株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国におけるゴルフ産業の調査・投資展望

Research and Investment Prospect of China Golf Industry, 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 298316
出版日 ページ情報 英文 82 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
中国におけるゴルフ産業の調査・投資展望 Research and Investment Prospect of China Golf Industry, 2014-2018
出版日: 2014年03月13日 ページ情報: 英文 82 Pages
概要

現在、中国のゴルフ製品企業は主に広東省、浙江省、江蘇省および上海に集中しています。2013年における中国のゴルフ製品産出額は、2012年の58億人民元から10.34%増加し、64億人民元となりました。中国のコアゴルフ層人口は増加を続けており、2012年には前年比7.8%増加の38万6,000人となりました。コアゴルフ層はゴルフ人口全体の35%から42%を占めると見られ、中国の総ゴルフ人口は約92万人から110万人と推計されます。今後数年間の中国人の所得の増加、および国民の生活水準の向上によって、ゴルフ人口は約12%の成長率を維持し、ゴルフ製品産業の生産規模もさらに拡大する見込みです。

当レポートでは、中国のゴルフ産業について調査し、産業の概要、マクロ環境、輸出入動向、オペレーション、競合情勢、および発展動向などの分析を提供しており、主要企業のプロファイルを交え、概略以下の構成でお届けします。

第1章 ゴルフ産業の概要

  • ゴルフスポーツの概要
  • ゴルフ人口の統計
  • ゴルフブランド

第2章 世界のゴルフ産業の発展分析

  • 外国のゴルフ産業の発展概要
  • 中国におけるゴルフ産業の発展状況

第3章 ゴルフ産業のマクロ環境分析

  • 経済環境
  • 政策環境

第4章 中国のゴルフ産業の市況

  • 中国のゴルフ産業の需要と供給
  • 産業規模
  • 中国のゴルフ産業の構造分析
  • 中国のゴルフ産業の消費構造
  • 中国のゴルフ産業が直面する問題

第5章 ゴルフ産業のオペレーション分析

  • ゴルフ産業の発展形態
  • 中国のゴルフクラブのマーケティング戦略

第6章 中国のゴルフ産業の輸出入

  • ゴルフ用車両の輸出入
  • ゴルフクラブの輸出入
  • ゴルフボールの輸出入
  • その他のゴルフ道具製品の輸出入

第7章 ゴルフ産業の競合性・集中度

  • 中国のゴルフ産業の地域における集中率
  • 中国のゴルフツーリズムの国際的競争力
  • 中国と外国のゴルフクラブ間の競合
  • 中国のゴルフクラブ産業における内部競合

第8章 中国の主要ゴルフ企業の競合分析

  • Chung Shan Hot Spring Golf Club
  • Yalong Bay Golf Club
  • Sunshine Golf Club
  • Shanghai Silport Golf Club
  • Dalian Jinshi Golf Club

第9章 ゴルフ産業の発展予測

  • 中国のゴルフコース産業の外部投資分析(PEST)
  • 中国のゴルフ産業の発展予測
  • 中国のゴルフ産業の社会的発展動向

第10章 中国のゴルフ産業の投資戦略

  • 投資機会
  • 課題
  • 開発提案
目次

Research and Investment Prospect of China Golf Industry, 2014-2018 mainly conducts an analysis on Golf Industry in the following aspects: market scale, golf market supply and demand, regional competition and business performance of major golf clubs; meanwhile it makes predictions on golf industry, so as to let related enterprises know this industry better and offer decision-making references for investors.

Currently Chinese golf product enterprises are primarily concentrated in Guangdong, Zhejiang, Jiangsu and Shanghai. In 2013 the output value of golf products in China generated CNY 6.4 billion, increased by 10.34% compared with CNY 5.8 billion in 2012.

In 2012 the number of core golf population in China continued growing. Chinese core golf population totaled 386 thousand in 2012, a year-on-year growth of 7.8%. While it can be calculated that the core golf population approximately accounts for 35% to 42% of total golf population in China, thus it is estimated that China has total golf population of about 920 thousand to 1.1 million.

As the increasing of Chinese resident incomes and the rising of people's living standards in the next several years, the number of golf population will maintain the growth rate of about 12%, golf product industry' production scale also will be further expanded.

Table of Contents

1. Overview of Golf Industry

  • 1.1. Overview of Golf Sport
  • 1.2. Statistics on Golf Population
  • 1.3. Golf Brands

2. Development Analysis of Global Golf Industry

  • 2.1. Development Overview of Foreign Golf Industry
  • 2.2. Development Status of Golf Industry in China

3. Macro-Environment Analysis of Golf Industry

  • 3.1. Economic Environment
  • 3.2. Policy Environment

4. Market Status of China's Golf Industry

  • 4.1. Supply and Demand of China's Golf Industry
  • 4.2. Industry Scale
  • 4.3. Structural Analysis of China's Golf Industry
    • 4.3.1. Golf Course and Golf Manufacturing Industry
    • 4.3.2. Golf Real Estate Industry
    • 4.3.3. Golf Tournament Industry
    • 4.3.4. Golf Tourism Industry
    • 4.3.5. Other Industries
  • 4.4. Consumption Structure of China's Golf Industry
    • 4.4.1. Income Structure
    • 4.4.2. Age Structure
    • 4.4.3. Sex Structure
    • 4.4.4. Position Structure
    • 4.4.4. Industrial Structure
  • 4.5. Problems Faced by China's Golf Industry

5. Operation Analysis of Golf Industry

  • 5.1. Development Mode of Golf Industry
    • 5.1.1. Integrated Development Mode
    • 5.1.2. Golf + Conference
    • 5.1.3. Golf + Real Estate
    • 5.1.4. Small-Sized Golf Programs
  • 5.2. Marketing Strategies of China's Golf Clubs
    • 5.2.1. Golf Belongs to Minority of the Population
    • 5.2.2. Golf Development is on Rising Trend
    • 5.2.3. Golf Marketing Focuses on Sports Market
    • 5.2.4. Golf Marketing Method is on Low Level

6. Import and Export of China's Golf Industry

  • 6.1. Imports and Exports of Golf Vehicles (HS: 87031011)
  • 6.2. Imports and Exports of Golf Clubs(HS: 950631)
  • 6.3. Imports and Exports of Golf Balls(HS:950632)
  • 6.4. Imports and Exports of Other Golf Instrument Products(HS:950639)

7. Competitiveness and Concentration Ratio of Golf Industry

  • 7.1. Regional Concentration Ratio of China's Golf Industry
  • 7.2. International Competitiveness of China's Golf Tourism
  • 7.3. Competition between Chinese and Foreign Golf Clubs
    • 7.3.1. Classification of Competitors and Competition
    • 7.3.2. Competitive Ability
  • 7.4. Internal Competition among China's Golf Club Industry
    • 7.4.1. Intra-regional Industrial Competition
    • 7.4.2. Inter-regional Industrial Competition
    • 7.4.3. Competition among Different-Level Clubs, Public Golf Courses and Practice Courts

8. Competitiveness Analysis on China's Leading Golf Enterprises

  • 8.1. Chung Shan Hot Spring Golf Club
    • 8.1.1. Basic Status
    • 8.1.2. Competitive Edge
    • 8.1.3. Club Operation Situation
  • 8.2. Yalong Bay Golf Club
    • 8.2.1. Basic Status
    • 8.2.2. Competitive Edge
    • 8.2.3. Club Operation Situation
  • 8.3. Sunshine Golf Club
    • 8.3.1. Basic Status
    • 8.3.2. Competitive Edge
    • 8.3.3. Club Operation Situation
  • 8.4. Shanghai Silport Golf Club
    • 8.4.1. Basic Status
    • 8.4.2. Competitive Edge
    • 8.4.3. Club Operation Situation
  • 8.5. Dalian Jinshi Golf Club
    • 8.5.1. Basic Status
    • 8.5.2. Competitive Edge
    • 8.5.3. Club Operation Situation

9. Development Forecast of Golf Industry

  • 9.1. External Investment Analysis (PEST) of China's Golf Course Industry
    • 9.1.1. Political Environment
    • 9.1.2. Economic Environment
    • 9.1.3. Technical Environment
    • 9.1.4. Social Environment
  • 9.2. Development Forecast of China's Golf Industry, 2014-2018
  • 9.3. Social Development Trend of China's Golf Industry

10. Investment Strategies for China's Golf Industry, 2014-2018

  • 10.1. Investment Opportunities
  • 10.2. Challenges
  • 10.3. Development Proposals
Back to Top