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市場調査レポート

中国の自動車用シート市場の分析

Research on China Automotive Seating Market, 2014-2018

発行 Huidian Research 商品コード 254669
出版日 ページ情報 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国の自動車用シート市場の分析 Research on China Automotive Seating Market, 2014-2018
出版日: 2014年03月13日 ページ情報: 英文 98 Pages
概要

自動車の基本的部品として、自動車用シート市場の生産能力は完成車の生産状況と密接な関係にあります。近年、中国国内での自動車生産・販売台数の持続的拡大に合わせて、自動車用シート市場もまた拡大しています。中国の自動車用シート産業の収益額は、2011年には388億人民元、2012年には420億人民元、2013年には500億人民元に達しています。ここまでのシート市場の成長は、自動車産業の発展と軌を一にしていますが、国内需要を全て満たすほどの規模までには成長していません。ただし、中国の自動車用シート産業の成長率は、世界全体よりも大幅に高くなっています。

当レポートでは、中国における自動車用シートの市場について分析し、中国国内/国外の市場環境や、全体的な市場・産業構造、関連産業との関係性、現在までの生産・消費・貿易・価格動向、主要企業のプロファイル(企業概要・事業実績・競争力・発展戦略)、投資機会・リスク、今後の産業発展の見通しなどを推計・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 中国の自動車用シート産業の発展環境

  • 自動車用シートの定義と種類
    • 産業のプロファイル
    • 種類
  • 産業の特徴
    • 業界独自の運用モデル
    • 循環的・地域的・季節的な特徴

第2章 自動車用シート産業の環境分析

  • 経済環境
  • 政策環境
    • 政府のマクロ管理政策
    • 自動車用シート産業の関連技術規格

第3章 技術開発

  • 現在の技術開発状況
  • 内外の技術格差とその主な要因
  • 技術改良のための戦略

第4章 世界の自動車用シート市場

  • 世界市場の状況
  • 自動車用シート・ベンダーのランキング(市場収益順)
  • 世界各国でのシートメーカーと自動車メーカーの協力関係

第5章 市場の発展

  • 市場の現状
    • 産業の現状
    • 市場のキャパシティ
  • 市場の需給状況
    • 供給
    • 需要
  • 利益動向
  • 産業発展への影響要因
    • プラス要因
    • マイナス要因

第6章 輸出入の分析

  • 輸入分析
    • 自動車輸入額の緩やかな成長:目下の業績は明るい
    • 完成車の輸入台数:以前よりもシェアが拡大している
    • 完成車の輸入相手国
  • 輸出分析
    • 自動車輸出額の増加率の低下:
    • 完成車の輸出台数が微減:長距離バスの低下率は極めて大きい
    • 完成品の輸出相手国

第7章 競争パターンの分析

  • 競争パターンと「市場化」(Marketization)の程度
  • 産業集中度
    • 自動車用シート組立部門
    • 機能部品およびその他の部品
  • 今後の競争の予測

第8章 自動車用シートの主要メーカー

  • FAURECIA
    • 企業プロファイル
    • 事業実績
    • 競争力の分析
    • 開発戦略の分析
  • Toyota Boshoku (China) Co. Ltd.
  • Hubei Aviation Precision Machinery Technology Co., Ltd.
  • Zhejiang Longsheng Auto Parts Co., Ltd.
  • Jiangsu Lile Automobile Components Co., Ltd.

第9章 ケーススタディ:LearおよびJohnson Controls (JC) の中国での発展状況

  • Lear
    • 企業プロファイル
    • 近年の中国での発展状況
    • 競争力の分析
    • 開発戦略の分析
  • Johnson Controls

第10章 今後の発展動向

  • 産業発展の動向
    • シートメーカーと完成車メーカーとの密接なつながり:同時開発が新たな協力方法として浮上
    • 開発傾向:プラットフォーム化とモジュール化
    • 産業集中度の更なる改善
    • 自社ブランド完成車メーカーによる、国内系シートメーカーの発展の促進
    • 秀逸な準大手シート部品サプライヤーの、巨大な開発機会
  • 自動車用シート企業の発展の方向性
  • 部門別の市場予測
    • 乗用車
    • 商用車
  • 自動車用シート市場の将来予測(今後5年間分)

第11章 投資リスクおよび自動車用シート産業への提言

  • 投資リスク
    • 外部的リスク
    • 内部的リスク
  • 投資機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 投資に関する提言

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目次

Market Development of China Automotive Seating Industry

As the essential part of car, vehicle seating market capacity has a significant linear relationship with the vehicle production. In recent years, with the continued growth of China auto output, the vehicle seating market is expanding.

According to China Association of Automobile Manufacturers, China automotive seating market scale was about CNY38.8 billion in 2011. China automobile sales volume continues to increase, which also drives the sales volume of vehicle seating and expands vehicle seating market scale. In 2012 the sales volume in global market has exceeded USD 65 billion, while considering the recent years of changes in China's automotive seating market, Huidian Research estimates that the sales scale was less than CNY 42 billion in 2012 and the number was about CNY 50 billion in 2013 in accordance with auto market development, which is far from matching with current scale of domestic auto industry. However in the aspect of growth rate, the growth of China's automotive seating industry far exceeds global market level.

Fig. 14: Market Situation of China's Automobile and
Automotive Seating, 2010-2013

Source: Data in 2010 and 2011 from
China Association of Automobile Manufacturers;
Data in 2012 and 2013 are Estimated by Huidian Research

Key Automotive Seating Enterprises in China

The sales revenue of FAURECIA in China totaled EUR 1.8 billion in 2013, accounting of nearly one tenth of its global businesses. Product sales amount jumped to EUR 1.39 billion in China and growth rate reached up to 27.7%.

FAURECIA sets goals to generate EUR 3.3 billion of sales revenue in China by 2016 and global sales revenues will be EUR 22 billion, representing that about 15 % of global sales revenues are generated in China. FAURECIA are centralizing the resources to further expand Chinese market scale, and its overall plan is to build more factories in China from 35 to 55 ones by 2016.

Fig. 31: FAURECIA Sales Revenue in China, 2009-2013

Source: FAURECIA News Center

Table of Contents

1. Development Environment of China's Automotive Seating Industry

  • 1.1. Definition and Types of Automotive Seating
    • 1.1.1. Industry Profile
    • 1.1.2. Types
  • 1.2. Industry Characteristics
    • 1.2.1. Specific Operation Model of the Industry
    • 1.2.2. Cyclical, Regional and Seasonal Characteristics

2. Environment Analysis of Automotive Seating Industry

  • 2.1. Economic Environment
  • 2.2. Policy Environment
    • 2.2.1. State Macro Control Policy
    • 2.2.2. Relevant Standards of Automotive Seating Industry

3. Technological Development of China's Automotive Seating Industry

  • 3.1. Current Technological Development Situation in China
  • 3.2. Technological Gap between China and Foreign Countries and the Main Reasons
  • 3.3. Strategies for Improving China's Technology

4. Global Automotive Seating Market

  • 4.1. Global Market Situation
  • 4.2. Ranking of Global Automotive Seating Manufacturers by Revenue
  • 4.3. Supporting Relation between Automotive Seating Manufacturers and Automobile Makers Worldwide

5. Market Development of China Automotive Seating Industry

  • 5.1. Market Status Quo
    • 5.1.1. Industry Status Quo
    • 5.1.2. Market Capacity
  • 5.2. Market Supply and Demand Situation
    • 5.2.1. Supply
    • 5.2.2. Demand
  • 5.3. Profit Trend
  • 5.4. Influencing Factors of Industry Development
    • 5.4.1. Favorable Factors
    • 5.4.2. Adverse Factors

6. Import and Export Analysis

  • 6.1. Import Analysis
    • 6.1.1. Import of Automotive Products Grows Slightly; Good Market Performance in the Fourth Quarter
    • 6.1.2. Millions of Imported Finished Vehicles; Major Import Sources Account for a Higher Proportion as Before
    • 6.1.3. Finished Automobile Import Sources
  • 6.2. Export Analysis
    • 6.2.1. Growth of Automobile Export Amount Slows; Finished Automobile Export is not Good as Last Year
    • 6.2.2. Finished Automobile Export Drops Slightly; Coach Export is Remarkable
    • 6.2.3. Finished Automobile Export Destinations

7. Competitive Pattern Analysis of China Automotive Seating Industry

  • 7.1. Competitive Pattern and Marketization Degree
  • 7.2. Concentration Ratio
    • 7.2.1. Automotive Seating Assembly
    • 7.2.2. Functional Components and Other Components
  • 7.3. Future Competition Forecast

8. Key Automotive Seating Enterprises in China

  • 8.1. FAURECIA
    • 8.1.1. Company Profile
    • 8.1.2. Business Performance
    • 8.1.3. Competitiveness Analysis
    • 8.1.4. Development Strategy Analysis
  • 8.2. Toyota Boshoku (China) Co. Ltd.
    • 8.2.1. Company Profile
    • 8.2.2. Business Performance
    • 8.2.3. Competitiveness Analysis
    • 8.2.4. Development Strategy Analysis
  • 8.3. Hubei Aviation Precision Machinery Technology Co., Ltd.
    • 8.3.1. Company Profile
    • 8.3.2. Business Performance
    • 8.3.3. Competitiveness Analysis
    • 8.3.4. Development Strategy Analysis
  • 8.4. Zhejiang Longsheng Auto Parts Co., Ltd.
    • 8.4.1. Company Profile
    • 8.4.2. Business Performance
    • 8.4.3. Competitiveness Analysis
    • 8.4.4. Development Strategy Analysis
  • 8.5. Jiangsu Lile Automobile Components Co., Ltd.
    • 8.5.1. Company Profile
    • 8.5.2. Business Performance
    • 8.5.3. Competitiveness Analysis
    • 8.5.4. Development Strategy Analysis

9. Specific Analysis on the Development of Lear and JC in China

  • 9.1. Lear
    • 9.1.1. Lear Profile
    • 9.1.2. The Latest Development Situation of Lear in China
    • 9.1.3. Competitiveness Analysis
    • 9.1.4. Development Strategy Analysis
  • 9.2. Johnson Controls
    • 9.2.1. Company Profile
    • 9.2.2. The Development of JC in China
    • 9.2.3. Competitiveness Analysis
    • 9.2.4. Development Strategy Analysis

10. Future Development Trend of China Automotive Seating Industry

  • 10.1. Industry Development Trend
    • 10.1.1. Seating Manufacturers Closely Link with Finished Automobile Makers; Simultaneous Development is a New Cooperative Way
    • 10.1.2. Development Trend: Platformization and Modularization
    • 10.1.3. Further Improve Industrial Concentration
    • 10.1.4. Self-owned Brand Finished Automobile Makers will Drive the Development of Domestic Automotive Seating Enterprises
    • 10.1.5. Excellent Second-Level Seating Component Suppliers Have Great Development Opportunities
  • 10.2. Development Direction of Automotive Seating Enterprises
  • 10.3. Segment Market Forecast
    • 10.3.1. Passenger Car
    • 10.3.2. Commercial Vehicle
  • 10.4. Automotive Seating Market Forecast in 2014-2018

11. Investment Risks and Suggestions for Automotive Seating Industry

  • 11.1. Investment Risks
    • 11.1.1. External Risks
    • 11.1.2. Interior Risks
  • 11.2. Investment Opportunity
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis
    • 11.3.1. Potential New Competitors
    • 11.3.2. Suppliers' Bargaining Power
    • 11.3.3. Buyers' Bargaining Power
    • 11.3.4. Substitutes' Replace Ability
    • 11.3.5. Competitors' Competitiveness
  • 11.4. Investment Suggestions
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