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市場調査レポート

中国のモバイルヘルス(mヘルス)市場に関する調査および投資見通し

Research and Investment Prospect of China Mobile Health Market, 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 300027
出版日 ページ情報 英文 86 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のモバイルヘルス(mヘルス)市場に関する調査および投資見通し Research and Investment Prospect of China Mobile Health Market, 2014-2018
出版日: 2014年03月26日 ページ情報: 英文 86 Pages
概要

中国のモバイルヘルス(モバイル医療)市場の規模は2013年に22億1,000万元で前年比18.8%増となりました。同市場は2018年末までに190億5,000万元に達すると予測されています。現在、2000種類を超えるモバイルヘルスアプリケーションが存在しています。ただし、中国の携帯電話ユーザーにはモバイルへルスへの認知度は低く、モバイルヘルスを理解しているのは9.7%、聞いたことがあるがなじみはないが18.3%、全く聞いたことがないと答えたユーザーは64.8%でした。モバイルヘルスアプリを携帯電話や医療機器にインストールしているのは携帯電話ユーザーのわずか7.2%でした。

当レポートでは、中国のモバイルヘルス市場の市場規模、モバイルヘルス事業者の構造と事業モデル、将来の市場動向予測などをまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

第1章 モバイルヘルスの概要

  • 医療業界の基本的概要
  • モバイルヘルスの定義と意味

第2章 世界のモバイルヘルス業界の事業動向

  • 世界のモバイルヘルス業界の発展動向
  • 海外のモバイルヘルス業界の課金方法
    • 製薬会社
    • 医師
    • 保険会社
    • 病院
    • 消費者
  • 世界の遠隔医療業界の発展見通し
    • e-ヘルスケアの世界的動向
    • 世界のモバイルヘルスの発展見通し

第3章 中国のモバイルヘルス市場の事業環境

  • マクロ的発展環境
  • 政策環境
  • 社会的環境
    • 人口の規模と構造
    • 高齢化と疾患範囲の変化

第4章 中国のモバイルインターネット業界の発展分析

  • インターネットの基本的リソース
  • 全体的ネット使用者
  • インターネットアプリケーションの状況
  • モバイルネット使用者の規模
    • 性別
    • 年齢
    • 学歴
    • 職業
    • 所得
  • モバイルネット使用者の用途

第5章 中国の投薬治療と公衆衛生業界の事業動向

  • 全体的事業内容
  • 既存の問題点

第6章 中国のモバイルヘルス業界の発展分析

  • 発展動向
    • 発展状況
    • 市場規模
    • 現在の市場における動向
    • 将来のモバイルヘルスの応用先
  • 事業モード
  • 主要事業者の分析
  • 中国のモバイルヘルステクノロジー
  • 直面する問題

第7章 中国の医療情報化業界の発展分析

  • 医療情報化の概要
  • 発展動向
  • 問題と課題
  • 発展見通し

第8章 中国の遠隔医療業界の発展分析

  • 遠隔医療の概要
  • 発展動向
  • コアテクノロジー
  • 既存の問題
  • 遠隔医療システムの今後の発展予測

第9章 主要参入企業の比較分析

第10章 中国のモバイルヘルス業界の発展予測と投資分析

  • 見通しと動向予測
  • 投資リスク
  • 投資提案
目次

Research and Investment Prospect of China Mobile Health Market, 2014-2018 mainly analyzes China mobile health market in the following aspects: market scale, structure of mobile health operators, operation models, business performance of major mobile medical solution suppliers; meanwhile it makes an analysis and prediction about future mobile health industry, so as to provide decision-making references for investors.

Huidian Research estimated that the market scale of mobile health in China registered CNY 2.21 billion in 2013, an increase of 18.8% over the previous year; it is projected that the market scale will exceed CNY ten billion, reaching CNY 19.05 billion by the end of 2018.

Data in 2013 show that market scale of mobile conventional services generated CNY 1.36 billion, mobile diagnostic services (only refer to online auxiliary diagnosis) reached CNY 290 million, and treatment services (including hospitalization) achieved CNY 220 million; while the market scale of mobile conventional services will be up to CNY 12.45 billion as of 2018. Because of the technical background of mobile internet, conventional services, diagnostic services and treatment services will occupy the majority of China mobile health market all along.

At present there are more than 2000 types of mobile healthcare apps that mainly can be divided into five categories, namely, e-business apps for pharmaceutical products; apps for meeting professionals' demand to understand special information and inquire medical reference materials; apps for seeking doctors for treatment; service platform used for booking register and guiding service, as well as consultation and comments; segmented functional products.

As of 2013 Chinese mobile phone users had a very low recognition toward mobile health. 9.7% users understand mobile health, 18.3% users have heard about it but are not familiar with it and 64.8% even have never heard of mobile heath completely. Only 7.2% of Chinese mobile phone users installed mobile healthcare apps in their phones or mobile devices.

