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市場調査レポート

ラボ用機器のサポート戦略

Lab Instrument Support Strategies Trends 2013

発行 HTStec Ltd 商品コード 286475
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
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ラボ用機器のサポート戦略 Lab Instrument Support Strategies Trends 2013
出版日: 2013年10月14日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

当レポートでは、HTStecが実施したラボ用機器のサポート戦略に関する世界的なオンラインベースのベンチマーキング調査結果について、MVS(マルチベンダーサービス)プロバイダーの利用・関心の高まりに注目して分析しており、概略下記の構成でお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 目次
  • 調査方法
  • 回答者の組織および調査への回答
  • 回答者の出身地域
  • 回答者の企業または組織
  • 回答者の役職
  • 回答者による機器の利用を最も良く表しているアプリケーション領域
  • 回答者の機器利用レベル
  • 機器サービス訪問にとって妥当な時給
  • 機器サービス訪問にとって最大の時給
  • 回答者が支払う修理サービス費用の最も高い時給
  • 機器サポート予算を確保する責任者は?
  • 回答者のラボにおいて、機器サポート予算はどのように供給されるか?
  • 調査結果のサマリー(1)
  • 回答者は現在どのようにラボ用機器をメンテナンスもしくはサービスしているか?
  • 保証延長サービスを購入した回答者は?
  • 保証延長サービスには支払う価値があると考えた回答者
  • 回答者は機器の元の価格の何%を年間サービス・サポートに支払うか
  • 予防保守についての回答者の価値観
  • 回答者が好む予防保守戦略
  • 回答者は旧式の機器をどのようにサポートしているか
  • サポート契約で対象にして欲しいラボ用機器の種類(1)・(2)
  • サードパーティーMVSプロバイダーと働くことを検討している回答者
  • 現在のMVSプロバイダー利用:回答者別
  • 利用しているMVSプロバイダーの満足度
  • 最も必要とされるMVS対象のレベル
  • MVSプロバイダーの第一志望:長所との関連
  • MVSプロバイダーの第二志望:長所との関連
  • 調査結果のサマリー(2)
  • 回答者が選択したMVSプロバイダーに基づく(1)・(2)
  • MVSプロバイダーを利用/検討する主な理由/促進因子(1)・(2)
  • MVS契約のサインに必要な内部の承認
  • MVSが提供する最も重要な機能(1)・(2)
  • 以下の領域においてMVSを検討している回答者
  • MVS契約を考慮する際の検討事項の重要性(1)・(2)
  • 回答者がMVSに最も対象にして欲しいと考える機器の分類
  • 回答者がMVSプロバイダーの機器サポート契約を破棄する可能性
  • MVS契約の市場予測
  • 回答者がMVSプロバイダーに対応してほしい機器サポートにおけるアンメットニーズ
  • 調査結果のサマリー(3)
目次

This market report summarizes the results of HTStec's industry-wide global web-based benchmarking survey on lab instrument support strategies carried out in October 2013.

The survey looked at the following aspects of lab instrument support and service as practiced today (2013) and in a few cases as predicted for the future (2016). With this report you will learn:

  • The application areas that best describes respondent's use of lab instruments
  • Typical level of instrument use; reasonable and maximum hourly labour rates for an instrument service visit
  • Reasonable expenses for a service call on top of an hourly rate
  • Who is responsible for setting aside (allocating) an instrument support budget in respondent's organisation/facility
  • How an instrument support budget is funded
  • How lab instruments are currently maintained or serviced
  • Respondents who have purchased an extended warranty or service contract from an instrument manufacturer
  • Whether the extended warranty or service contract was considered worth the price paid
  • % of the original instrument value respondents expect to pay annually for instrument service and support
  • Preferred type of PM (i.e. instrument usage versus scheduled purely on calendar driven events); how obsolete instruments are supported
  • Types of lab instrument respondents would you like see covered by a support agreement at their organization
  • Respondents who have ever considered working with a third party MVS provider
  • Current use of MVS providers
  • Satisfaction with MVS providers used; level of MVS coverage wanted
  • With much more provided within the full report
(The Contents on this Website is a Condensed Version of the Original Report. To View the Complete Version, Please Request a Sample.)

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Table of Contents
  • Survey Methodology
  • Respondent's Organisational Origin and Response to Survey
  • Respondent's Geographic Origin
  • Respondent's Company or Organisational Origin
  • Respondent's Job Role
  • Application Areas That Best Describes Respondent's Use of Instruments
  • Respondent's Level of Instrument Use
  • Reasonable Hourly Labour Rate for an Instrument Service Visit
  • Maximum Hourly Labour Charge for an Instrument Service Visit
  • Service Call Expenses Respondents Would Pay on Top of an Hourly Rate
  • Who is Responsible for Setting Aside an Instrument Support Budget?
  • How is an Instrument Support Budget Funded in a Respondent's Lab?
  • Summary of Survey Findings (1)
  • How Respondents Currently Maintain or Service Lab Instruments
  • Respondents Who Have Purchased an Extended Warranty
  • Respondents Who Think an Extended Warranty Was Worth the Price Paid
  • % of Original Instrument Value Respondents Would Pay For Annual Service & Support
  • Respondent's Philosophy on Preventative Maintenance
  • Respondent's Preferred Preventative Maintenance Strategy
  • How Respondent Support Obsolete Instruments
  • Types of Lab Instruments Wanted To Covered by a Support Agreement (1)
  • Types of Lab Instruments Wanted To Covered by a Support Agreement (2)
  • Respondents Who Have Considered Working With a Third Party MVS Provider
  • Current Use of MVS Providers by Respondents
  • Level of Satisfaction With MVS Providers Used
  • Most Wanted Level of MVS Coverage
  • First Choice MVS Providers - Association With Positive Attributes
  • Second Choice MVS Providers - Association With Positive Attributes
  • Summary of Survey Findings (2)
  • Basis on Which Respondents Select an MVS Provider (1)
  • Basis on Which Respondents Select an MVS Provider (2)
  • Main Reasons/Drivers for Using/Considering an MVS Provider (1)
  • Main Reasons/Drivers for Using/Considering an MVS Provider (2)
  • Approval Needed Internally to Sign an MVS Agreement
  • Most Important Features Offered by MVS (1)
  • Most Important Features Offered by MVS (2)
  • Respondents Who Have Concerns About MVS in the Following Areas
  • Importance of Concerns When Thinking About an MVS Agreement (1)
  • Importance of Concerns When Thinking About an MVS Agreement (2)
  • Instrument Categories Respondents Most Want To Cover With MVS
  • Likelihood Respondents Will Contract Out Instrument Support to an MVS Provider
  • Market Estimate for MVS Contracts
  • Unmet Needs in Instrument Support That Respondents Would Like Addressed By MVS Providers
  • Summary of Survey Findings (3)
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