市場調査レポート

中国における植物タンパク飲料市場の調査

Research on Vegetable Protein Beverage Market in China, 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 305403
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
中国における植物タンパク飲料市場の調査 Research on Vegetable Protein Beverage Market in China, 2014-2018
出版日: 2014年05月12日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

第12次5カ年開発計画の発表以来、中国における植物タンパク飲料産業は急速な発展期に突入しました。中国の植物タンパク飲料市場の産出高は、2013年には約255億中国元でした。多くの消費者が天然の、環境にやさしい健康的な植物タンパク飲料を好むようになっており、その一方で糖分が多量に含まれる炭酸飲料は、太る上に骨に悪影響を及ぼすことから、かつてないほど不人気になっています。

当レポートでは、中国における植物タンパク飲料市場を取り上げ、市場の発展環境、政策環境および技術環境をまとめ、需要分析を行い、競合状況を概括するとともに、主要企業のプロファイルを提示し、投資分析および将来の産業発展に向けた提言をまとめています。

第1章 植物タンパク飲料産業の発展概要

  • 概要
    • 定義
    • 分類
    • 栄養価
  • 産業チェーン分析
    • 概要
    • 上流・下流産業の影響

第2章 中国における植物タンパク飲料産業の発展環境分析

  • マクロ経済発展環境
  • 政策環境
    • 第12次5カ年発展計画と中国における植物タンパク飲料産業に対する提言
    • 産業構造調整の指導一覧
    • 食品産業の発展に向けた第12次5カ年計画
    • 中国における食品栄養発展の概略(2014-2020年)
    • 産業遂行標準
  • 技術環境

第3章 中国における清涼飲料市場の発展分析

  • 現況
    • 生産の増加
    • 製品構造変化分析
  • 産業の発展動向
    • 産業の発展動向
    • 清涼飲料製品の発展動向

第4章 中国における植物タンパク飲料産業の発展概要

  • 発展状況
    • 発展の歴史
    • 現況
  • 需要分析
    • 製品構造
    • 市場需要
  • 事業の特性
    • 際立った地域的特徴
    • 際立った季節的特徴

第5章 植物タンパク飲料産業における競争

  • 現況
  • 競合情勢

第6章 中国の植物タンパク飲料市場における主要企業(企業プロファイル、主要事業、競争力、業績、発展戦略)

  • Hebei Chengde LoLo Company Limited
  • V V Food & Beverage Co., Ltd
  • Hebei Yangyuan Zhihui Beverage Co., Ltd
  • Nanfang Black Sesame Group Co., Ltd
  • Blackcow Food Company Limited

第7章 植物タンパク飲料産業に関する投資分析

  • 投資機会
    • 顧客消費性向が植物タンパク飲料の消費を好む傾向に
    • 地域的な制約が少なく、顧客に受け入れられやすい
  • 投資リスク
    • 食品安全性のリスク
    • 原料および包装価格の変動リスク
  • 参入障壁
    • 消費者の消費性向による障壁
    • 製品開発技術の障壁
    • マーケティングネットワークの障壁

第8章 植物タンパク飲料産業の発展動向および提言

  • 発展動向
  • 中国における植物タンパク飲料市場の予測、2014-2018年
  • 中国における植物タンパク飲料のマーケティングに関する提言
目次

After the unveiling of The 12th Five Year Development Plan and Suggestions for Vegetable Protein Beverage Industry in China, China's vegetable protein beverage industry has entered into a rapid development era. The total output value of China's vegetable protein beverage industry was about CNY 25.5 billion in 2013. And the major production enterprises are Chengde LoLo, Coconut Palm, Yangyuan Zhihui, V V Food & Beverage, and Dazhai Walnut Drink, etc.

There is a prevalent saying in China's vegetable protein beverage market that Coconut Palm takes up the south market and LoLo leads the north market. Both of them are universally believed as the forerunner and pioneer of the industry, leading the two segmented markets--coconut juice and almond juice respectively. Since the Six Walnut (walnut juice) developed by Yangyuan Zhihui has been put into market in 2006, the traditional concept that strong consumption ability of vegetable protein beverage can only be achieved in local areas has been expanded, the sales network of Six Walnut is covering the whole China by far. Yangyuan Zhihui has successfully made itself a leading enterprise in China's vegetable protein beverage industry by 2012.

