株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

中国におけるトマト製品産業の調査と発展予測

Research and Development Forecast of China's Tomato Products Industry, 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 260645
出版日 ページ情報 英文 56 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
中国におけるトマト製品産業の調査と発展予測 Research and Development Forecast of China's Tomato Products Industry, 2014-2018
出版日: 2014年02月27日 ページ情報: 英文 56 Pages
概要

中国のトマト製品産業は出遅れていたものの、急速に成長しています。中国ではトマトの国内消費量が限られているため、ほとんどのトマト製品は輸出用で、中国は世界最大のトマトソース輸出国となっています。2013年における中国のトマト製品の産出量はおよそ127万トンでしたが、そのうち国内消費量はわずか25万5000トンで、ほとんどが輸出向けとなっています。

中国は世界最大の生産国でありながら、トマト加工製品の面では他の先進諸国に後れをとっておりましたが、最近では研究開発が進み、栽培技術や生産技術が向上したことから、そのギャップは狭まりつつあります。

当レポートでは、中国のトマト製品産業について調査分析を行い、市場概要、輸出入の状況、競合状況、主要企業などについて考察してまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

第1章 中国のトマト製品産業の発展環境

  • 市場の特徴
  • 経済環境
  • 制作環境

第2章 中国のトマト製品環境

  • 経済発展環境
  • 政策環境

第3章 中国のトマト製品産業の技術発展

  • 現在の技術発展のレベル
  • 中国と海外諸国の技術の差とその理由
  • 中国の技術向上戦略

第4章 トマト生産産業の経済

  • 生産と売上
  • 産業規模
  • 収益性

第5章 中国のトマト製品産業の輸出入

  • 特徴
  • 輸入
  • 輸出

第6章 投資に関する競合状況の影響

  • ファイブフォース分析
  • 競合状況
  • 競合動向の見通し

第7章 中国のトマト製品産業の主要企業

  • Thai Sun & Richharvest Group of Companies
  • Heinz
  • COFCO TUNHE
  • CHALKIS
  • Hanhao Group
  • Xinjiang Tianye (Group) Co., Ltd.

第8章 産業の発展の見通し

  • 今後の発展
  • 生産集中度の動向
  • 第12次5ヵ年計画と見通し

第9章 トマト生産産業の投資予測

  • 投資機会
  • 投資リスク
  • 投資に関する提案

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Research and Development Forecast of China's Tomato Products Industry, 2014-2018 conducts in-depth market research on the tomato product market in the following aspects: market scale, supply and demand, market competitions, business performance of key enterprises and industrial forecast. This report provides the enterprises with decision-making references.

China's tomato product industry started late but the growth is rapid. Due to limited domestic consumption volume, most of products are available for export, so China has become the world's largest exporter of tomato sauce. In 2013, the output of tomato products in China was about 1.27 million tons, of which domestic consumption volume was only 255 thousand tons, and most of products are available for export.

Currently the tomato production bases in China are concentrated in Xinjiang and Inner Mongolia provinces. Xinjiang accounts for more than two thirds of total output across the country, and less than one third in Inner Mongolia. China has advantages in geography and cost as for tomato product production, but China mainly produces primary tomato products.

There are many varieties of tomato products in China, but tomato sauce output has the largest volume, approximately accounting for 90% of tomato products. There are about 166 tomato manufacturers in China, but the market concentration ratio is high. COFCO TUNHE and CHALKIS steadily occupy the leading position in industry by relying on its large-scale production and owning tomato planting bases. At present, the processing capacity of tomato sauce is more than 2 million tons in China. The processing capacity is excessive and the low profit in this industry has not been changed fundamentally yet.

Table of Contents

1. Development Environment of China's Tomato Products Industry

  • 1.1. Market Features
  • 1.2. Industry Characteristics
  • 1.3. Industry Chain

2. China's Tomato Product Environment

  • 2.1. China's Economic Development Environment
  • 2.2. Policy Environment

3. Technological Development of China's Tomato Products Industry

  • 3.1. Current Technological Development Situation
  • 3.2. Technological Gap between China and Foreign Countries and the Main Reasons
  • 3.3. Strategies for Improving China's Technology

4. Economic Operation of Tomato Products Industry

  • 4.1. Production and Sales
  • 4.2. Industry Scale
  • 4.3. Profitability

5. Import and Export of China's Tomato Products Industry

  • 5.1. Features
  • 5.2. Import
  • 5.3. Export

6. Influence of Competitive Landscape on Investment

  • 6.1. Porter's Five Forces
  • 6.2. Competitive Landscape
  • 6.3. Forecast of Competitive Trend

7. Key Enterprises in China's Tomato Products Industry

  • 7.1. Thai Sun & Richharvest Group of Companies
    • 7.1.1. Company Profile
    • 7.1.2. Business Performance
    • 7.1.3. Competitiveness
    • 7.1.4. Development Strategies
  • 7.2. Heinz
    • 7.2.1. Company Profile
    • 7.2.2. Business Performance
    • 7.2.3. Competitiveness
    • 7.2.4. Development Strategies
  • 7.3. COFCO TUNHE
    • 7.3.1. Company Profile
    • 7.3.2. Business Performance
    • 7.3.3. Competitiveness
    • 7.3.4. Development Strategies
  • 7.4. CHALKIS
    • 7.4.1. Company Profile
    • 7.4.2. Business Performance
    • 7.4.3. Competitiveness
    • 7.4.4. Development Strategies
  • 7.5. Hanhao Group
    • 7.5.1. Company Profile
    • 7.5.2. Business Performance
    • 7.5.3. Competitiveness
    • 7.5.4. Development Strategies
  • 7.6. Xinjiang Tianye (Group) Co., Ltd.
    • 7.6.1. Company Profile
    • 7.6.2. Business Performance
    • 7.6.3. Competitiveness
    • 7.6.4. Development Strategies

8. Forecast of Industry Development, 2014-2018

  • 8.1. Future Development
  • 8.2. Development Trend of Concentration Ratio
  • 8.3. Overall Industry "Twelfth Five-Year" Plan and the Forecast

9. Investment of Tomato Products Industry, 2014-2018

  • 9.1. Investment Opportunity
    • 9.1.1. Macro-economic Investment Opportunity
    • 9.1.2. Market Investment Opportunity
  • 9.2. Investment Risk
    • 9.2.1. Market Risk
    • 9.2.2. Cost Risk
    • 9.2.3. Trade Risk
    • 9.2.4. Policy Risk
  • 9.3. Suggestions for Investment
    • 9.3.1. Grasp the Opportunity of State Investment
    • 9.3.2. The Implementation of Competitive Strategic Alliance
Back to Top