市場調査レポート

中国におけるベビーフード産業(粉ミルクを除く)の調査と将来動向

Research and Future Trend of China Baby Food Industry (excluding milk formula), 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 305404
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国におけるベビーフード産業(粉ミルクを除く)の調査と将来動向 Research and Future Trend of China Baby Food Industry (excluding milk formula), 2014-2018
出版日: 2014年05月13日 ページ情報: 英文 70 Pages
概要

ベビーフード産業は長い歴史を有するにも関わらず、中国の市場は依然として初期段階にあり、それは中国市場における世帯間の消費性向が大きく異なることによります。忙しい毎日を送る先進国に対し、中国の家族は店頭のベビーフード製品を購入するのではなく、乳児のための食事を自ら調理することを好むため、中国のベビーフード市場は未だ黎明期にあります。都市部などの発展した地域においてのみ、ベビーフードは相対的に高い普及率となっています。

当レポートでは、中国におけるベビーフード産業(粉ミルクを除く)を取り上げ、市場の発展環境、市場状況および競合情勢をまとめ、需給分析を行うとともに、主要企業のプロファイルを提示し、投資分析および将来の産業発展に向けた提言をまとめています。

第1章 ベビーフード産業の概要

  • ベビーフードのイントロダクション
    • 定義
    • 分類
  • 乳児用食品を加えるための原則
  • ベビーフードの産業チェーン

第2章 中国におけるベビーフード産業の発展環境

  • 中国の経済発展環境
  • 関連する標準

第3章 中国におけるベビーフード産業の現状

  • 市場状況
    • ベビーフード市場の概要
    • 既存の課題
    • マーケティングチャネル
  • 競合情勢

第4章 中国におけるベビーフード産業の需給

  • 供給
  • 需要
  • 製品価格
    • 価格に影響を及ぼす要素
    • 価格分析

第5章 中国および国外におけるベビーフードの主要企業(企業プロファイル、事業分析、競争優位、発展戦略)

  • Heinz
  • Nestle
  • Beijing San Yuan Food Co., Ltd.
  • Zhejiang Beingmate Scientific-Industrial-Trade Share Co., Ltd.
  • Bright Dairy & Food Co., Ltd.
  • Beijing Er Shang Jianli Food Science & Technology Ltd.
  • その他のベビーフード企業
    • Shanghai Eastwes Nutriment Co., Ltd.
    • Fang Guang

第6章 中国におけるベビーフード産業の発展動向予測

  • 発展動向
    • 市場消費の持続可能な成長
    • ブランディング競争
    • 市場シェアの集中
    • ハイエンド指向
    • 多様なマーケティングパターン
  • 市場規模予測
    • 有望なベビーフード産業の展望
    • ベビーフード市場の広範な見通し
    • 大きな市場の潜在力
    • 消費の増加がハイエンド製品の需要増を促進

第7章 中国のベビーフード産業における投資機会およびリスク

  • 投資機会
    • 国家の支援的政策
    • 1人当たり国民所得
    • 消費者グループ
    • 都市化の水準
  • 参入障壁
  • 投資リスク
    • 国家出産政策が新生児数および出産頻度に影響
    • 市場競争
    • 品質安全性
    • 原料価格の変動
  • 投資に関する提言
    • ブランド販売促進の強化
    • 知識マーケティングと製品マーケティングの組み合わせ
    • チャネル構築の強化
    • サービスの向上
  • ベビーフードに関するマーケティングの提言
目次

Baby food in this report includes baby cereals, meals, cookies, etc, excluding milk formula. The report primarily conducts analyses on China baby food industry in the following aspects: domestic market status, supply and demand, competitive pattern, major enterprises both in China and overseas; meanwhile it offers suggestions, so as to make investors understand this industry well and provides decision-making references for them.

Although baby food industry has undergone a long history, domestic market is still at the starting stage due to different residents' consumption habit in China market. Compared with developed countries where have a fast pace of life, Chinese families have a preference for making food for their babies by themselves instead of purchasing packaged brand baby food, therefore China baby food market is still at the starting stage. Only in developed cities, baby food enjoys a relatively higher market penetration rate.

At present the scale of China baby food market is worth about CNY 8 billion. Chinese enterprises entered baby food market late, and the well-known enterprises are Heinz, Nestle, Eastwes, Beingmate, Garbath, Meiji, Synbiotics and Yashily. Some other infant milk powder brands are also setting foot in this market segment. Heinz, Nestle and Beingmate are the three large brands with advantages, and popularity of each brand exceeds 80% in nationwide towns and cities. Eastwes, Meiji and Garbath are regional key brands, mainly distributing in coastal cities.