Since 2006, influenced by favorable policies, China's vegetable protein beverage market ended its stagnating period which had lasted for seven years. And after that, the market has stepped into rapid development period. The sudden occurrence of "melamine" incident in China's dairy industry in 2008 has aroused more awareness of food safety and also generated development opportunity for vegetable protein beverage industry: More and more consumers tend to a favor of natural, environmental protective and healthy vegetable protein beverage, while as for carbonic acid beverage, due to its large content of sugar which is apt to be overweight and undermining of the bones, has become less popular than ever.

Table of Contents

1. Development Overview of Vegetable Protein Beverage Industry

  • 1.1. Overview
    • 1.1.1. Definition
    • 1.1.2. Classification
    • 1.1.3. Nutrition Value
  • 1.2. Industrial Chinas Analysis
    • 1.2.1. Overview
    • 1.2.2. Influence from Upstream and Downstream Industries

2. Development Environment Analysis on Vegetable Protein Beverage Industry in China

  • 2.1. Macroeconomic Development Environment
  • 2.2. Policy Environment
    • 2.2.1. The 12th Five Year Development Plan and Suggestions for Vegetable Protein Beverage Industry in China
    • 2.2.2. Catalogue for the Guidance of Industrial Structure Adjustment
    • 2.2.3. The 12th Five-years Plan for Food Industry Development
    • 2.2.4. Outline for the Development of Food and Nutrition in China (2014-2020)
    • 2.2.5. Industrial Execution Standard
  • 2.3. Technology Environment

3. Development Analysis on Soft Drink Market in China

  • 3.1. Current Status
    • 3.1.1. Production Increase
    • 3.1.2. Product Structure Changes Analysis
  • 3.2. Development Trend of the Industry
    • 3.2.1. Development Trend of the Industry
    • 3.2.2. Development Trend of Soft Drink Product

4. Development Overview of Vegetable Protein Beverage Industry in China

  • 4.1. Development Status
    • 4.1.1. Development History
    • 4.1.2. Current Status
  • 4.2. Demand Analysis
    • 4.2.1. Product Structure
    • 4.2.2. Market Demand
  • 4.3. Operation Characteristics
    • 4.3.1. Marked Regional Feature
    • 4.3.2. Marked Seasonal Feature

5. Competition of Vegetable Protein Beverage Industry

  • 5.1. Current Status
  • 5.2. Competition Landscape

6. Major Enterprises of Vegetable Protein Beverage Market in China

  • 6.1. Hebei Chengde LoLo Company Limited
    • 6.1.1. Company Profile
    • 6.1.2. Major Business
    • 6.1.3. Competitiveness
    • 6.1.4. Business Performance
    • 6.1.5. Development Strategy
  • 6.2. V V Food & Beverage Co., Ltd
    • 6.2.1. Company Profile
    • 6.2.2. Major Business
    • 6.2.3. Competitiveness
    • 6.2.4. Business Performance
    • 6.2.5. Future Development Strategy
  • 6.3. Hebei Yangyuan Zhihui Beverage Co., Ltd
    • 6.3.1. Company Profile
    • 6.3.2. Major Products
    • 6.3.3. Competition Strategy
    • 6.3.4. Business Performance
    • 6.3.5. Development Strategy
  • 6.4. Nanfang Black Sesame Group Co., Ltd
    • 6.4.1. Company Profile
    • 6.4.2. Major Business
    • 6.4.3. Competitiveness
    • 6.4.4. Business Performance
    • 6.4.5. Development Strategy
  • 6.5. Blackcow Food Company Limited
    • 6.5.1. Company Profile
    • 6.5.2. Major Business
    • 6.5.3. Competitiveness
    • 6.5.4. Business Performance
    • 6.5.5. Development Strategy

7. Investment Analysis on Vegetable Protein Beverage Industry

  • 7.1. Investment Opportunity
    • 7.1.1. Customer Consuming Habits Get Fond of Vegetable Protein Beverage Consumption
    • 7.1.2. Few Regional Limitations and More Acceptable to Customers
  • 7.2. Investment Risk
    • 7.2.1. Food Safety Risk
    • 7.2.2. Raw Material and Packaging Price Fluctuation Risk
  • 7.3. Entrance Barriers
    • 7.3.1. Consumer Consuming Habits Barrier
    • 7.3.2. Product Development Technology Barrier
    • 7.3.3. Marketing Network Barrier

8. Development Trend and Suggestion of Vegetable Protein Beverage Industry

  • 8.1. Development Trend
  • 8.2. China Vegetable Protein Beverage Market Forecast, 2014-2018
  • 8.3. China Vegetable Protein Beverage Marketing Suggestion
Back to Top