デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1004035

対話型AI:欧州における進化

Conversational AI: A European Evolution

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 15 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.86円
対話型AI:欧州における進化
出版日: 2021年05月03日
発行: IDC
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

欧州の対話型AIプラットフォーム市場では、対話型AI技術の新たなユースケースが次々と登場し、成熟が進んでいます。ベンダーは、自社のテクノロジーが欧州の顧客の期待に明確に応えるものであるように位置づけ、同地域における新たなユースケースの機会を得る必要があります。

当レポートは、欧州における対話型AIについて調査しており、プラットフォームの採用の現状や、対話型AIテクノロジーが顧客対応シナリオ以外の新たなユースケースにどのように活用され始めているかの検証、市場の動向、ユースケースの拡大によってもたらされる市場機会の活用などの情報を提供しています。

エグゼクティブスナップショット

新しい市場の発展とダイナミクス

  • イントロダクション
  • 採用の主な成長要因
  • 採用の障壁
  • 対話型AIプラットフォームに対する欧州の需要
  • 欧州の代表的な対話型AIプラットフォームベンダー
    • 大規模なプラットフォームベンダー
    • 地域におけるスペシャリスト
    • 世界におけるスペシャリスト
  • 技術開発
  • 対話型AIユースケースの拡大:顧客との対話を超えて
    • 財務
    • 人事
    • 事業運営
    • それ
    • 組み込みバーチャルアシスタント
  • 4つの要素による対話型AIプラットフォームのユースケース適合の定義
  • 市場動向
    • 対話型AIプラットフォームのユースケースの拡大によるベンダーの戦略的な課題
    • ベンダーを切り替える顧客の傾向

テクノロジーサプライヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR147629821

This IDC Market Perspective explores the current state of conversational AI platform adoption in Europe and examines how conversational AI technology is beginning to power a new set of use cases beyond customer-facing scenarios. The report also highlights the distinct European dynamic faced by conversational AI platform vendors when selling their technologies in Europe, broad market conditions, and how vendors should begin to position themselves to take advantage of the market opportunity presented by use case expansion."The European conversational AI platforms market is progressively maturing at a time when a host of new use cases for the technology are beginning to present themselves. Vendors need to position their technologies so that they clearly align with the expectations of European customers, enabling them to capitalize on a mixture of exciting and emerging use case opportunities in the region," said Jack Vernon, senior research analyst, IDC.

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Introduction
  • Key Drivers of Adoption
  • Barriers to Adoption
  • European Demand for Conversational AI platforms
  • Representative Conversational AI Platform Vendors in Europe
    • Large Platform Vendors
    • Regional Specialists
    • Global Specialists
  • Technology Developments
  • Conversational AI Use Case Expansion: Beyond Customer Interactions
    • Finance
    • HR
    • Business Operations
    • IT
    • Embedded Virtual Assistants
  • Four Factors Define Use Case Fit for Conversational AI Platforms
  • Market Trends
    • Expansion of Use Cases for Conversational AI Platforms Creating a Strategic Challenge for Vendors
    • Customers' Proclivity to Switch Vendors

Advice for the Technology Suppliers

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis