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市場調査レポート
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1009060

デジタル保険エコシステムの構築:シンガポールのベストプラクティス

Creating a Digital Insurance Ecosystem: Best Practices in SingaporeCreating a Digital Insurance Ecosystem: Best Practices in Singapore

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 17 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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デジタル保険エコシステムの構築:シンガポールのベストプラクティス
出版日: 2021年05月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

医療保険業界は、世界中でデジタルトランスフォーメーションを進めており、新しい時代の患者エクスペリエンスの到来を告げています。保険会社と医療提供者の統合が、患者の治療プロセスにおけるシームレスな出入りに重要な役割を果たしています。

当レポートでは、保険部門のベストプラクティスについて取り上げ、課題を軽減するために行っている新興技術の活用などについて紹介しています。

エグゼクティブスナップショット

概況

  • シンガポールの医療提供者の情勢
  • 保険部門におけるHealthTechの関連性の増大
  • 情勢分析 - 課題を軽減するためのベストプラクティス
    • 課題:患者エクスペリエンスの向上に対する保険会社の統合の必要性、保険金請求の十分なデータの欠如
    • 課題:同意書が医療提供者間で標準化されていない
    • 課題:最終的な請求書・ログは医療提供者から保険会社にハードコピーで一括送信され、請求処理に時間がかかる
    • 課題:二重請求の可能性
    • 望ましい結果:医療提供者は診断、治療などの医療記録に関連するEMRを保険会社にデジタルで提供できる
    • 望ましい結果:患者は医療提供者による医療情報や記録を保険会社に開示することに同意できる
    • 望ましい結果:医療提供者はあらゆる種類の請求を保険会社にデジタルで送信できるため、紙/Eメールベースのプロセスが不要になる
    • 望ましい結果:患者は請求の状況について問い合わせができる
    • 望ましい結果:保険会社は患者に関連する保険適用範囲情報とタイムリーなアップデートを提供できる
    • 望ましい結果:医療提供者は支払状況を監視できる
  • 新しいデジタル保険エコシステムにおける構築と関与
  • 戦略的ソーシング - デジタルエコシステムの運用モデルの管理
  • 新興技術の導入に慎重なアプローチ

技術バイヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: AP47629721

This IDC Perspective aims to bring out the best practices being followed in the insurance sector in leveraging the emerging technologies to mitigate the pain points. The health insurance industry is undergoing a digital transformation around the world, signaling a new age of patient experience. Payer and provider integration plays a vital role in seamless patient entry and exit from the treatment processes. "Developing ecosystem partners plays a crucial role in defining how successfully pain points could be replaced with desired outcomes. Particularly, when the digital adoption drive is from the government level, public/private partnership (PPP) model will ensure defined outcome strongly backed up by compliance, data sharing and governance, along with outcome-based key performance indicators (KPIs). From a higher altitude, a government mandate for digital patient data as part of electronic medical record (EMR)/electronic health record (EHR) with care providers will accelerate the desired outcomes", says Manoj Vallikkat, research manager, IDC Asia/Pacific Healthcare Insights.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Healthcare Provider Landscape in Singapore
  • Growing Relevance of Healthtech in Insurance Sector
  • Landscape Study - Best Practices in Mitigating Pain Points
    • Pain Point: Need for Insurers Integration for Improved Patient Experience, Lack of Sufficient Data for Insurance Claim
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Pain Point: Consent Forms Are Not Standardized Across the Healthcare Providers
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Pain Point: The Final Bills and LOGs Are Submitted by the Healthcare Providers to the Insurers via Hardcopy and in Batches, Leading to Delay in Claims Processing
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Pain Point: Possibility of Duplicate Claims
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Healthcare Providers Can Provide EMR Related to Diagnosis, Treatments, and Other Medical Records to the Insurers Digitally
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Patients Can Provide Consent for the Release of Medical Details or Records by Healthcare Providers to Insurers
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Healthcare Providers Can Submit All Types of Claims Digitally to Insurers, Eliminating the Need for Paper/Email-Based Processes.
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Patients Can Enquire About the Status of Claims
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Insurers Can Provide Patient's Relevant Policy Coverage Information and Timely Updates
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Healthcare Provider Can Monitor Status of Payment
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
  • Developing and Engaging Across New Digital Insurance Ecosystems
  • Strategic Sourcing - Managing the Operating Model of Amalgamated yet Complex Digital Ecosystems
    • Strategic Sourcing
    • Build-or-Buy Dilemma
    • Setting Up Partnerships with the Private Sector
  • Taking a Cautious Approach to Emerging Technologies Adoption

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