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市場調査レポート
商品コード
1002033

大きな共感とリテールバンキングの顧客の将来への影響

Understanding Empathy at Scale and Impact on the Future of Retail Banking Customers

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 11 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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大きな共感とリテールバンキングの顧客の将来への影響
出版日: 2021年04月23日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

組織として、顧客の共感を得るという概念は目新しいものではありませが、より多くの取引きが対面からデジタルテクノロジーを駆使した体験へと移行する中で、顧客の共感を得るということは不可能なことのように思われるかもしれません。しかし、幸いなことに、パーソナライズされたデジタルおよび対面での体験を実現し、ロイヤルティを促進し長期的な収益関係を構築するために、コンテクスト化されたデータ、AI、モバイルソリューションを用いた数多くのテクノロジーが現在開発されています。

当レポートでは、リテールバンクの顧客の未来について調査し、テクノロジーの観点から、顧客と銀行の間のインタラクションモデルを紹介するほか、大きな共感を得るという最終目標に向けて、顧客、テクノロジー、金融機関がこのダイナミックな関係をどのように定義していくのかをより深く考察するためのフレームワークを提供しています。

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

  • 顧客体験を重視する銀行
    • 銀行の顧客体験にはテクノロジーが重要な役割を果たす
  • リテールバンクのお客様の未来を定義する
  • 未来は顧客から始まる
  • 体験はデータとテクノロジーの力で作られる
  • ビジネスの成果は、顧客の要望と平衡している
  • 顧客によるデジタル化されたリテールバンクの利用の波
  • ボトムライン:それは何を意味するのか?

テクノロジーバイヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US47617221

This IDC Perspective discusses the future of the retail banking customer. In this document, we highlight a model of interactions between customers and banks through the prism of technology and prepared a framework for a deeper look at the ways in which customers, technologies, and financial institutions continue to define this dynamic relationship with the end goal of being empathetic at scale."The concept of being empathetic as an organization is nothing new; however, when looking at a customer and assisting them with their financial journey, being empathetic might seem to be an impossible task as more and more transactions move away from in person to a more digital and technology-filled experience," said Marc DeCastro, research director, IDC Financial Insights. "Fortunately, there are numerous technologies available today and in development to help drive those experiences using contextualized data, AI, and mobile solutions to create personalized digital and in-person experiences promoting loyalty and creating long-term profitable relationships."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Banks Prioritizing Customer Experience
    • Technology Plays a Key Role in Banking Customer Experience
  • Defining the Future of Retail Bank Customers
  • The Future Starts with the Customer
  • Experiences Are Created Through Data and the Prism of Technology
  • Business Outcomes Are in Equilibrium with the Customer Desires
  • Adoption Waves of Future of Digital Retail Bank Customers
  • Bottom Line: What Does It Mean?

Advice for the Technology Buyer

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