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市場調査レポート

中国におけるAFC(自動料金収受システム)産業の分析および予測

Analysis and Forecast of China AFC (Automatic Fare Collection System) Industry, 2013-2017

発行 Huidian Research 商品コード 279232
出版日 ページ情報 英文 72 Pages
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中国におけるAFC(自動料金収受システム)産業の分析および予測 Analysis and Forecast of China AFC (Automatic Fare Collection System) Industry, 2013-2017
出版日: 2013年08月20日 ページ情報: 英文 72 Pages
概要

中国におけるAFC(自動料金収受システム)産業は非常に出遅れており、国内のAFCメーカーは主に上海および深川にて販売している一方で、北京においては同産業に足を踏み込んだばかりの段階にあります。国際的なAFCメーカーによって生産された製品に比べ、国産のAFC製品はシステム安定性および信頼性の面において依然としてギャップがあり、産業としては未熟な段階にあります。

当レポートでは、中国のAFC(自動料金収受システム)産業について調査分析し、開発環境、AFC装置市場、都市鉄道輸送および都市間高速鉄道におけるAFC市場、内外におけるAFCの研究の現状および開発動向、主要企業プロファイルを提供するほか、市場見通しを提示するなど、概略以下の構成でお届けいたします

第1章 AFC(自動料金収受システム)産業の概要

  • AFCの定義およびイントロダクション
  • 中国の都市鉄道輸送におけるAFCの開発方針
  • AFC開発の重要性

第2章 中国におけるAFC産業の開発環境

  • 中国の経済開発環境
  • 政策環境

第3章 中国におけるAFC装置の開発

  • 中国における鉄道輸送の開発現状
  • 中国のAFC産業にとっての好ましい環境
  • AFC産業に対する投資アクセスの障害
  • 既存の課題

第4章 中国におけるAFC装置市場

  • 需要と供給
  • 企業の競争
  • 影響する要因

第5章 中国の都市鉄道輸送におけるAFC市場

  • 都市鉄道輸送の建設
  • 主要都市における乗客の流れ
  • 中国における都市地下鉄開発計画

第6章 中国の都市間高速鉄道におけるAFC市場

  • 建設の概要
  • 建設開発

第7章 内外におけるAFCの研究の現状および開発動向

  • AFCのコア技術発展
  • 内外におけるAFC技術に関する研究の現状

第8章 中国におけるAFC装置のサプライヤー

  • GRG Banking
  • Thales Panda Transportation System Co., Ltd.
  • Shanghai Potevio Co., Ltd.
  • Shanghai Huahong Jitong Smart System Co., Ltd.
  • Modern Computer Manufacturer Co., Ltd.

第9章 中国におけるAFC産業の開発動向と提言

  • 開発動向
  • 市場規模予測
  • 開発への提言
目次

China's AFC industry starts very late; the domestic AFC manufacturers are mainly distributed in Shanghai and Shenzhen, such as Shanghai Potevio Co., Ltd., Shanghai Huaming Intelligent Terminal Equipment Co., Ltd., Shanghai Huahong Jitong Smart System Co., Ltd. and Shenzhen Modern Computer Manufacturer Co., Ltd. Whereas, Beijing just beginning to step its foot into the industry. Compared with the products produced by the original international AFC manufacturers, the domestic AFC products still have certain gap in terms of system stability and reliance etc. and stay in the immature stage.

With the rapid development of the rail transit construction, the demand volume for AFC is larger and larger; as the investment cost of importing equipment is large and with the issuance of State Council's requirement that 60% of the rail transit equipment should be localized, the domestic AFC companies will account for more market shares with promising prospects.

During the 12th-Five-Year period, about 18, 700 km of high-speed rail will be increased in China, which will need about 15,000 sets of ticket vending machines (TVMs) accounting by using 80 sets of TVMs per 100 km. In terms of the urban rail transit construction planning approved by the State Council, the total mileage of new increased domestic urban rail will exceed 2,500 km during the 12th-Five-Year period, which will need more than 20,000 sets of TVMs accounting by using 16 sets of TVMs per station and setting up one station per 2 km.

With the acceleration of subway and high-speed rail investment and construction in China, China's AFC equipment market also ushers in a new round of rapid growth during 2011 to 2020. By 2015, the operating mileage of China's rail transit will reach more than 3,000 km and will reach 6,000 km by 2020, which will need the investment amount of about CNY 3 trillion to CNY 4 trillion. In 2013, the market scale of AFC will reach CNY 4.2 billion and it will achieve CNY 6 billion by 2017, among which, the urban rail transit AFC application will be CNY 3.5 billion and the high-speed rail field will be CNY 2.5 billion. The market prospect is broad.

Table of Contents

1. Overview of AFC Industry

  • 1.1. Definition and Introduction of AFC
    • 1.1.1. Definition
    • 1.1.2. Equipment Composition
    • 1.1.3. AFC Hierarchy
  • 1.2. AFC Development Course in China's Urban Rail Transit
    • 1.2.1. Initial Stage
    • 1.2.2. Adjustment Stage
    • 1.2.3. Scale Application Stage
  • 1.3. Importance of Developing AFC

2. Development Environment of China's AFC Industry

  • 2.1. China's Economic Development Environment
    • 2.1.1. Macroeconomics
    • 2.1.2. GDP
    • 2.1.3. Fixed Asset Investment
    • 2.1.4. Total Amount and Growth Rate of Imports and Exports
  • 2.2. Policy Environment

3. China's AFC Equipment Development

  • 3.1. Development Status Quo of China's Rail Transit
  • 3.2. Favorable Environment of China's AFC Industry
  • 3.3. Access Barriers of Investment in AFC Industry
    • 3.3.1. Technical barriers
    • 3.3.2. Industrial Experience Barriers
    • 3.3.3. Talent Barriers
    • 3.3.4. Capital Barriers
  • 3.4. Existing Problems

4. China's AFC Equipment Market

  • 4.1. Supply and Demand
  • 4.2. Enterprise Competition
  • 4.3. Affecting Factors
    • 4.3.1. Favorable Factors
    • 4.3.2. Unfavorable Factors

5. AFC Market in China's Urban Rail Transit

  • 5.1. Construction of Urban Rail Transit
  • 5.2. Passenger Flow in Major Cities
  • 5.3. China's Urban Subway Development Planning

6. AFC Market in China's Intercity High-Speed Rail

  • 6.1. Construction Overview
  • 6.2. Construction Development

7. Research Status Quo and Development Trends of AFC at Home and Abroad

  • 7.1. Core Technical Development of AFC
  • 7.2. Research Status Quo of AFC Technology at Home and Abroad
    • 7.2.1. Research Status Quo Abroad
    • 7.2.2. Research Status Quo at Home

8. China's Suppliers of AFC Equipment

  • 8.1. GRG Banking
    • 8.1.1. Company Profile
    • 8.1.2. Operating State
    • 8.1.3. Competitiveness
  • 8.2. Thales Panda Transportation System Co., Ltd.
    • 8.2.1. Company Profile
    • 8.2.2. Operating State
    • 8.2.3. Competitiveness
  • 8.3. Shanghai Potevio Co., Ltd.
    • 8.3.1. Company Profile
    • 8.3.2. Operating State
    • 8.3.3. Competitiveness
  • 8.4. Shanghai Huahong Jitong Smart System Co., Ltd.
    • 8.4.1. Company Profile
    • 8.4.2. Operating State
    • 8.4.3. Competitiveness
  • 8.5. Modern Computer Manufacturer Co., Ltd.
    • 8.5.1. Company Profile
    • 8.5.2. Operating State
    • 8.5.3. AFC Development

9. Development Trends and Suggestions on China's AFC Industry

9.1. Development Trends

    • 9.1.1. Standardization
    • 9.1.2. Localization
    • 9.1.3. Intellectualization
  • 9.2. Market Scale Forecast
  • 9.3. Development Suggestions
    • 9.3.1. Equipment Localization
    • 9.3.2. Technology Standardization
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