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市場調査レポート
商品コード
1017397

IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) ユースケースの分類法 - 2021年:輸送・ロジスティクス

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2021: Transportation and Logistics

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 30 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) ユースケースの分類法 - 2021年:輸送・ロジスティクス
出版日: 2021年06月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

輸送・ロジスティクス企業は、従来、自社を必要なサポート機能と見なしてきましたが、競争上の優位性を獲得する機会の中心とは見なしていませんでした。パンデミックの混乱、オムニチャネルプロセスの加速、配送スピード、正確性、パーソナライズされた顧客体験への期待の高まりにより、状況は変化しました。

当レポートでは、輸送・ロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX) について取り上げ、戦略的優先順位、プログラム、ユースケースに関するIDCによる分類法について、体系的な情報を提供しています。

IDCによる世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) 分類法

デジタルトランスフォーメーション (DX) 分類法の変更点

分類法の概要

  • IDCによるデジタルトランスフォーメーション (DX) 分類法の理解と使用

定義

  • 輸送・ロジスティクス
  • デジタルミッション:リアルタイムサービスエクセレンス
    • 戦略的優先事項:カスタマーサービスとコラボレーション
    • 戦略的優先事項:リアルタイムサプライチェーン
    • 戦略的優先事項:アセット管理・リソース管理
    • 戦略的優先事項:付加価値サービス

参考資料

  • 付録
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US47972714

This IDC study describes how the transportation industry is on a mission to digitally transform to create real-time service excellence."Transportation and logistics companies have traditionally viewed themselves - and been viewed by their customers - as necessary support functions, but not as centers of opportunity for gaining competitive advantage. With the disruptions of the pandemic, the acceleration of omni-channel processes, and rising expectations for delivery speed, accuracy, and personalized customer experience, that has changed. The importance of transportation and logistics to business success in the modern, digital economy requires that the industry transition from a series of functional areas to an end-to-end connected platform. That digital journey doesn't happen overnight but involves a close understanding of strategic priorities and the individual use cases that can support overall goals," says Jordan K. Speer, research manager, Global Supply Chains.

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2021

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Transportation and Logistics
  • Digital Mission: Real-Time Service Excellence
    • Strategic Priority: Customer Service and Collaboration
      • Customer Service and Collaboration Program: Customer and Consumer Engagement
      • Customer Service and Collaboration Program: Iterative Innovation
      • Customer Service and Collaboration Program: Service Excellence
    • Strategic Priority: Real-Time Supply Chain
      • Real-Time Supply Chain Program: Digital Operations
      • Real-Time Supply Chain Program: Visibility and Risk Management
      • Real-Time Supply Chain Program: Global Trade and Regulatory Compliance
    • Strategic Priority: Asset and Resource Management
      • Asset and Resource Management Program: People Assets
      • Asset and Resource Management Program: Fixed and Mobile Assets
      • Asset and Resource Management Program: Digital Assets
    • Strategic Priority: Value-Added Services
      • Value-Added Services Program: Direct to Consumer
      • Value-Added Services Program: Mobile Services
      • Value-Added Services Program: Fixed Services

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  • Appendix: IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis