市場調査レポート

中国のマターニティー衣料市場に関する調査

Research on China Maternity Clothing Market, 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 305400
出版日 ページ情報 英文 68 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のマターニティー衣料市場に関する調査 Research on China Maternity Clothing Market, 2014-2018
出版日: 2014年05月04日 ページ情報: 英文 68 Pages
概要

中国には、働く女性が大きな割合を占める巨大な人口ベースが存在しており、このことがマターニティー衣料の大規模な消費市場を形成しています。極めて競争の激しい雇用市場に直面する中で、出産を控える女性たちは、できる限りぎりぎりまで働きたいと考えています。中国のマターニティー衣料市場においては、妊婦の大半は80年代の生まれであり、その中でも働いている女性のほとんどはブランド製品を好んで購入し、ファッションに気を遣っています。外国製のマターニティー衣料が大量に中国市場へと流入しており、今後も上向きの発展動向が期待できます。

当レポートでは、中国のマターニティー衣料市場を取り上げ、市場の発展状況、事業環境および需給分析をまとめ、競合状況、技術動向を概括するとともに、主要企業のプロファイルを提示し、今後の産業発展に向けた提言をまとめています。

第1章 マターニティー衣料の概要

  • マターニティー衣料のイントロダクション
    • 定義
    • 分類
    • 性能
  • 発展史

第2章 中国におけるマターニティー衣料の発展環境

  • 中国の経済発展環境
  • 関連する政策と標準
    • 政策
    • 標準

第3章 中国におけるマターニティー衣料産業の状況

  • 市場状況
    • マターニティー衣料産業の概要
    • 既存の課題
  • 競合情勢

第4章 マターニティー衣料産業の需給分析

  • 供給分析
  • 需要分析
  • マターニティー医療の価格分析
    • 価格に影響する要素
    • 中国における価格分析

第5章 耐放射線マターニティー衣料の市場分析

  • 耐放射線マターニティー衣料のイントロダクション
    • 耐放射線衣料の生地
    • 電磁放射の危険性
  • 中国の耐放射線マターニティー衣料産業の発展状況
    • 起源と発展
    • 近年における耐放射線衣料に関する論議
    • 市場分析

第6章 中国のマターニティー衣料産業における主要企業(企業プロファイル、業績、競争優位、将来の発展に向けた戦略)

  • UKIMAMI
  • KISSBB
  • HUIBAO
  • Shanghai Yinxin Garments Co., Ltd.
  • AMERY
  • 耐放射線マターニティー衣料の主要6ブランド
    • TIANXIANG
    • UADD
    • JOYN CLEON
    • MBABY
    • NUOERJIAN

第7章 中国におけるマターニティー衣料産業の発展動向予測

  • 発展動向
    • マターニティー衣料製品の発展動向
    • 耐放射線衣料の発展動向
  • 市場規模予測
    • 全般的に有望なマターニティー衣料産業
    • 全般的な市場展望
    • 大きな可能性を持つ市場
    • 消費の増進がハイエンド製品の需要拡大を促進

第8章 マターニティー衣料産業における投資機会およびリスク

  • 投資機会
    • 関連する国家支援政策
    • 1人当たり国民所得
    • 消費者グループ
    • 都市化の水準
  • マターニティー衣料産業への参入障壁
    • ブランドの障壁
    • チャネルの障壁
    • 研究開発能力における障壁
  • 投資リスク
    • 女性の妊娠件数と出生率に影響する国家出産政策
    • 不完全な産業標準と無秩序な競争
    • 競合上のリスク
    • 原料価格の変動
    • 重要な技術スタッフの喪失
  • マターニティー衣料産業の発展のための提言
    • 製品の位置付けの差別化
    • ブランドの多様化
    • 製品差別化
    • 価格差別化
    • チャネル差別化
    • 大衆化と販促の差別化
    • 文化の差別化
    • 多様な資本競争
目次

Research on China Maternity Clothing Market, 2014-2018 mainly carries on analyses in the following aspects: market status, supply and demand, competitive landscape and business performance of major enterprises in China; meanwhile it offers suggestions for maternity clothing industry, so as to provide decision-making references for investors.

China has a huge population base with a high proportion of professional women, creating an enormous consumption market of maternity clothing. Faced with a fierce competitive job market, a majority of mothers-to-be insist in working until near the time of labor under permissive physical conditions. In China's maternity clothing market, most of pregnant women belong to the post 80s-generation, of them, most working women pursue high brand consumption, fashion and have publicizing individuality. Foreign high-end maternity clothing is flooding into Chinese market, so maternity clothing market shows an upward development trend.

Because of huge and stable consumer groups with unprecedented consumption power, market demands expedite the emergence of a lot of maternity clothing producers. According to statistics, now there are nearly one hundred enterprises in China's maternity clothing industry, in addition many Hong Kong-funded and Taiwan-funded brands have marched into inland market. However most of domestic enterprises are small size with relatively weak strength, so their outputs are small and product style is single, and target customers belong to low-end customers.

Through years of development, natural elimination and integration process, new competitors equip themselves with more powerful strength so as to conduct business from a higher starting point. Some enterprises which have resource integration competence and emphasize on brand operation stand out from the competition, such as O.C.T. mami, HUIBAO and Gennie's.

At present sales value of China's maternity clothing is approximately about CNY 5 billion, of which about 40% is generated in the sales of radiation-proof maternity clothing. With the implementation of two-child policy in China, China's maternity clothing market space will be further opened.

Table of Contents

1. Overview of Maternity Clothing

  • 1.1. Brief Introduction to Maternity Clothing
    • 1.1.1. Definition
    • 1.1.2. Classification
    • 1.1.3. Performance
  • 1.2. Development History

2. Development Environment of China Maternity Clothing

  • 2.1. China's Economic Development Environment
  • 2.2. Relevant Policies and Standards
    • 2.2.1. Policies
    • 2.2.2. Standards

3. Status of China Maternity Clothing Industry

  • 3.1. Market Status
    • 3.1.1. Overview of Maternity Clothing Industry
    • 3.1.2. Existing Problems
  • 3.2. Competitive Landscape

4. Supply and Demand Analysis of Maternity Clothing Industry

  • 4.1. Supply Analysis
  • 4.2. Demand Analysis
  • 4.3. Price Analysis of Maternity Clothing
    • 4.3.1. Factors Influencing Prices
    • 4.3.2. Price Analysis in China

5. Market Analysis of Radiation-proof Maternity Clothing

  • 5.1. Brief Introduction to Radiation-proof Maternity Clothing
    • 5.1.1. Fabrics of Radiation-proof Clothing
    • 5.1.2. Hazards of Electromagnetic Radiation
  • 5.2. Development Status of China Radiation-proof Maternity Clothing Industry
    • 5.2.1. Origin and Development
    • 5.2.2. Controversies Over Radiation-proof Clothing in Recent Years
    • 5.2.3. Market Analysis

6. Major Enterprises in China Maternity Clothing Industry

  • 6.1. UKIMAMI
    • 6.1.1. Company Profile
    • 6.1.2. Business Performance
    • 6.1.3. Competitive Advantages
    • 6.1.4. Future Development Strategy
  • 6.2. KISSBB
    • 6.2.1. Company Profile
    • 6.2.2. Business Performance
    • 6.2.3. Competitive Advantages
    • 6.2.4. Future Development Strategy
  • 6.3. HUIBAO
  • 6.4. Shanghai Yinxin Garments Co., Ltd.
  • 6.5. AMERY
  • 6.6. Key Brands of Radiation-proof Maternity Clothing
    • 6.6.1. TIANXIANG
    • 6.6.2. UADD
    • 6.6.3. JOYN CLEON
    • 6.6.4. MBABY
    • 6.6.5. NUOERJIAN

7. Development Trend Prediction of China Maternity Clothing Industry

  • 7.1. Development Trend
    • 7.1.1. Development Trend of Maternity Clothing Products
    • 7.1.2. Development Trend of Radiation-proof Clothing
  • 7.2. Market Size Forecasting
    • 7.2.1. Promising Maternity Clothing Industry as a whole
    • 7.2.2. Broad Market Prospects
    • 7.2.3. Huge Potential Market
    • 7.2.4. Consumption Upgrading Promotes Demand Growth of High-end Products

8. Investment Opportunities and Risks in Maternity Clothing Industry

  • 8.1. Investment Opportunities
    • 8.1.1. Relevant National Supportive Policies
    • 8.1.2. Per Capita Income
    • 8.1.3. Consumer Groups
    • 8.1.4. Urbanization Level
  • 8.2. Barriers to Enter into Maternity Clothing Industry
    • 8.2.1. Brand Barriers
    • 8.2.2. Channel Barriers
    • 8.2.3. Barriers in R&D Ability
  • 8.3. Investment Risks
    • 8.3.1. National Childbearing Policies Influencing the Number of Pregnant Women and Fertility Rate
    • 8.3.2. Deficient Industrial Standards and Disorder Competition
    • 8.3.3. Competitive Risk
    • 8.3.4. Fluctuations in Prices of Raw Materials
    • 8.3.5. Loss of Key Technical Staff
  • 8.4. Development Suggestions for Maternity Clothing Industry
    • 8.4.1. Differentiation in Product Positioning
    • 8.4.2. Brand Diversification
    • 8.4.3. Product Differentiation
    • 8.4.4. Price Differentiation
    • 8.4.5. Channel Differentiation
    • 8.4.6. Popularization and Promotion Differentiation
    • 8.4.7. Culture Differentiation
    • 8.4.8. Diversified Capital Competition
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