2022 revenue market shares by vendor."The public cloud, or CCaaS, portion of the contact center market has officially become larger than the on premises/other for the first time," said Mary Wardley, program vice president, Customer Care and CRM at IDC. "While it took time to happen, it is an important foundational element that will allow organizations to take advantage of the burgeoning world of generative AI and allow them to integrate these new capabilities into a cloud-centric environment."