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市場調査レポート

中国のFISHプローブ産業の分析

Research on China's FISH Probe (Fluorescent in Situ Hybridization Probe) Industry, 2013-2017

発行 Huidian Research 商品コード 264660
出版日 ページ情報 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のFISHプローブ産業の分析 Research on China's FISH Probe (Fluorescent in Situ Hybridization Probe) Industry, 2013-2017
出版日: 2013年03月05日 ページ情報: 英文 63 Pages
概要

中国国内のFISHプローブ産業は、2012年現在で2000〜3000万人民元の規模に達しています。生活条件・医療環境の向上と共にFISHプローブ産業も成長し、2013年には3200万人民元、2017年には5600万人民元にまで成長すると予測されています。

当レポートでは、中国における蛍光 in situ ハイブリダイゼーション(FISH)プローブ産業について分析し、製品の特徴や国内外の産業環境、全体的な市場・産業動向(今後5年間分)、主要企業のプロファイル(企業・製品概要、主要顧客、経営状況など)、今後の課題と発展の方向性などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 FISHプローブ製品の概要

  • 製品の概要
    • イントロダクション
    • 分類
    • 利点
  • FISH技術と他の技術の類似点・相違点
  • 活用領域

第2章 FISHプローブ産業の発展環境

  • 経済環境
    • マクロ経済の発展
    • 所得増大
    • 固定資産投資
    • 為替レート変動
  • 政策環境
  • 社会環境
    • 人口規模
    • 年齢構造
    • 性別構造

第3章 世界のFISHプローブ産業の発展

第4章 中国のFISHプローブ産業の現状

  • 現状
  • 競争構造
  • 発展サイクル

第5章 FISHプローブ産業の経済運用

  • 生産額・販売額
  • 市場規模
  • 収益性
  • 経営・開発能力
  • 債務返済能力

第6章 FISHプローブの市場需要・供給:分析と予測

  • 供給分析・予測
  • 製品の用途
    • 出生前・中絶診断での活用
    • 乳がんでの活用
    • 膀胱がんでの活用
    • 子宮頚部がんでの活用
    • 肺がんでの活用
    • 血液疾患での活用
    • 他の腫瘍での活用
  • 需要分析・予測

第7章 FISHプローブ産業の技術開発

  • 技術開発の歴史
    • FISH技術の検出地点数と検出目標の変化
    • 質的分析の段階
    • 検出分野の発展
  • FISH技術の既存の問題

第8章 FISHプローブ産業の主要企業

  • Abbott
  • LBP Pharmaceutical Science and Technology Co., Ltd.
  • BioChina Group
  • Beijing Zhongsheng Damaidi Molecular Diagnosis Technology Co., Ltd. (A Subsidiary of BioSino Bio-technology and Science Inc.)
  • Zhejiang Orient Gene Biotech Co., Ltd.

第9章 FISHプローブ産業の課題と機会

  • 課題
    • 政策上の課題
    • 市場の課題
    • 技術的課題
    • 経営上の課題
  • 発展の機会

第10章 FISHプローブ産業の発展・戦略の分析

  • 発展の傾向
  • 発展の方向性
  • 戦略
    • マーケティング戦略
    • 科学研究戦略
    • 経営戦略

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目次

According to Huidian's market research, the output value of China's FISH probe market in 2012 was about CNY 20 million to CNY 30 million; with the improvement of people's living standard and medical conditions in the future, FISH probe products will be more and more used in medical diagnosis.

The main brands of China's FISH probe industry are GP, Abbott, LBP, Zhongsheng Damaidi, BioChina and Zhejiang Orient Gene. In 2012, the FISH probes of GP and Abbott occupied the monopoly position in domestic market, and the market share was about 51% and 32 % respectively, and the market share of LBP was about 13%.

At present, the annual sales of China's clinical diagnostic reagent market has developed to CNY 3 billion to CNY 4 billion, of which, clinical biochemistry accounted for 30%, the immune products accounted for 25%, and the blood products and urine analysis products ranged from 8% to 10% and 3% to 5% respectively, the microbial products accounted for 2% to 3%. According to the estimate of experts, the annual growth rate of domestic clinical diagnostic market will reach 15% to 20% in the next five years.

Huidian Research predicts that the growth rate of FISH probe market will be not lower than 15% in the future. Therefore, it is estimated that the output value in this market will be about CNY 32 million in 2013, and this number will reach CNY 56 million by 2017.

Table of Contents

1. Overview of China's FISH Probe Products

  • 1.1. Product Overview
    • 1.1.1. Introduction
    • 1.1.2. Classification
    • 1.1.3. Advantages
  • 1.2. FISH Technology and Similarities and Differences Compares With Other Technologies
  • 1.3. Application Areas

2. Development Environment of China's FISH Probe Industry

  • 2.1. Economic Environment
  • 2.2. Policy Environment
  • 2.3. Social Environment
    • 2.3.1. Population Size
    • 2.3.2. Age Structure
    • 2.3.3. Sex Structure

3. Development of Global FISH Probe Industry

4. Status Quo of China's FISH Probe Industry

  • 4.1. Status Quo
  • 4.2. Competitive Structure
  • 4.3. Development Cycle

5. Economic Operation of China's FISH Probe Industry, 2009-June, 2012

  • 5.1. Production and Sales
  • 5.2. Scale
  • 5.3. Profitability
  • 5.4. Operation and Development Ability
  • 5.5. Debt Paying Ability

6. Analysis and Forecast of Market Demand and Supply in China's FISH Probe Industry

  • 6.1. Supply Analysis and Forecast
  • 6.2. Product Applications
    • 6.2.1. Application in Antenatal and Abortion Diagnosis
    • 6.2.2. Application in Breast Cancer
    • 6.2.3. Application in Bladder Cancer
    • 6.2.4. Application in Cervical Cancer
    • 6.2.5. Application in Lung Cancer
    • 6.2.6. Application in Blood Disease
    • 6.2.7. Application in Other Tumors
  • 6.3. Demand Analysis and Forecast

7. Technology Development of China's FISH Probe Industry

  • 7.1. Technology Development History
    • 7.1.1. Development of FISH Technical Detection Locus Number and Detection Target
    • 7.1.2. Quantitative Analysis Phase
    • 7.1.3. Development of Detection Field
  • 7.2. Existing Problems of FISH Technology

8. Key Enterprises in China's FISH Probe Industry

  • 8.1. Abbott
    • 8.1.1. Company Profile
    • 8.1.2. Products Introduction
    • 8.1.3. Main Clients
    • 8.1.4. State of Operation
  • 8.2. Beijing GP Medical Technology Co., Ltd.
    • 8.2.1. Company Profile
    • 8.2.2. Main Products
    • 8.2.3. State of Operation
  • 8.3. LBP Pharmaceutical Science and Technology Co., Ltd.
    • 8.3.1. Company Profile
    • 8.3.2. Main Clients
    • 8.3.3. Scientific Research Strength
    • 8.3.4. Production Capacity
    • 8.3.5. State of Operation
  • 8.4. BioChain Group
    • 8.4.1. Company Profile
    • 8.4.2. Main Clents
    • 8.4.3. Operation of State
  • 8.5. Beijing Zhongsheng Damaidi Molecular Diagnosis Technology Co., Ltd. (A Subsidiary of BioSino Bio-technology and Science Inc.
    • 8.5.1. Company Profile
    • 8.5.2. Main Clients
    • 8.5.3. Operation of State
  • 8.6. Zhejiang Orient Gene Biotech Co., Ltd.
    • 8.6.1. Company Profile
    • 8.6.2. Introduction of Main Products
    • 8.6.3. State of Operation

9. Challenges and Opportunities of China's FISH Probe Industry

  • 9.1. Challenges
    • 9.1.1. Policy Challenge
    • 9.1.2. Market Challenge
    • 9.1.3. Technology Challenge
    • 9.1.4. Management Challenge
  • 9.2. Development Opportunity

10. Development and Strategy Analysis of China's FISH Probe Industry

  • 10.1. Development Trend
  • 10.2. Development Direction
  • 10.3. Strategy
    • 10.3.1. Marketing Strategy
    • 10.3.2. Scientific Research Strategy
    • 10.3.3. Operating Strategy
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