株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国の経腸栄養剤市場の分析と投資予測評価 (2015〜2020年)

Research and Investment Forecast Evaluation of China's Enteral Nutrition Preparation Market from 2015 to 2020

発行 Huidian Research 商品コード 326436
出版日 ページ情報 英文 59 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
中国の経腸栄養剤市場の分析と投資予測評価 (2015〜2020年) Research and Investment Forecast Evaluation of China's Enteral Nutrition Preparation Market from 2015 to 2020
出版日: 2015年03月20日 ページ情報: 英文 59 Pages
概要

中国における経腸栄養市場は1960〜70年代に始まりましたが、この10年間で製品開発が進み、市場は急速に成長・多様化してきました。また、経腸栄養剤は中国市場に完全に定着した結果、国内企業の参入が相次ぎ、2010年には221億人民元だった市場規模が、2014年末には411億人民元にまで拡大しました。ただし、中国の経腸栄養剤産業は未だに初期段階にあり、中国製品は品質・品目数の点で国外よりまだ大きく立ち遅れているため、高品質製品は外資系企業や合弁企業の独占状態にあります。今後は、最新の研究開発活動の結果を踏まえながら、製品の開発・改良や、安全性・利便性の強化、特に「一体型 (all-in-one)」製品や、非経口式栄養摂取方法の開発などが重要となるでしょう。

当レポートでは、中国における経腸栄養剤市場の最新動向と将来展望について分析し、全世界と中国の市場構造や競争構造、これまでの生産・販売・価格・技術開発の推移、今後の市場動向や発展の方向性、主要企業のプロファイル(業績、市場シェア、開発戦略)、今後の投資機会・リスクなどを推計・考察しております。

第1章 中国の経腸栄養剤製品の概要

第2章 海外市場での経腸栄養剤

  • サマリー
  • アジア市場の概要
  • 欧州市場
  • 米国市場

第3章 経腸栄養剤の環境分析

  • 中国の経済開発環境
    • GDP成長率の変動
    • 固定投資成長率の変動
    • 輸出入額増加率の変動
    • マクロ経済の発展予測
  • 関連産業政策・法令・規制・基準
    • 中国での関連規制
    • 諸外国での関連規制

第4章 経腸栄養剤の市場構造

  • 市場集中度および予測
  • SWOT分析および予測
  • 市場参入・退出および予測
  • 代用製品および予測

第5章 中国における経腸栄養剤の発展

  • 市場の現状と予測
  • 需要分析および予測
  • 価格動向
    • 価格動向 (過去5年間分)
    • 現在価格および分析
    • 将来価格の動向 (今後6年間分)

第6章 中国の経腸栄養剤に関する分析

  • 中国の経腸栄養剤に関する分析
  • 将来の市場のキャパシティ
  • 現在の産業発展の特徴
  • SWOT分析

第7章 輸出入分析

第8章 中国における経腸栄養剤の技術の発展

  • 現在の発展状況
  • 技術的即応性
  • 将来の発展戦略

第9章 中国国内の主要メーカーと競争パターン

  • Netherlands Nutricia
    • 企業プロファイル
    • 業績
    • 市場シェア
    • 発展戦略
  • Sino-Swed Pharmaceutical Corp, Ltd. (SSPC)
  • Abbott Laboratories
  • NOVARTIS Pharmaceutical Co.,Ltd
  • Xi'an Libang Clinical Nutrition Limited Company

第10章 中国の経腸栄養剤に関する投資提言

  • 投資環境
  • 投資リスク
  • 投資提言

第11章 今後の発展予測および投資見通しの分析

  • 今後の産業発展動向
  • 工業生産予測
    • 工業総生産額 (通算4年間分)
    • 売上収益 (通算4年間分)
    • 産業総資産 (通算4年間分)

第12章 業界専門家からの投資提言および見解

  • 投資機会
  • 投資リスク
  • 対応処置
目次

Market Status Quo and Forecast

Enteral nutrition preparations are the main varieties in enteral nutrition support treatment. The oral enteral nutrition emulsion and suspension include TPF,TP,TPF-T and TP-HE etc different formulas. The main manufacturers are Sino-Swed Pharmaceutical Corp, Ltd. (SSPC) and Nutricia (Wuxi), the former mainly includes such brands as: Fresubin Energy Fibre, Fresubin, Supportan and Fresubin MCT 750; while the later mainly includes Nutrison fibre, Nutrison, Peptisorb Liquid and Diason etc brands.

In China, the clinical nutrition market started in 1960s-70s. After entered into China market in 1982, China-Germany joint venture Sino-Swed Pharmaceutical is the first enterprise launching fat emulsion, amino acid and other products into market. With tens of years of development, the market is segmented increasingly, each variety increases rapidly.

In recent years, with the popularization of clinical nutrition conception in China, more and more domestic enterprises set foot in this field. According to statistics, in 2010, the market scale of enteral nutrition preparation was CNY 2.21 billion in China, by the end of 2014, it was CNY 4.11 billion and increases continually.