The consumption groups of baby food are babies aged from four months to three years old. In China, the number of babies aged from six months to three years old is about 40 million. If one baby consumes 100g of food, and calculated by retail prices of baby food in current market, the potential market capacity exceeds CNY 80 billion.

Table of Contents

1. Overview of Baby Food Industry

  • 1.1. Brief Introduction to Baby Food
    • 1.1.1. Definition
    • 1.1.2. Classification
  • 1.2. Principles of Adding Food for Baby
  • 1.3. Industrial Chain of Baby Food

2. Development Environment of China Baby Food Industry

  • 2.1. China's Economic Development Environment
  • 2.2. Relevant Standards

3. Status Quo of China Baby Food Industry

  • 3.1. Market Status
    • 3.1.1. Overview of Baby Food Market
    • 3.1.2. Existing Problems
    • 3.1.3. Marketing Channels
  • 3.2. Competitive Landscape

4. Supply and Demand of China Baby Food Industry

  • 4.1. Supply
  • 4.2. Demand
  • 4.3. Product Price
    • 4.3.1. Factors Influencing Price
    • 4.3.2. Price Analysis

5. Main Enterprises of Baby Food both in China and Abroad

  • 5.1. Heinz
    • 5.1.1. Company Profile
    • 5.1.2. Operation Analysis
    • 5.1.3. Competitive Advantages
    • 5.1.4. Development Strategies
  • 5.2. Nestle
    • 5.2.1. Company Profile
    • 5.2.2. Operation Analysis
    • 5.2.3. Competitive Advantages
    • 5.2.4. Development Strategies
  • 5.3. Beijing San Yuan Food Co., Ltd.
    • 5.3.1. Company Profile
    • 5.3.2. Business Performance
    • 5.3.3. Competitive Advantage
    • 5.3.4. Future Development Strategies
  • 5.4. Zhejiang Beingmate Scientific-Industrial-Trade Share Co., Ltd.
    • 5.4.1. Company Profile
    • 5.4.2. Business Performance
    • 5.4.3. Advantage Analysis

5.4.4Development Strategies

  • 5.5. Bright Dairy & Food Co., Ltd.
    • 5.5.1. Company Profile
    • 5.5.2. State of Operation
    • 5.5.3. Advantage Analysis
    • 5.5.4. Development Prospect
  • 5.6. Beijing Er Shang Jianli Food Science & Technology Ltd.
    • 5.6.1. Company Profile
    • 5.6.2. Business Condition
    • 5.6.3. Competitive Advantages
    • 5.6.4. Development Strategies
  • 5.7. Other Baby Food Companies
    • 5.7.1. Shanghai Eastwes Nutriment Co., Ltd.
    • 5.7.2. Fang Guang

6. Development Trend Prediction of China Baby Food Industry

  • 6.1. Development Trend
    • 6.1.1. Sustainable Growth of Market Consumption
    • 6.1.2. Branding Competition
    • 6.1.3. Concentrated Market Shares
    • 6.1.4. High-end Orientation
    • 6.1.5. Diversified Marketing Pattern
  • 6.2. Market Size Forecasting
    • 6.2.1. Promising Prospect of Baby Food Industry
    • 6.2.2. Broad Prospect of Baby Food Market
    • 6.2.3. Huge Market Potential
    • 6.2.4. Consumption Upgrade promoting Demand Growth of High-end Products

7. Investment Opportunities and Risks of China Baby Food Industry

  • 7.1. Investment Opportunities
    • 7.1.1. National Supportive Policies
    • 7.1.2. Per Capita Income
    • 7.1.3. Consumption Groups
    • 7.1.4. Urbanization Level
  • 7.2. Barriers to Entry
  • 7.3. Investment Risks
    • 7.3.1. National Child-bearing Policies Influencing Number of New-born Babies and Frequency of Fertility
    • 7.3.2. Market Competition
    • 7.3.3. Quality Safety
    • 7.3.4. Fluctuations in Prices of Raw Materials
  • 7.4. Investment Suggestions
    • 7.4.1. Strengthening Brand Promotion
    • 7.4.2. Combination of Knowledge Marketing and Product Marketing
    • 7.4.3. Enhancing Channel Building
    • 7.4.4. Improving Services
  • 7.5. Marketing Suggestions on Baby Food
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