デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1017379

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 活用事例の分類方法 (2021年):体験型ホスピタリティ・食事・旅行

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2021: Experiential Hospitality, Dining, and Travel

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 45 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.22円
IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 活用事例の分類方法 (2021年):体験型ホスピタリティ・食事・旅行
出版日: 2021年06月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ホスピタリティ施設や旅行会社ではDXを活用して、サービスモデルや収益源を迅速に発展・拡張し、人員とリソースを削減する必要がありました。 各企業は、ビジネスの回復力を強化し、市場条件や顧客ニーズの変化に柔軟に対応できるようなエコシステムの構築に重点を置いています。

当レポートでは、世界の体験型ホスピタリティ・食事・旅行の分野におけるDX (デジタルトランスフォーメーション) の活用事例の分析に際して、IDCが利用した分類方法について説明しております。

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) の分類法

DXの分類方法:最新の変更点 (2021年)

分類法の概要

定義

  • ホスピタリティ・食事・旅行
    • 旅行
    • 宿泊
    • イベント管理
    • 食品・飲料
    • レクリエーション・エンターテインメント
  • デジタルミッション:体験型ホスピタリティ・食事・旅行
    • 戦略的優先事項:オムニチャネル方式の受注・提供
      • オムニチャネル受注・提供プログラム:円滑な受注と履行
      • オムニチャネル受注・提供プログラム:安全でオムニチャネルな運用
      • オムニチャネル受注・提供プログラム:インテリジェントで最適化された予約
    • 戦略的優先事項:ネット接続型 (コネクテッド) 旅行・体験
      • ネット接続型旅行・体験プログラム:体験型サービスのエコシステム
      • ネット接続型旅行・体験プログラム:ネット接続型の宿泊客/旅客体験
      • ネット接続型旅行・体験プログラム:次世代型カスタマーケア
    • 戦略的優先事項:デジタルカスタマーエンゲージメント
      • デジタルカスタマーエンゲージメントプログラム:カスタマーエンゲージメントの分析
      • デジタルカスタマーエンゲージメントプログラム:高度に個人化されたエンゲージメント
      • デジタルカスタマーエンゲージメントプログラム:次世代型ロイヤルティ/リワード
    • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーンの最適化
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化されたサプライネットワーク
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化されたフルフィルメントオペレーション
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:サプライチェーンの透明性
    • 戦略的優先順位:運用規模と敏捷性
      • 運用規模・俊敏性プログラム:機動的な企業・運用体制
      • 運用規模・敏捷性プログラム:ネット接続型人員管理
      • 運用規模・敏捷性プログラム:収益性の最適化
      • 運用規模・俊敏性プログラム:敏捷性のあるインフラ

参考資料

  • 付録
    • IDCのDX支出ガイド
  • 関連分析
  • 要約
目次
Product Code: US47863921

This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, senior research analyst, Hospitality and Travel Digital Transformation Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality and travel organizations have had to leverage digital transformation to rapidly evolve and expand service models and revenue streams and do so with reduced staff and resources. Organizations are hyperfocused on building ecosystems to foster business resiliency and be nimble enough to adapt to changing market conditions and customer demands. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver on operational and customer-facing objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2021

Taxonomy Overview

Definitions

  • Hospitality, Dining, and Travel
    • Travel
    • Lodging
    • Event Management
    • Food and Beverage
    • Recreation and Entertainment
  • Digital Mission: Experiential Hospitality, Dining, and Travel
    • Strategic Priority: Omni-Channel Ordering and Distribution
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Frictionless Ordering and Fulfillment
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Secure Omni-Channel Operations
      • Omni-Channel Ordering and Distribution Program: Intelligent and Optimized Reservations
    • Strategic Priority: Connected Journey and Experience
      • Connected Journey and Experience Program: Experiential Service Ecosystem
      • Connected Journey and Experience Program: Connected Guest/Passenger Experience
      • Connected Journey and Experience Program: Next-Generation Customer Care
    • Strategic Priority: Digital Customer Engagement
      • Digital Customer Engagement Program: Customer Engagement Analytics
      • Digital Customer Engagement Program: Hyper-Personalized Engagement
      • Digital Customer Engagement Program: Next-Generation Loyalty and Rewards
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain Optimization
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Supply Network
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Fulfillment Operations
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Supply Chain Transparency
    • Strategic Priority: Operational Scale and Agility
      • Operational Scale and Agility Program: Mobile Enterprise and Operations
      • Operational Scale and Agility Program: Connected Workforce
      • Operational Scale and Agility Program: Profitability Optimization
      • Operational Scale and Agility Program: Agile Infrastructure

Learn More

  • Appendix
    • IDC'S Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis