市場調査レポート

中国のエアフィルター産業の分析

Research on China's Air Filter Industry, 2013-2017

発行 Huidian Research 商品コード 264666
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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中国のエアフィルター産業の分析 Research on China's Air Filter Industry, 2013-2017
出版日: 2013年03月15日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

環境保護産業の急成長と大気汚染抑制策の強化に伴い、中国のエアフィルター産業は急速に成長し、近年では年間16%もの成長率を達成しています。2012年の市場規模は約60億人民元に達しました。生活環境の改善要求の増大に伴い、空気清浄機は家庭向け・業務向けとも巨大な市場を生み出しています。

当レポートでは、中国におけるエアフィルター市場について分析し、製品・市場の概要や、内外市場の構造・傾向、全体的な市場動向(今後5年間の予測値)、技術開発状況、競争環境、対外貿易動向、関連産業の動向、主要企業のプロファイル(企業・製品概要、発展戦略)、今後の市場機会と課題などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 エアフィルター製品の概要

  • 定義・性質・用途の特徴
  • 発展の歴史

第2章 海外のエアフィルター市場

  • 概要
  • 国際市場での需要
  • 国際市場の発展予測

第3章 中国のエアフィルター産業の環境

  • 中国の経済発展環境
    • 経済発展の状況
    • GDP
    • 固定資本投資
    • 総輸出額・輸入額とその増加率
  • 産業関連の政策・標準規格・法規制
    • 関連政策
    • 関連規格
  • 技術的状況

第4章 中国のエアフィルター市場の発展

  • 現状
    • 全体的な市場規模
    • 生産地域の分布
    • 売上高/生産額の比率
    • 既存の問題
  • 市場需要の分析と予測
    • 需要の特徴
    • 主要市場の分布
  • 産業発展への影響要因
  • 価格分析
    • 価格分析
    • 価格への影響要因

第5章 エアフィルター産業の競争

  • 市場集中度
  • 市場参入・退出状況
  • SWOT分析
  • 代替的製品
    • 高性能微粒子除去(HEPA):通常のエアフィルター・システムの代替品
    • メンブレン(膜)濾過によるグラスファイバー濾過の代替

第6章 中国のエアフィルター産業の輸出入

  • 輸入
    • 家庭用フィルター・空気清浄機部品の輸入データと相手国
    • 非家庭用フィルター・空気清浄機部品の輸入データと相手国
  • 輸出
    • 家庭用フィルター・空気清浄機部品の輸出データと相手国
    • 非家庭用フィルター・空気清浄機部品の輸出データと相手国

第7章 エアフィルターの上流工程産業:グラスファイバー産業

  • 発展の現状と特徴
    • 経営状況(2011年)
    • 経営状況(2012年1〜10月)
    • 業界の経営状況の特徴
  • 業界の技術レベル
  • 発展の傾向
    • 政府の助成金政策が、業界の急成長を促進し続ける
    • 二酸化炭素抑制・環境保護が、業界発展の中心的な考え方となる
    • 業界は相対的に高い集中度を維持する
  • 技術開発の動向
    • タンク炉の伸線技術の更なる改善
    • 化合物浸透・コーティング加工技術の改善

第8章 エアフィルターの下流工程分野

  • 住宅市場
  • オフィスビルでの活用
  • 屋内用エアフィルター
  • 生産プラント
  • 病院

第9章 主要企業

  • American Air Filter (Shenzhen) Co., Ltd.
  • Yantair Co., Ltd.
  • COOCA Environmental Techniques (Suzhou) Co., Ltd.
  • Suzhou Huatai Air Filter Co., Ltd.
  • Tianjin Binhai Air Clean Facilities Co., Ltd.
  • Dongguan Hongyuan Clean Facilities Co., Ltd.

第10章 エアフィルター産業の発展予測

  • 発展y速
  • 技術開発の方向性
  • 産業発展の方向性

第11章 中国のエアフィルター産業への投資

  • 投資機会
    • 投資への注目
    • 大気汚染抑制が緊急課題となるのに伴い、空気濾過産業の投資機会が拡大している
  • 投資リスク
    • 市場競争リスク
    • 政策リスク
    • 技術リスク
  • 業界側の対応戦略
    • 政府投資の機会の獲得
    • 競争戦略提携の導入
    • 企業側の対応戦略
目次

The scale of overall global filter market is about USD 70 billion, of which, the scale of air filter market is about USD 10.3 billion. Most of the air filters are used in large-scale industrial applications, including the applications in air-conditions and air filters in hospitals. The second largest application filed is in commercial and scientific research aspect.

Benefit from the rapid development of China's environmental protection industry and the strengthen of air pollution abatement strength, China's air filter industry has developed rapidly at the average growth rate of 16% in recent years; in 2012, the market scale reached nearly CNY 6 billion; and with the increasing requirements on people's living environment, air purification facilities will have huge markets in the civilian market and commercial real estate fields.

In the current air filter market, the products that take fine glass fiber as the filter medium still occupy the dominant position; but the membrane manufacturers also develop towards the air filtration field, they can provide efficient membrane filters and also improve the filtering performance under the low airflow resistance. In the fields of high efficiency air filter and dust collection application, membrane filters will replace the fine glass fiber filters soon.

Table of Contents

1. Overview of China's Air Filter Products

  • 1.1. Definition, Property and Application Characteristics
    • 1.1.1. Definition
    • 1.1.2. Classification
    • 1.1.3. Application Characteristics
  • 1.2. Development History

2. Overseas Air Filter Markets

  • 2.1. Overview
  • 2.2. Demands in International Market
  • 2.3. Development Forecast of International Market

3. Environment of China's Air Filter Industry

  • 3.1. China's Economic Development Environment
    • 3.1.1. Economic Development Status
    • 3.1.2. GDP
    • 3.1.3. Investment in the Fixed Assets
    • 3.1.4. Total Export-Import Volume and the Growth Rate
  • 3.2. Industry Related Policies, Standards, Laws and Regulations
    • 3.2.1. Related Policies
    • 3.2.2. Related Standards
  • 3.3. Technical Status

4. Development of China's Air Filter Market

  • 4.1. Status Quo
    • 4.1.1. Overall Market Scale
    • 4.1.2. Distribution of Production Areas
    • 4.1.3. Sales-output Ratio
    • 4.1.4. Existing Problems
  • 4.2. Analysis and Forecast of Market Demand
    • 4.2.1. Demand Characteristics
    • 4.2.2. Main Areal Distribution
  • 4.3. Factors Affecting the Industry Development
  • 4.4. Price Analysis
    • 4.4.1. Price Analysis
    • 4.4.2. Factors Affecting the Price

5. Competitions of China's Air Filter Industry

  • 5.1. Market Concentration Ratio
  • 5.2. Enter and Exit Situation
  • 5.3. SWOT
  • 5.4. Substitutes
    • 5.4.1. HEPA (High efficiency particulate air Filter) Substitutes for Ordinary Air Filter System
    • 5.4.2. Membrane Filtration Substitutes for Glass Fiber Filtration

6. Import and Export of China's Air Filter Industry

  • 6.1. Import
    • 6.1.1. Import Data and Source of Import of Household Filter and Purification Device Parts
    • 6.1.2. Import Data and Source of Import of Other Non-household Filter and Purification Devices
  • 6.2. Export
    • 6.2.1. Export Data and Destination of Export of Household Filter and Purification Device Parts
    • 6.2.2. Export Data and Destination of Export of Other Non-household Filter and Purification Devices

7. Upstream Industry of China's Air Filter Industry - Glass Fiber Industry

  • 7.1. Development Status and Characteristics
    • 7.1.1. Economic Operation in 2011
    • 7.1.2. Economic Operation, Jan-Oct, 2012
    • 7.1.3. Main Characteristics of Industry Economic Operation
  • 7.2. Industry Technical Level
  • 7.3. Development Trend
    • 7.3.1. National Incentive Policies Will Continue to Promote the Industry Rapid Development
    • 7.3.2. Low Carbon and Environmental Protection Will Become the Dominant Idea for Industry Development
    • 7.3.3. The Industry Will Maintain Relatively High Concentration Ratio
  • 7.4. Technological Development Trend
    • 7.4.1. Further Improve and Promote Tank Furnace Wiredrawing Technology
    • 7.4.2. Improve Impregnating Compound and Coatings Processing Technology

8. Downstream Application Fields of China's Air Filter Industry

  • 8.1. Housing Market
  • 8.2. Application in Office Buildings
  • 8.3. Indoor Air Filter
  • 8.4. Production Plants
  • 8.5. Hospitals

9. Key Enterprises in China's Air Filter Industry

  • 9.1. American Air Filter (Shenzhen) Co., Ltd.
    • 9.1.1. Company Profile
    • 9.1.2. Business Performance
    • 9.1.3. Development Strategy
  • 9.2. Yantair Co., Ltd.
    • 9.2.1. Company Profile
    • 9.2.2. Business Performance
    • 9.2.3. Development Strategy
  • 9.3. COOCA Environmental Techniques (Suzhou) Co., Ltd.
    • 9.3.1. Company Profile
    • 9.3.2. Business Performance
    • 9.3.3. Development Strategy
  • 9.4. Suzhou Huatai Air Filter Co., Ltd.
    • 9.4.1. Company Profile
    • 9.4.2. Business Performance
    • 9.4.3. Development Strategy
  • 9.5. Tianjin Binhai Air Clean Facilities Co., Ltd.
    • 9.5.1. Company Profile
    • 9.5.2. Products and R&D
    • 9.5.3. Business Performance
    • 9.5.4. Development Strategy
  • 9.6. Dongguan Hongyuan Clean Facilities Co., Ltd.
    • 9.6.1. Company Profile
    • 9.6.2. Business Performance
    • 9.6.3. Development Strategy

10. Development Forecast of China's Air Filter Industry

  • 10.1. Development Forecast
  • 10.2. Technological Development Direction
  • 10.3. Industry Development Direction

11. Investment of China's Air Filter Industry

  • 11.1. Investment Opportunity
    • 11.1.1. Investment Attraction
    • 11.1.2. Air Pollution Abatement Becomes an Urgent Issue, and the Investment Opportunity of Air Filtration Industry Has Appeared
  • 11.2. Investment Risk
    • 11.2.1. Market Competitive Risk
    • 11.2.2. Policy Risk
    • 11.2.3. Technical Risk
  • 11.3. Industry Coping Strategy
    • 11.3.1. Grasp the Opportunity of National Investment
    • 11.3.2. Implementation of Competitive Strategic Alliances
    • 11.3.3. Enterprise Coping Strategy
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