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市場調査レポート
商品コード
1017371

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 活用事例の分類方法 (2021年):価値に基づく医療

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2021: Value-Based Health

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 38 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 活用事例の分類方法 (2021年):価値に基づく医療
出版日: 2021年06月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 38 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大に伴い、仮想訪問やその他の形式の遠隔医療がかつてない規模で普及した一方、人工知能の活用といった他の活用事例も拡大してきました。より多くの医療機関が利便性の高い医療の経済的利益や患者側の要望を認識するにつれて、「どこでも医療」という言葉が広く提唱されることとなりました。「在宅病院」という概念も、医療分野でのDXへの反応の一つとして登場してきました。デジタル・フロントドアや個人用オンデマンド・データ共有の導入に伴い、消費者や患者の体験への注目が高まっていますが、それらは全て、医療産業がデジタル体験へと進んでいく工程の要素となっています。

当レポートでは、世界の価値に基づく医療 (Value-Based Health) の分野におけるDX (デジタルトランスフォーメーション) の活用事例の分析に際して、IDCが利用した分類方法について説明しております。

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) の分類法

DXの分類方法:最新の変更点 (2021年)

分類法の概要

  • IDCのDX分類法の理解と使用

定義

  • 医療
  • デジタルミッション:価値に基づく医療 (Value-Based Health)
    • 戦略的優先事項:医療への簡便なアクセス
      • 医療プログラムへの簡便なアクセス:遠隔医療
      • 医療プログラムへの簡便なアクセス:臨床コミュニケーション/コラボレーション
      • 戦略的優先事項:財務的・臨床的リスク管理
      • 財務的・臨床的リスク管理プログラム:臨床転帰の管理
      • 財務的・臨床的リスク管理プログラム:プロセスの最適化
    • 戦略的優先事項:データ・情報の運用化
      • データ・情報運用化プログラム:契約およびネットワーク管理
      • データ・情報運用化プログラム:エンタープライズおよびリソース管理
    • 戦略的優先順位:顧客中心主義
      • 顧客中心主義プログラム:「一人の患者」 (Patient of One)

参考資料

  • 付録
    • IDCのDX支出ガイド
  • 関連分析
  • 要約
目次
Product Code: US46582221

This IDC study discusses how healthcare organizations are on a mission to digitally transform to create a value-based healthcare system, even though they may not use the term digital transformation as extensively as other industries such as retail or financial services do. While the pandemic drove unprecedented adoption of virtual visits and other forms of remote care, adoption of other use cases involving the use of artificial intelligence and other use cases also grew. The term care anywhere is becoming the mantra as more healthcare organizations recognize the financial benefits and patient demand for more convenient care. The emergence of the "hospital at home" is one response to the digital transformation occurring in healthcare."The focus on the consumer and patient experience through the adoption of the digital front door and on-demand data sharing for individuals are all part of the healthcare industries march toward a digital experience," says Lynne Dunbrack, group vice president, IDC Health Insights.

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2021

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Healthcare
  • Digital Mission: Value-Based Health
    • Strategic Priority: Convenient Access to Care
      • Convenient Access to Care Program: Telehealth
      • Convenient Access to Care Program: Clinical Communication and Collaboration
      • Strategic Priority: Financial and Clinical Risk Management
      • Financial and Clinical Risk Management Program: Clinical Outcomes Management
      • Financial and Clinical Risk Management Program: Process Optimization
    • Strategic Priority: Operationalizing Data and Information
      • Operationalizing Data and Information Program: Contract and Network Management
      • Operationalizing Data and Information Program: Enterprise and Resource Management
    • Strategic Priority: Customer Centricity
      • Customer Centricity Program: Patient of One

Learn More

  • Appendix
    • IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis