市場調査レポート

マルチモードマイクロプレートリーダーの動向

Multi-Mode Microplate Reader Trends 2015

発行 HTStec Ltd 商品コード 217786
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
マルチモードマイクロプレートリーダーの動向 Multi-Mode Microplate Reader Trends 2015
出版日: 2015年11月02日 ページ情報: 英文 61 Pages
概要

当レポートでは、マルチモード(MM)プレートリーダーについて調査分析し、現状と将来予測、現在の使用動向、主な応用分野、購入時のブランドの影響要因、平均価格動向、ベンダー動向などについて検証して、概略以下の構成でお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 目次
  • 調査手法
  • 回答者のラボ
  • 回答者の出身地域
  • 回答者の企業/組織
  • 回答者の役職
  • 現在のMMプレートリーダーの使用動向
  • 回答者のラボで見受けられるベンダーのMMプレートリーダー
  • 回答者のラボで最も用いられているベンダーのMMプレートリーダー
  • ラボ/グループ当たりのMMプレートリーダー数
  • MMプレートリーダーの機能的平均寿命
  • MMプレートリーダーが最も用いられている応用分野
  • MMプレートリーダーの購入選択に対するブランドの影響
  • MMプレートリーダーの好まれるブランド(メーカー)
  • MMプレートリーダーのブランドロイヤルティの期間
  • MMプレートリーダーの好まれるブランドを変更する意思決定に影響を及ぼすもの
  • 調査結果サマリー(1)
  • MMプレートリーダーの購入選択に対する価格の影響
  • 同等の性能で安価であった場合に知られていないブランドの購入を検討する回答者
  • 過去3年間のMMプレートリーダーの平均価格
  • フル仕様のMMプレートリーダーの価格ポイント
  • 様々なMMプレートリーダー検出モダリティの現在の使用法
  • 様々なMMプレートリーダー検出モダリティの将来の使用法
  • 様々なMMプレートリーダー検出モダリティにおける将来の変化予測
  • MMプレートリーダーに対するラベルフリー検出の使用の現在のレベル
  • MMプレートリーダーに対するラベルフリーの回答者の経験
  • MMプレートリーダーに対するラベルフリーの好ましい将来の展開
  • 最も大きな付加価値が期待されるプレートリーダーでアクセス可能なアッセイ/応用分野
  • MMプレートリーダーに細胞イメージングを追加することへの意見
  • MMプレートリーダーの購入に対する細胞イメージング能力の影響
  • 回答者の次のMMプレートリーダーの購入に対する細胞イメージングオプションの重要性
  • アッセイ回答者が求めるマルチプレックス
  • 特殊リーダーに対する既存のFLT提供に関する意見
  • 読み出し導入でMMリーダーに対するFLT提供不足の影響
  • 調査結果サマリー(2)
  • 3D細胞培養のMMプレートリーダーに対する非イメージング読み出しの有用性
  • 3D細胞培養の読み出しで、MMプレートリーダーが最も改善を必要とするところ
  • 新規のMMプレートリーダーの平均購入頻度
  • 老朽化したMMプレートリーダーを置き換える必要性に関する購入決定の頻度
  • MMプレートリーダーの年間予算
  • 予算当たりの購入済みMMプレートリーダーの数
  • MMプレートリーダー購入の将来の可能性
  • 世界のMMプレートリーダー市場の予測
  • ベンダーのMMプレートリーダーシステム購入の関心(1)
  • ベンダーのMMプレートリーダーシステム購入の関心(2)
  • 現在のMMプレートリーダー市場のベンダーシェア
  • 将来のMMプレートリーダー市場のベンダーシェア
  • 新規のMMプレートリーダーを購入する場合に回答者が製品情報を入手するところ
  • 新規のMMプレートリーダー購入決定に至る主な促進要因
  • 中古/修復後のMMプレートリーダーを検討する回答者
  • 信頼性に関するMMプレートリーダーベンダーの経験
  • 反応性に関するMMプレートリーダーベンダーの経験
  • 対話型アプローチに関するMMプレートリーダーベンダーの経験
  • フィードバック回答者
  • 調査結果サマリー(3)

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This market report summarizes the results of HTStec's 4th industry-wide global web-based benchmarking survey on multi-mode microplate readers carried out in September 2013.

The survey looked at the following aspects of multi-mode (MM) plate readers as practiced today (2013) and in a few cases as predicted for the future (2016):
  • Vendor's MM plate readers present in respondents lab
  • Number of MM plate readers in respondent's lab and average functional lifetime of readers; application areas where MM plate readers are most used
  • Influence of brand on purchasing selection; preferred brand and duration of brand loyalty
  • Average price paid for a MM plate reader in the past 3 years
  • Current level of interest/use in label-free detection on a MM plate reader
  • Whether existing label-free options on a MM plate reader have met expectations
  • MM plate reader accessible assays/applications respondent's expect label-free to add most value
  • Level of importance on having cell imaging enabled on respondent's next purchase of a MM plate reader
  • Assays which respondent's currently run on MM plate reader they would like to multiplex (correlate) with microwell cell imaging
  • Usefulness of bulk fluorescence readout in detecting changes in 3D cell cultures derived from various approaches
  • Where MM plate reader manufacturers should improve their offerings with respect to reading 3D cell cultures
  • Where respondents get most product information when considering the purchase of a new MM plate reader
  • Customer experience of MM plate reader vendors with respect to dependability, responsiveness and interactive approach
  • Feedback given to plate reader vendors looking to retain/attract respondent's custom, loyalty and interest in the future.