In overall, at present, the clinical nutrition is still in development stage in China, the home-made clinical nutrition preparations still far lag behind overseas level in respects of both quality and variety, the high-grade product market is monopolized by the imported or joint-venture products. With the constant upgrades of clinical academic concepts, from the original intravenous hyperalimentation, to equal nitrogen, equal thermal treatment, to low nitrogen, low calorie parenteral nutrition solution, to enteral nutrition and to joint nutrition treatment theory, higher requirements on convenience and safety of clinical nutrition products are put forward, especially, the emergence of infusion method of "All-in-one" nutrient solution makes the concept: parenteral nutrition should give the most reasonable infusion method, become common sense clinically.

Demand Analysis and Forecast

Statistics date suggests: in enteral nutrition products, the market ratio of standard formula is the highest, hitting 77%, the special formula accounts for 17%.

Table of Contents

1. Overview of China's Enteral Nutrition Preparation Product

  • 1.1. Definition, Property and Application Characteristics
  • 1.2. Development History

2. Enteral Nutrition Preparation in Overseas Markets

  • 2.1. Summary
  • 2.2. Overview of Asia Market
  • 2.3. Europe Market
  • 2.4. American Market

3. Environment Analysis of Enteral Nutrition Preparation

  • 3.1. Economic Development Environment in China
    • 3.1.1. GDP Change Track
    • 3.1.2. Fixed Assets Investment Change Track
    • 3.1.3. Import & Export Trade Change Track
    • 3.1.4. Macroeconomic Development Forecast
  • 3.2. Relevant Industrial Policies, Laws, Regulations and Standards
    • 3.2.1. Relevant Regulations in China
    • 3.2.2. Relevant Regulations in Foreign Countries

4. Market Characteristics of Enteral Nutrition Preparation

  • 4.1. Market Concentration Rate and Forecast
  • 4.2. SWOT Analysis and Forecast
    • 4.2.1. Strengths
    • 4.2.2. Weakness
    • 4.2.3. Opportunity
    • 4.2.4. Threats
  • 4.3. Market Entry and Exit and Forecast
  • 4.4. Substitute products and Forecast

5. Development of Enteral Nutrition Preparation in China

  • 5.1. Market Status Quo and Forecast
  • 5.2. Demand Analysis and Forecast
  • 5.3. Price Trend
    • 5.3.1. Price Trend, 2010-2014
    • 5.3.2. Current Price and Analysis
    • 5.3.3. Future Price Trend, 2015-2020

6. Analysis on Enteral Nutrition Preparation in China

  • 6.1. Analysis on Enteral Nutrition Preparation in China
  • 6.2. Future Market Capacity
  • 6.3. Current Industry Development Characteristics
  • 6.4. SWOT Analysis
    • 6.4.1. Advantageous Factors
    • 6.4.2. Disadvantageous Factors

7. of Import & Export Analysis

  • 7.1. Import Analysis
  • 7.2. Export Analysis

8. Technical Development of Enteral Nutrition Preparation in China

  • 8.1. Development Status Quo
  • 8.2. Technical Readiness
  • 8.3. Future Development Strategies

9. Key Manufacturers and Competition Pattern in China

  • 9.1. Netherlands Nutricia
    • 9.1.1. Company Profile
    • 9.1.2. Business Performance
    • 9.1.3. Market Shares
    • 9.1.4. Development Strategies
  • 9.2. Sino-Swed Pharmaceutical Corp, Ltd. (SSPC)
    • 9.2.1. Company Profile
    • 9.2.2. Business Performance
    • 9.2.3. Market Shares
    • 9.2.4. Development Strategies
  • 9.3. Abbott Laboratories
    • 9.3.1. Company Profile
    • 9.3.2. Business Performance
    • 9.3.3. Market Shares
    • 9.3.4. Development Strategies
  • 9.4. NOVARTIS Pharmaceutical Co.,Ltd
    • 9.4.1. Company Profile
    • 9.4.2. Business Performance
    • 9.4.3. Market Shares
    • 9.4.4. Development Strategies
  • 9.5. Xi'an Libang Clinical Nutrition Limited Company
    • 9.4.1. Company Profile
    • 9.4.2. Business Performance
    • 9.4.3. Market Shares
    • 9.4.4. Development Strategies

10. Investment Suggestions on Enteral Nutrition Preparation in China

  • 10.1. Investment Environment
  • 10.2. Investment Risks
  • 10.3. Investment Suggestions

11. Future Development Forecast and Investment Prospect Analysis

  • 11.1. Future Industry Development Trend
  • 11.2. Industry Operation Forecast, 2012 to 2015
    • 11.2.1. Gross Industrial Output Value, 2012 to 2015
    • 11.2.2. Sales Revenues, 2012 to 2015
    • 11.2.3. Total Industry Assets, 2012 to 2015

12. Investment Suggestions and Opinions from Industry Experts

  • 12.1. Investment Opportunity
  • 12.2. Investment Risks
  • 12.3. Countermeasures
Back to Top