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市場調査レポート
商品コード
1008296

世界のサービス分類法(2022年)

IDC's Worldwide Services Taxonomy, 2022

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
世界のサービス分類法(2022年)
出版日: 2022年07月21日
発行: IDC
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
  • 目次
概要

IDCのサービス分類法は、世界のサービス市場を包括的かつ標準的に表しており、世界のサービス市場を包括的かつ標準的に捉え、外部のITサービスやビジネスサービスを定義し、分類するための最高の情報源となっています。

当レポートは、世界のサービス分類法について書かれており、プロジェクト指向サービス・マネージドサービス・サポートサービスの3つの主要な市場セグメントにグループ化された個々の基盤市場、各サービスごとの定義、関連市場などの情報を提供しています。

IDCの世界のサービス分類法

2021年のサービス分類の変更

分類の概要

  • サービス概要市場へのコメント

階層マッピング:サービスプライマリ/セカンダリ市場

  • サービス市場の分類
    • 財団マーケットビュー
      • サービス抽出市場ビュー

定義

  • 標準サービスの見解
    • プロジェクト指向のサービス
      • 経営相談
      • ITコンサルティング
      • システムインテグレーション
      • ネットワークコンサルティングと統合
      • カスタムアプリケーション開発
    • マネージドサービス
      • ビジネスプロセスアウトソーシング
        • 主要共通のビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • 人事のビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • 調達のビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • 財務および会計のビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • カスタマーケアのビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • その他のビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • トレーニングのビジネスアウトソーシングサービス
        • マーケティングのビジネスプロセスアウトソーシング
        • ロジスティクスのビジネスプロセスアウトソーシング
        • 垂直(業界固有)のビジネスプロセスアウトソーシングサービス
        • BPaaS(Business Process as a Service)
      • アプリケーション管理
      • ホスト型アプリケーション管理
      • ITアウトソーシング
      • ネットワークとエンドポイントのアウトソーシング
      • ホスティングインフラストラクチャサービス
    • サポートサービス
      • ハードウェアの展開とサポート
        • 展開サービス
        • 廃止措置サービス
        • サポートサービス
        • マネージドサポートサービス
        • 保護サービス(偶発的損害)
      • ソフトウェアの展開とサポート
        • サービスの展開
        • サポートサービス
        • パッケージソフトウェア
      • IT教育とトレーニング
  • IDCの標準サービスの見解に含まれないファウンデーション市場
    • 製品エンジニアリングおよびオペレーショナルテクノロジーサービス
      • 製品エンジニアリングサービス
      • 製品ライフサイクル管理
      • 組み込み技術サービス
      • オペレーショナルテクノロジーサービス
      • ビジネススキルトレーニング
      • キャリアネットワークインフラストラクチャのアウトソーシング
      • ディスクリートテストサービス
      • アウトソーシングされたドキュメントサービス

関連市場

  • サービス抽出の市場観
    • 第3のプラットフォーム抽出市場
      • 4つの柱
        • ビジネス分析サービス
        • クラウドサービス
        • エンタープライズモビリティサービス
        • ソーシャルビジネスサービス
      • イノベーションアクセラレーター
        • モノのインターネットサービス
        • コグニティブ/AIシステムサービス
        • ブロックチェーンサービス
    • ビジネスモデル抽出市場
      • デジタルサービス
      • デジタルサービスとは何か?
      • デジタルトランスフォーメーション
        • デジタル戦略コンサルティングサービス
        • デジタルエージェンシーサービス
        • デジタルトランスフォーメーションプロフェッショナルサービス
      • デジタルワークプレイスサービス
        • 従業員が目にする主なデジタルワークプレイスサービスタイプと、それによるワークスタイルの変化とは?
        • デジタルワークプレイスサービスを効果的に導入するために、雇用主が行うべきバックエンドの変革とは?
      • オフショアサービス
    • インフラストラクチャ抽出市場
      • セキュリティサービス
        • マネージドサービス
        • プロジェクト指向のサービス
        • サポートサービス
      • ストレージサービス
      • 事業継続/ディザスタリカバリサービス
      • データセンターサービス
      • サーバー仮想化サービス

参考資料

  • 調査手法
  • 付録
    • 付録A:IDCのサービス市場予測と競合分析調査手法
      • デマンドサイドの調査手法
        • 外部サービス支出
        • アドレス可能な市場
        • キャプティブマーケット
        • サービス支出モデル
        • サービス支出調査
        • 予測の前提条件
        • 予測調査手法
      • サプライサイドの調査手法
        • 企業の収益モデリング
        • 収益を定義するための基準
        • 予約
        • 収益認識
        • キャプティブレベニュー
        • サービスの提携と下請けの収益
        • 製品の再販収益
        • カレンダーと会計年度
        • 為替レートの取り扱い
        • 地理的地域への収益の割り当て
        • 履歴データレポート
        • 「その他」の決定
        • ベンダーの収益配分のトップラインデータモデル
    • 付録B:IDCのサービス市場予測と競合分析調査手法
  • 要約
目次
Product Code: US47769222

This IDC study provides a detailed description of IDC's services market taxonomy. In 2022, the taxonomy includes individual foundation markets grouped within three primary market segments: project-oriented services, managed services, and support services. At the worldwide level, spending is also segmented across three geographic macroregions: the Americas; Europe, the Middle East, and Africa (EMEA); and Asia/Pacific. These macroregions are further segmented at the regional and local levels. IDC's services market taxonomy is the basis for IDC services research studies, trackers, and forecasters."IDC's services taxonomy presents a comprehensive and standardized view of the worldwide services marketplace," said Chad Huston, senior analyst, Global Services Markets and Trends. "It continues to be the premier source for defining and categorizing external IT and business services."

IDC's Worldwide Services Taxonomy

Services Taxonomy Changes for 2022

Taxonomy Overview

  • Comments on Services Overview Market

Hierarchical Mapping: Services Primary/Secondary Markets

  • Services Market Classifications
    • Foundation Market View
      • Services Extraction Market View

Definitions

  • Standard Services View
    • Project-Oriented Services
      • Business Consulting
        • Exceptions and Exclusions
      • IT Consulting
        • Exceptions and Exclusions
      • Systems Integration
        • Exceptions and Exclusions
      • Network Consulting
        • Exceptions and Exclusions
      • Network Integration
      • Custom Application Development
        • Exceptions and Exclusions
    • Managed Services
      • Business Process Outsourcing
        • Key Horizontal Business Process Outsourcing Services
        • Human Resources Business Process Outsourcing Services
        • Procurement Business Process Outsourcing Services
        • Finance and Accounting Business Process Outsourcing Services
        • Customer Care Business Process Outsourcing Services
        • "Other" Horizontal Business Process Outsourcing Services
        • Training Business Outsourcing Services
        • Logistics Business Process Outsourcing
        • Vertical (Industry-Specific) Business Process Outsourcing Services
        • Business Process as a Service
      • Application Management
        • Exceptions and Exclusions
      • Hosted Application Management
        • Exceptions and Exclusions
      • IT Outsourcing
        • Exceptions and Exclusions
      • Network and Endpoint Outsourcing
        • Exceptions and Exclusions
      • Hosting Infrastructure Services
        • Exceptions and Exclusions
    • Support Services
      • Customer Success Services
        • Exceptions and Exclusions
      • Hardware Deploy and Support
        • Deployment Services
        • Decommissioning Services
        • Support Services
        • Managed Support Services
        • Protection Services (Accidental Damages)
      • Software Deploy and Support
        • Deploy Services
        • Support Services
        • Packaged Software
      • IT Education and Training
        • Exceptions and Exclusions
  • Foundation Markets Outside of IDC's Standard Services View
    • Digital Engineering and Operational Technology Services
      • Product Engineering Services
      • Operational Technology Services
      • Digital Engineering Services
  • Core Elements
  • Target Industries
      • Business Skills Training
        • Exceptions and Exclusions
      • Carrier Network Infrastructure Outsourcing
        • Exceptions and Exclusions
      • Discrete Testing Services
        • Exceptions and Exclusions
      • Outsourced Document Services
        • Exceptions and Exclusions
    • Marketing Services (a New IDC Foundation Market)
      • Marketing and Advertising Services
        • 'Note on Data Professional Services
      • Media Services
  • Services Extraction Markets
    • 3rd Platform Extraction Markets
      • Four Pillars
        • Business Analytics Services
        • Cloud Services
        • Enterprise Mobility Services
        • Social Business Services
      • Innovation Accelerators
        • Internet of Things Services
        • Blockchain Services
    • Business Model Extraction Markets
      • Digital Services
      • What Are Digital Services?
      • Digital Transformation
        • Digital Strategy Consulting Services
      • Customer Experience Services
        • 'Strategy Services
        • Marketing and Design Transformation Services
      • Experience Design and Build Services
      • Spatial Design Services
      • Marketing and Advertising Services
      • Media Services
      • Sales and Channel Support Services
        • Experience Platform Management
      • Customer Care Business Process Services
      • Digital Workplace Services
        • What Are the Main Types of Digital Workplace Services That Employees Will See, and How Will They Change Their Workstyle?
        • What Are the Back-End Transformations That Employers Must Make to Enable Them to Institute Digital Workplace Services Effectively?
      • Offshore Services
    • Infrastructure Extraction Markets
      • Security Services
        • Managed Services
        • Project-Oriented Services
        • Support Services
      • Storage Services
      • Business Continuity/Disaster Recovery Services
      • Datacenter Services
      • Server Virtualization Services

Learn More

  • Methodology
  • Appendix
    • Appendix A: IDC's Services Market Forecast and Competitive Analysis Methodology
      • Demand-Side Methodology
        • External Services Spending
        • Addressable Market
        • Captive Market
        • Services Spending Model
        • Services Spending Surveys
        • Forecast Assumptions
        • Forecasting Methodology
      • Supply-Side Methodology
        • Company Revenue Modeling
        • Standards for Defining Revenue
        • Bookings
        • Revenue Recognition
        • Captive Revenue
        • Services Partnering and Subcontracting Revenue
        • Product Resell Revenue
        • Calendar Versus Fiscal Year
        • Treatment of Exchange Rates
        • Allocating Revenue to Geographic Regions
        • Historical Data Reporting
        • Determination of "Other"
        • Vendor Revenue Allocation Top-Line Data Model
    • Appendix B: IDC's Services Market Forecast and Competitive Analysis Methodology
  • Synopsis