Key Points Discovered in this Report:

  • The MM plate reader most frequently found in respondent's lab was from PerkinElmer.
  • The MM plate readers most used in respondent's labs were from Molecular Devices or PerkinElmer.
  • A median of 2 MM plate readers were found in each respondent's lab.
  • The median average functional lifetime of MM plate reader was 8 years.
  • The application area where respondent's MM plate readers were most used was basic research.
  • 33% of respondents did not have a preferred MM plate reader brand (manufacturer).
  • Absorbance and glow luminescence were the most used MM plate reader detection modalities.
  • Opinion on the future deployment/availability of label-free on MM plate readers was mixed.
  • The average median purchasing frequency for a new MM plate reader was every 6-7 years. Greatest interest was expressed in purchasing Molecular Devices - SpectraMax i3 MM plate reader.
Please note this report is focused exclusively on MM plate readers.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Table of Contents
  • Survey Methodology
  • Lab Origin of Survey Respondents
  • Respondent's Geographic Origin
  • Respondent's Company or Organisational Origin
  • Respondent's Job Role
  • Current Use of MM Plate Readers
  • Vendor's MM Plate Readers Found in Respondent's Labs
  • Vendor's MM Plate Reader Most Used in Respondent's Labs
  • Number of MM Plate Readers per Lab or Group
  • Expected Average Functional Lifetime of MM Plate Readers
  • Application Areas Where a MM Plate Reader is Most Used
  • Influence of Brand on Purchasing Selection of a MM Plate Reader
  • Preferred Brand (Manufacturer) of MM Plate Reader
  • Duration of Brand Loyalty for a MM Plate Reader
  • What Most Influences a Decision to Change Preferred MM Reader Brand
  • Summary of Survey Findings (1)
  • Influence of Price on Purchasing Selection of a MM Plate Reader
  • Respondents Who Would Consider Purchasing an Unknown Brand if it Offered Equal Performance But Lower Price
  • Average Price Paid for a MM Plate Reader Over the Past 3 Years
  • Price-Point for a Fully Specified MM Plate Reader
  • Current (2013) Usage of Different MM Plate Reader Detection Modalities
  • Future (2016) Usage of Different MM Plate Reader Detection Modalities
  • Anticipated Future Change in Different MM Reader Detection Modalities
  • Current Level of Use of Label-Free Detection on a MM Plate Reader
  • Respondent's Experience of Label-Free on a MM Plate Reader
  • Preferred Future Deployment of Label-Free on MM Plate Readers
  • Respondent Feedback on Plate Reader Accessible Assays/Applications Where They Expect Label-Free Will Add Most Value
  • Opinion on the Addition of Cell Imaging to a MM Plate Reader
  • Influence of Cell Imaging Capability on the Purchasing of MM Plate Readers
  • Importance of Having a Cell Imaging Option on the Respondent's Next Purchase of MM Plate Reader
  • Assays Respondents Want to Multiplex With an Image of a Well
  • Opinion on Existing Provision of FLT on Specialty Readers
  • Effect of Lack of FLT Provision on a MM Reader on Readout Adoption
  • Summary of Survey Findings (2)
  • Usefulness of a Non-Imaging Readout on a MM Plate Reader for 3D Cell Cultures
  • Where MM Plate Readers Need to Improve Most When Reading 3D Cell Cultures
  • Average Purchasing Frequency of a New MM Plate Reader
  • How Often is a Purchasing Decision Related to the Need to Replace an Aging MM Plate Reader
  • 2013 Annual Budget for MM Plate Readers
  • Number of MM Plate Readers Purchased Per Budget
  • Future Probability of Purchasing a MM Plate Reader
  • Global Market Estimate for MM Plate Readers
  • Interest in Purchasing Vendor's MM Plate Reader Systems (1)
  • Interest in Purchasing Vendor's MM Plate Reader Systems (2)
  • Current Vendor Share of MM plate Reader Market
  • Future Vendor Share of MM plate Reader Market
  • Where Respondents Get Most Product Information When Purchasing a New MM Plate Reader
  • Main Drivers in Reaching a Purchasing Decision for a New MM Plate Reader
  • Respondents Who Would Consider a Used or Refurbished MM Plate Reader
  • Experience of MM Plate Reader Vendor With Respect to Dependability
  • Experience of MM Plate Reader Vendor With Respect to Responsiveness
  • Experience of MM Plate Reader Vendor With Respect to Interactive Approach
  • Feedback Respondents Would Give a Vendor Looking to Retain/Attract Their Custom, Loyalty & Interest in the Future
  • Summary of Survey Findings (3)
Back to Top