When choosing mobile health apps, Chinese mobile phone users pay close attention to security and quality of medical services, with 45.8% people most concern over security and 25.3% emphasize on quality, in addition they also care about the cost that they have to bear and promptness of service.

A survey on improvements of mobile health that doctors expected in 2013 shows that 44% of respondent doctors hope that mobile health can promote hospitals' internal communication and 33% want mobile health to reduce administrative time.

Table of Contents

1. Overview of Mobile Health

  • 1.1. Basic Overview of Medical Industry
  • 1.2. Definition and Connotation of Mobile Health
    • 1.2.1. Concept
    • 1.2.2. Superiority

2. Overall Operation Status of Global Mobile Health Industry

  • 2.1. Development Status of Global Mobile Health Industry
  • 2.2. Charge Mode of Foreign Mobile Health Industry
    • 2.2.1. Charge Drug Companies
    • 2.2.2. Charge Doctors
    • 2.2.3. Charge Insurance Companies
    • 2.2.4. Charge Hospitals
    • 2.2.5. Charge Consumers
  • 2.3. Development Prospect of Global Telemedicine Industry
    • 2.3.1. The Global Irresistible Trend of E-health Care
    • 2.3.2. Development Prospect of Global Mobile Health

3. Operation Environment of China Mobile Health Market

  • 3.1. Macro Development Environment
  • 3.2. Policy Environment
  • 3.3. Social Environment
    • 3.3.1. Population Size and Structure
    • 3.3.2. Aging of Population and Change of Disease Spectrum

4. Development Analysis of China Mobile Internet Industry

  • 4.1. Internet Basic Resources
  • 4.2. Overall Scale of Netizen
  • 4.3. Internet Application Situation
  • 4.4. Scale of Mobile Netizen
  • 4.5. Structural Analysis of Netizen
    • 4.5.1. Sex Structure
    • 4.5.2. Age Structure
    • 4.5.3. Educational Background Structure
    • 4.5.4. Occupational Structure
    • 4.5.5. Income Structure
  • 4.6 Application Situation of Mobile Netizen

5. Operation Status of China Medical Treatment and Public Health Industry

  • 5.1. Overall Operation
  • 5.2. Existing Problems

6. Development Analysis of China Mobile Health Industry

  • 6.1. Development Situation
    • 6.1.1. Development Status
    • 6.1.2. Market Scale
    • 6.1.3. Application Status of Mobile Health in Current Market
    • 6.1.4. Hotspot in Future Mobile Health Application
  • 6.2. Business Mode of China Mobile Health Market
  • 6.3. Analysis on the Major Operator - China Telecom
  • 6.4. China Mobile Health Technologies
    • 6.4.1. Mobile Computer and EDA Technology
    • 6.4.2. WLAN (Wireless Local Area Network)
    • 6.4.3. Bar Code and RFID
  • 6.5. Confronting Problems

7. Development Analysis of China Medical Informatization Industry

  • 7.1. Overview of Medical Informatization
    • 7.1.1. Concept and Connotation of Medical Informatization
    • 7.1.2. Concept and Composition of Digital Hospitals
    • 7.1.3. Construction and Development Stage
    • 7.1.4. Development Status
  • 7.2. Development Situation of China Medical Informatization Industry
    • 7.2.1. Four Stages
    • 7.2.2. Characteristics of Demand
  • 7.3. Problems and Challenges
  • 7.4. Development Prospects

8. Development Analysis of China Telemedicine Industry

  • 8.1. Overview of Telemedicine
    • 8.1.1. Concept
    • 8.1.2. Technical Characteristics
    • 8.1.3. Main Contents
  • 8.2. Development Situation of China Telemedicine Industry
  • 8.3. Core Technologies
    • 8.3.1. Multimedia Data Base
    • 8.3.2. Electronic Medical Record (EMR)
    • 8.3.3. Network Technique
    • 8.3.4. Medical Image Processing Technology
    • 8.3.5. Video Conferencing Technology
  • 8.4. Existing Problems
  • 8.5. Prospect Forecast of Telemedicine System

9. Comprehensive Analysis on Major Enterprises in China Mobile Health Industry

  • 9.1. Leading Enterprises of Mobile Healthcare App
    • 9.1.1. Spring Rain Online Doctors
    • 9.1.2. HaoDF
  • 9.2. China Mobile Medical Solution Suppliers
    • 9.2.1. BIOLIGHT
    • 9.2.2. Andon
    • 9.2.3. Life Care Networks
    • 9.2.4. KingYee
    • 9.2.5. CONTEC

10. Prospect Forecast and Investment Analysis of China Mobile Health Industry

  • 10.1. Prospect and Trend Prediction
  • 10.2. Investment Risks
  • 10.3. Investment Proposals
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